HulderBabyer (Født)

Oppdatering to i dag.
Oppdaget at jeg har begynt å spotte lyse brunt hver gang jeg er på toalettet. Ikke nok til at det kommer noe i truseinnlegg, men likevel. Har ingen smerter.
Har kontaktet jordmor som tilbød undersøkelse, men kun på et sykehus som ligger to timer unna. Hun mente også at dette hørtes "fredelig" ut så hun ville avventet hjemme. Dessuten er det jo vanlig å blø litt tidlig i svangerskapet. Symptommangelen jeg beskrev kunne jo gjerne skyldes at jeg var kommet såpass langt så hun var ikke videre bekymret for det. Dessuten kunne jo ingenting gjøres så tidlig om det var gått galt.
Jeg fikk beskjed om å ta det med ro, se det an og ringe igjen hvis det tok seg opp på noe vis.

Har en dårlig følelse nå. Jeg håper sånn at vi får en frisk og fin liten baby i januar, men det var akkurat sånn det begynte sist gang; Brun spotting ene dagen som gikk over i rød den neste og til slutt umiskjennelig SA den tredje.
Klamrer meg til vissheten om at jeg blødde nok til å fylle et helt bind i uke 12 da jeg gikk gravid med EM, og det gikk jo bra.
Jeg vil ikke skremme deg, men, jeg hadde brun/rød på papiret, begynte å blø litt og endte da med en undersøkelse. Resten av historien vet du om. Jeg vil nok anbefale deg og ta den undersøkelsen, selv om det er langt unna. For da vet du.
Jeg er glad jeg gjorde det, selv om resultatet ble som det ble, i stede for å vente til otul som jeg egentlig skulle ha neste uke.
Håper så inderlig det er en uskyldig blødning du opplever :Heartred
 
Jeg vil ikke skremme deg, men, jeg hadde brun/rød på papiret, begynte å blø litt og endte da med en undersøkelse. Resten av historien vet du om. Jeg vil nok anbefale deg og ta den undersøkelsen, selv om det er langt unna. For da vet du.
Jeg er glad jeg gjorde det, selv om resultatet ble som det ble, i stede for å vente til otul som jeg egentlig skulle ha neste uke.
Håper så inderlig det er en uskyldig blødning du opplever :Heartred
Tusen takk for råd og opmuntring :Heartred
Du kan nok ikke skremme meg mer enn jeg har klart selv, dette minner uhyggelig mye om forløpet i november i fjor. Har nesten innstilt meg på at det ikke går veien, men håpet er ikke helt ute ennå.
En del av meg har egentlig lyst til å bare være hjemme og avvente og. Det var så masse styr og stress hele forrige svangerskap, og det varte bare i 7 små uker.
Med det sagt så skjønner jeg deg så godt. Det er både vondt og godt å få satt et punktum. Man kan jo ikke gå videre før det er gjort.
Håper det går bra med deg alt tatt i betraktning :Heartred
 
Den uvissheten og bekymringen altså… Håper virkelig at alt går bra for deg :Heartred
Tusen takk:Heartred
Det går alt i alt bra.
Husbonden og EM har vært fantastisk støtte. Lille Gullet har delt ut masse klemmer fordi vi har ei bok hvor en klem gjør alt bra igjen:Heartred
 
Siste oppdatering for i dag.

Mindre brun utflod og smertene har dabbet av.

Vi hadde koselig middag rundt stuebordet etterfulgt av lørdagsgodt med montering av særdeles vanskelig kinderegg leke:hilarious:
Har vært mye tårer for min del så det var veldig godt å bare samles som familie og kose oss sammen. Vi hørte på musikk og etterpå slappet EM og jeg av med å se på bilder på telefonen min.
Husbonden har trådd til noe voldsomt og ordnet det så jeg har fått ta det med ro så mye som mulig. Vi lever enn så lenge litt i håpet.

Jordmor ringte meg nettopp opp igjen, midt i godnattboka EM og jeg leste:hilarious: Hun syntes oppdateringen min om spotting og smerter hørtes lovende ut og sa jeg bare måtte ringe igjen i løpet av natta om det var den minste lille ting. Dette mennesket er fantastisk. Jeg kjenner henne ikke og hun får meg til å føle at hun genuint bryr seg om spiren og meg og håper på det beste for oss.

Har nettopp lagt EM og kjenner jeg er litt småkvalm og svimmel. Er også helt utkjørt så gleder meg til å ta kvelden selv. Håper på bedre dag i morgen med langt mindre dramatikk.


Tusen hjertelig takk til dere alle som har tatt dere tid til å lese, trøste, gi råd og oppmuntre. Det betyr så mye! :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred
 
Last edited:
Tenker sånn på deg, hvordan går det nå? Leste innlegget ditt i den andre tråden i morges ❤️
 
* 3+5 - 9-10 (11+5) *

Det gikk ikke veien denne gangen heller.
Fikk se Lille Regnbuen på ultralyd i dag, helt stille. Ingen hjerteslag. Jordmor sa det var vanskelig å si sikkert, men Lille var ihvertfall 9 uker gammel, muligens mer.
20230702_155947.jpg


Sitter nå på sjukehushotellet og har fått første tabletten, skal få resten tirsdags morgen. De ville gjerne at jeg skulle bli her for sikkerhetsskyld siden reiseveien var lang.
Feberen var gått ned, utfloden lukter ikke noe særlig lenger og blodtrykket var litt høyt. Blodprøver og sånt har jeg ikke fått noe svar på, men de sier vel ifra om det er noe.
Er litt nummen så det får bli med dette for nå.
 
* 3+5 - 9-10 (11+5) *

Det gikk ikke veien denne gangen heller.
Fikk se Lille Regnbuen på ultralyd i dag, helt stille. Ingen hjerteslag. Jordmor sa det var vanskelig å si sikkert, men Lille var ihvertfall 9 uker gammel, muligens mer.
Vis vedlegget 409216


Sitter nå på sjukehushotellet og har fått første tabletten, skal få resten tirsdags morgen. De ville gjerne at jeg skulle bli her for sikkerhetsskyld siden reiseveien var lang.
Feberen var gått ned, utfloden lukter ikke noe særlig lenger og blodtrykket var litt høyt. Blodprøver og sånt har jeg ikke fått noe svar på, men de sier vel ifra om det er noe.
Er litt nummen så det får bli med dette for nå.
Uff,tenker på deg/dere og sender mange gode klemmer deres vei :Heartred
 
* 3+5 - 9-10 (11+5) *

Det gikk ikke veien denne gangen heller.
Fikk se Lille Regnbuen på ultralyd i dag, helt stille. Ingen hjerteslag. Jordmor sa det var vanskelig å si sikkert, men Lille var ihvertfall 9 uker gammel, muligens mer.
Vis vedlegget 409216


Sitter nå på sjukehushotellet og har fått første tabletten, skal få resten tirsdags morgen. De ville gjerne at jeg skulle bli her for sikkerhetsskyld siden reiseveien var lang.
Feberen var gått ned, utfloden lukter ikke noe særlig lenger og blodtrykket var litt høyt. Blodprøver og sånt har jeg ikke fått noe svar på, men de sier vel ifra om det er noe.
Er litt nummen så det får bli med dette for nå.
Åååååh, sånt gjør så ufattelig vondt :Heartred Føler virkelig med deg nå!
Denne prosessen er tung og heftig, både fysisk og psykisk! Ta godt vare på deg selv :Heartred
 
Å nei :( tenker masse på dere
 
Neeei :( søren som noen får gjennomgå ass. Dette var skikkelig urettferdig synes jeg. Sender mange klemmer ❤️❤️❤️
 
Så trist å lese og så utrolig urettferdig livet kan være❤️ sender varme klemmer!
 
* 3+5 - 9-10 (11+5) *

Det gikk ikke veien denne gangen heller.
Fikk se Lille Regnbuen på ultralyd i dag, helt stille. Ingen hjerteslag. Jordmor sa det var vanskelig å si sikkert, men Lille var ihvertfall 9 uker gammel, muligens mer.
Vis vedlegget 409216


Sitter nå på sjukehushotellet og har fått første tabletten, skal få resten tirsdags morgen. De ville gjerne at jeg skulle bli her for sikkerhetsskyld siden reiseveien var lang.
Feberen var gått ned, utfloden lukter ikke noe særlig lenger og blodtrykket var litt høyt. Blodprøver og sånt har jeg ikke fått noe svar på, men de sier vel ifra om det er noe.
Er litt nummen så det får bli med dette for nå.

Åh, er så trist på dine vegne ❤️ det var ikke sånn det skulle gå.. hadde virkelig unnet deg en god avslutning på denne bekymringen! Er likevel godt å høre at du er på sykehuset og er ivaretatt. Sender gode tanker!
 
* 3+5 - 9-10 (11+5) *

Det gikk ikke veien denne gangen heller.
Fikk se Lille Regnbuen på ultralyd i dag, helt stille. Ingen hjerteslag. Jordmor sa det var vanskelig å si sikkert, men Lille var ihvertfall 9 uker gammel, muligens mer.
Vis vedlegget 409216


Sitter nå på sjukehushotellet og har fått første tabletten, skal få resten tirsdags morgen. De ville gjerne at jeg skulle bli her for sikkerhetsskyld siden reiseveien var lang.
Feberen var gått ned, utfloden lukter ikke noe særlig lenger og blodtrykket var litt høyt. Blodprøver og sånt har jeg ikke fått noe svar på, men de sier vel ifra om det er noe.
Er litt nummen så det får bli med dette for nå.
Så utrolig trist :( :Heartred Mange klemmer til deg:Heartred
 
:( :Heartred Ånei og ånei. Vet ikke hva jeg skal skrive. Dette er så utrolig trist å lese!
Sender deg all medfølelse og gode tanker :Heartred
 
Å, dette var skikkelig vondt å lese kjære deg:(❤️ Mangler ord når sånt skjer.. Håper du finner trøst oppi det hele og at du blir skikkelig ivaretatt på sykehuset og av de rundt deg❤️
 
Jeg håper forresten noen kommer med en slags plan på oppfølging til deg fremover, siden du nå har måtte gå gjennom dette flere ganger. Får du noen medisiner eller noe slikt om dere prøver igjen?
 
Tusen takk alle som har vært innom dagboken min og kommet med trøstende ord. Det har hjulpet meg voldsomt her jeg sitter. Blir så rørt av all omtanken:Heartred
Takk!

Det holder hardt og tidvis virker alt veldig mørk og tungt, men samtidig vet jeg innerst inne at jeg vil prøve igjen. Jeg føler sånn at vi skal ha to.

De er så snille og omsorgsfulle her på sykehuset. Da jeg kom visste jeg ikke helt hvor jeg skulle, men første person jeg fant visste hvem jeg var, hvorfor jeg kom, hvem jeg skulle til og hva hun skulle gjøre.
Har ikke snakket med noen i dag, men har fått beskjed om å ringe på hvis det er noe som helst jeg trenger.

Vi har fått tilbud om utredning for habituel abort så det er noe vi skal diskutere når jeg kommer hjem. Og jeg skal spørre om jeg kan bli sikret tidligere oppfølging neste gang. Denne gangen fikk jeg jordmortime 7+1 og legetime 10+2. Ønsket timer før, men "det var ikke vanlig":rolleyes: Nei, hadde min erfaring vært "vanlig" hadde jeg nok ikke bekymret meg og bedt om time tidlig:hilarious:

Kom meg endelig igjennom middagen i kantina. Det ble ikke helt lett for på første tur ned var det så mange nybakte foreldre med nydelige små babyer der at jeg faktisk ble litt dårlig. Klarte ikke holde tilbake tårene og ble kvalm av matlukta.
Endte med at jeg gikk opp på rommet igjen. Der begynte krampene som har tatt seg opp og ennå pågår. Nesten så jeg lurer på om noe kommer til å skje i kveld. Sitter nå her og venter, ser på innredningsprogrammer på TVen og drikker vann med isbiter.
 
Tusen takk alle som har vært innom dagboken min og kommet med trøstende ord. Det har hjulpet meg voldsomt her jeg sitter. Blir så rørt av all omtanken:Heartred
Takk!

Det holder hardt og tidvis virker alt veldig mørk og tungt, men samtidig vet jeg innerst inne at jeg vil prøve igjen. Jeg føler sånn at vi skal ha to.

De er så snille og omsorgsfulle her på sykehuset. Da jeg kom visste jeg ikke helt hvor jeg skulle, men første person jeg fant visste hvem jeg var, hvorfor jeg kom, hvem jeg skulle til og hva hun skulle gjøre.
Har ikke snakket med noen i dag, men har fått beskjed om å ringe på hvis det er noe som helst jeg trenger.

Vi har fått tilbud om utredning for habituel abort så det er noe vi skal diskutere når jeg kommer hjem. Og jeg skal spørre om jeg kan bli sikret tidligere oppfølging neste gang. Denne gangen fikk jeg jordmortime 7+1 og legetime 10+2. Ønsket timer før, men "det var ikke vanlig":rolleyes: Nei, hadde min erfaring vært "vanlig" hadde jeg nok ikke bekymret meg og bedt om time tidlig:hilarious:

Kom meg endelig igjennom middagen i kantina. Det ble ikke helt lett for på første tur ned var det så mange nybakte foreldre med nydelige små babyer der at jeg faktisk ble litt dårlig. Klarte ikke holde tilbake tårene og ble kvalm av matlukta.
Endte med at jeg gikk opp på rommet igjen. Der begynte krampene som har tatt seg opp og ennå pågår. Nesten så jeg lurer på om noe kommer til å skje i kveld. Sitter nå her og venter, ser på innredningsprogrammer på TVen og drikker vann med isbiter.
Må du være på sykehuset så lenge? Jeg fikk 4 tabletter på fredag som jeg skulle ta vaginalt, fe hadde ikke effekt så fikk 2 tabletter oralt etter 3 timer, og da skjedde det ting. Fikk ikke dra før ting var ute. Nesten alt var heldigvis ute på ettermiddagen så fikk dra på kvelden. De ville ha meg der pga lang kjøreveg (ca 2 timer).

Tenker masse på deg! Sender deg masse styrkeklemmer :Heartred
 
Må du være på sykehuset så lenge? Jeg fikk 4 tabletter på fredag som jeg skulle ta vaginalt, fe hadde ikke effekt så fikk 2 tabletter oralt etter 3 timer, og da skjedde det ting. Fikk ikke dra før ting var ute. Nesten alt var heldigvis ute på ettermiddagen så fikk dra på kvelden. De ville ha meg der pga lang kjøreveg (ca 2 timer).

Tenker masse på deg! Sender deg masse styrkeklemmer :Heartred
Ja må være her til i morgen. Fikk en tablett oralt i går etter undersøkelsene og skal få de neste tablettene kl 09.00 i morgen. Så får jeg reise hjem når det verste er over.

To timers reisevei her og så de ville helst ha meg på sykehuset til observasjon, i tilfelle sterke smerter eller kraftig blødning.
Gitt min første erfaring med MA så takket jeg ja til det selv om jeg aller helst ville vært hjemme.
Håper sånn at dette er fort overstått.

Tusen takk! Klemmer mottas med takk :Heartred
Sender deg noen styrkeklemmer også:Heartred
 
Back
Topp