HulderBabyer (Født)

Bare 6 dpo :wacky: men denne kvalmen og følelsen av å være sliten og trøtt heletiden (akkurat som 1 trimester) er veldig irriterende:shy:
Fra 6 dpo og til man kan teste er noen av de lengste dagene i måneden:hilarious:
Ja, slitsomt å gå med kvalme samt føle seg sliten hele tiden:dead:
 
Fra 6 dpo og til man kan teste er noen av de lengste dagene i måneden:hilarious:
Ja, slitsomt å gå med kvalme samt føle seg sliten hele tiden:dead:

Ja, enig!! Nå føler jeg tiden har stoppet opp :hilarious:
Sp glad for at du er gravid da ❤️
 
4+0

Da var vi her igjen, ikm og to streker på testen
20230507_072219.jpg
:smiley-bounce016 test tatt 12 dpo
Endelig! Åh, er så glad for å være gravid igjen. Det er faktisk noe av det kjekkeste, fineste og mest givende jeg har opplevd og å få gjøre det en gang til ville vært en drøm:love017

Det er litt morsomt for dpo-land symptomene har roet seg ned. Er fortsatt litt kvalm, det murrer av og på, er fortsatt svimmel (om en på en litt annen måte enn dpo-land), ryggen har bestemt seg for å si opp og det er en eller annen form for aktivitet i bhen :bored:
Merkelig nok så kjennes dette svangerskapet ganske annerledes enn det forrige som gikk galt. Håper ikke dette kommer og biter meg i ræva om noen uker, men den gode følelsen fra begynnelsen av PPen har vedvart. Litt sånn som svangerskapet med EM.
Og apropos det, er jo gravid på omtrent samme tid på året som jeg var med ham:hilarious: Termin denne gang er 19 januar, hans var 21 februar. Livet er merkelig altså:)

Eta: måtte jo ha med magebilde:joyful: Bare ignorer det skitne speilet, det er vasket nå:bag::smiley-chores020
20230510_190805.jpg
 
Last edited:
12 dpo

Det har vært ei hard uke med testetrang hvor jeg har vekslet mellom pessimisme og optimisme angående ny graviditet. Men likevel kanskje mest optimisme:)
Har vel nevnt at jeg har hatt en god følelse helt siden denne PP startet og på tross av negativ test 9 dpo fikk jeg for litt over to timer siden denne nydelige positive testen:
Vis vedlegget 404903
Overraskelse, glede og tårer
Gratulerer!
 
5+0

En hel uke til og en test med veldig fin stigning:
20230515_183441.jpg

Var nødt til å kjøpe meg noen ekstra tester i går for å se hvordan dette går og så langt ser det veldig lovende ut.
Opplever også masse symptomer, murringer, utmattelse, trøtthet, humørsvingninger (stakkars Husbonden) og kvalmen har nådd en "all time high". Brekker meg av lukter, av den tette nesa jeg har pådratt meg, av å spise osv. Ganske festlig, men samtidig har jeg hørt at dette kan være et godt tegn. Samt at hvis premien er en sprell levende baby i januar så tåler jeg hva det skal være:Heartred

Ellers har jeg etter litt om og men fått time til første svangerskapskontroll når jeg er 7+1. Om bare 15 dager, oi som tida går!

Obligatorisk magebilde:
20230516_143452.jpg
 
Oi, gratulerer så mye med spiren, og med fin stigning! Denne må få sitte til mål ❤️❤️
 
Nå har jeg lest litt igjennom dagboka di.
Så fint du skriver❤️
Godt å se at du har så fin stigning på testene dine.
Denne spiren må sitte hele veien❤️
 
Nå har jeg lest litt igjennom dagboka di.
Så fint du skriver❤️
Godt å se at du har så fin stigning på testene dine.
Denne spiren må sitte hele veien❤️
Først, du er god som har lest igjennom alt! Mye syting jeg er flau over:bag::hilarious: Men, men, der får bare være:hilarious:
Dernest, tusen takk, det var utrolig kjekt å høre:Heartred
Og til sist, det håper jeg også, tusen takk for lykkeønskningen:Heartred:Heartred:love017
 
Gratulerer så mye med spiren :talk017 :love7 :love017 :smiley-bounce015 :Heartred
 
6+0

Litt spesielt med 6+0 i dag. I november i fjor var jeg like langt i graviditeten og nervevrak pga. hcg som steg altfor seint i forhold til hva det skulle. 8 dager seinere gikk det galt.
Dette svangerskapet har artet seg helt annerledes, jeg har følt meg rolig og nesten trygg i graviditeten. Mye er nok fordi testene jeg har tatt har vist stigning i hcg som forventet. Fikk 3+ på CB Digital 5+2 imotsettning til såvidt 2-3 og svake strimler 5+1 sist gang.
20230518_101612.jpg

En annen er at spontanaborten i begynnelsen av desember, eller snarere opptakten gjorde meg enda bedre kjent med kroppen min. Det jeg kjente på i kroppen i de to dagene før var helt ulikt noe jeg har kjent i et friskt svangerskap. Dette i tillegg til at jeg hadde en sterk frykt for at det skulle gå galt nesten fra første positive test. Tror jeg visste at noe var galt, men hvem har lyst til å innrømme det og gi opp håpet?
Denne gangen kjennes det veldig likt som det gjorde med EM og jeg har en helt annen sinnsstemning. Håper det er et tegn på at det går godt denne gangen. Det hadde virkelig vært fantastisk med en liten skatt til:Heartred

Ellers av symptomer har kvalmen roet litt, eller jeg har maktet å spise litt, noe som holder den i sjakk. Det murrer fortsatt litt av og til, noen ganger med følge av en smerte foran i symfysen eller innsiden av lårene/lysken. Ryggen makter ikke noe særlig belastning og jeg er fortsatt trøtt. Bittelitt svimmel innimellom og luktesansen er skjerpet. Lurer på om jeg merker en litt økt lyst på jordbærsyltetøy, men det kan ha vert bare i går... Takler ikke sterke smaker eller lukter, det blir bare for mye for meg, men vann med kullsyre er toppen. Det var det sist og:p

Obligatorisk magebilde til slutt:joyful::
20230523_101234.jpg
 
En annen er at spontanaborten i begynnelsen av desember, eller snarere opptakten gjorde meg enda bedre kjent med kroppen min. Det jeg kjente på i kroppen i de to dagene før var helt ulikt noe jeg har kjent i et friskt svangerskap. Dette i tillegg til at jeg hadde en sterk frykt for at det skulle gå galt nesten fra første positive test. Tror jeg visste at noe var galt, men hvem har lyst til å innrømme det og gi opp håpet?
Denne gangen kjennes det veldig likt som det gjorde med EM og jeg har en helt annen sinnsstemning. Håper det er et tegn på at det går godt denne gangen. Det hadde virkelig vært fantastisk med en liten skatt til:Heartred

Dette syns jeg var litt fint å lese :Heartred Jeg hadde en graviditet som endte i MA/SA og exu (var gravid med to stk).

Jeg hadde en sterkt urolig følelse helt fra den dagen jeg testet positivt. Klarte ikke slippe gleden helt løs, følte på meg på meg at det ikke kom til å gå veien. Men avfeide det litt som krisemaksimering. Også fikk jeg rett da.
Hadde også svake tester som styrket den dårlige følelsen.

Håper håper håper jeg får samme opplevelse som deg neste gang, at det føles litt tryggere.

Kos deg masse med graviditeten og godfølelse :hello2:Heartred
 
Dette syns jeg var litt fint å lese :Heartred Jeg hadde en graviditet som endte i MA/SA og exu (var gravid med to stk).

Jeg hadde en sterkt urolig følelse helt fra den dagen jeg testet positivt. Klarte ikke slippe gleden helt løs, følte på meg på meg at det ikke kom til å gå veien. Men avfeide det litt som krisemaksimering. Også fikk jeg rett da.
Hadde også svake tester som styrket den dårlige følelsen.

Håper håper håper jeg får samme opplevelse som deg neste gang, at det føles litt tryggere.

Kos deg masse med graviditeten og godfølelse :hello2:Heartred
Så trist å høre om at du mistet:Heartred Og så to stykker da, hjertet brister for deg:Heartred Håper det går bra med deg nå i ettertid.
Unner deg absolutt godfølelse og terminspire ved neste (snarlige) graviditet:joyful::Heartred

Den følelsen av at noe er feil den er ganske spesiell.
For meg føles det litt som å kunne skimte et stykke inn i framtida og der hvor man skulle kunne sett konturene av et liv etter at babyen har kommet til verden er det ingenting... Akkurat som deg bare følte jeg på meg at dette gikk ikke bra, og som deg fikk jeg rett.

Nå er jeg 6+3 og bekymringer er det jo, men dette svangerskapet føles fortsatt mye bedre enn sist gang. Masse symptomer hjelper jo på såklart:hilarious:
Tusen takk! Skal kose meg masse:D:Heartred
 
Så trist å høre om at du mistet:Heartred Og så to stykker da, hjertet brister for deg:Heartred Håper det går bra med deg nå i ettertid.
Unner deg absolutt godfølelse og terminspire ved neste (snarlige) graviditet:joyful::Heartred

Den følelsen av at noe er feil den er ganske spesiell.
For meg føles det litt som å kunne skimte et stykke inn i framtida og der hvor man skulle kunne sett konturene av et liv etter at babyen har kommet til verden er det ingenting... Akkurat som deg bare følte jeg på meg at dette gikk ikke bra, og som deg fikk jeg rett.

Nå er jeg 6+3 og bekymringer er det jo, men dette svangerskapet føles fortsatt mye bedre enn sist gang. Masse symptomer hjelper jo på såklart:hilarious:
Tusen takk! Skal kose meg masse:D:Heartred
Bekymringer vil der vell alltid være uansett, det er vell en del av pakken :laughing002 Men er noe med den gnagende magefølelsen som ligger der å murrer. Hadde ikke den følelsen med første barnet mitt. Så man skal ikke kimse helt av det altså. Vi satser på det er et godt tegn at du har en god følese denne gangen. Håper så for deg at svangerskapet holder hele veien nå :Heartred Blir fint å følge deg videre!
 
Back
Topp