HulderBabyer (Født)

Åhoi! Nå må jeg syte litt over pms-en altså.
Fulstendig utslitt, hodeverk, kvalm, svimmel og generelt litt uvel:dead:
For ordens skyld, er 11 dpo og hadde negativ test i går.
 
Liten oppdatering her, kanskje mest for egen del, da det muligens er noen endringer på gang i kroppen:
Nå er jeg på cd 12 og har allerede symptomer på at EL nærmer seg:bored: Og forrige syklus var på bare 29 dager i forhold til 30-32 som den har vært siden min ma i januar-april 2020. Har ikke hatt en så kort syklus siden før jeg ble gravid første gang i november 2019, da var den på rundt 25 dager.
Rett etter sa-en i desember hadde jeg to sykluser på 36 og 37 dager, (forståelig med litt hormonkluss i forbindelse med det såklart,) men forventet jo at de skulle ha stabilisert seg innen nå...

Ingen aning på hva som kan være grunnen til dette. Har jo hørt at sa/ma ikke skal påvirke sykluslengde, men her har det altså vært en endring i forbindelse med de to dokumenterte svangerskapstapene jeg har opplevd.

Så da ser altså de siste månedene sånn ut;
Desember: 36
Januar: 37
Februar: 30
Mars: 29

Håper ting kommer på rett kjøl igjen snart enten det blir kort eller lang syklus, blir litt nervøs av dette...
 
Last edited:
Håper for din del også at syklus kommer tilbake til din normal. Jeg brukte appen flo for å tracke syklusen etter p-pille slutt. Stort sett 27 dager men de to syklusene før jeg ble gravid var de på 30 og 29 dager. Så ikke alltid lett å bli klok på kroppen altså…

Tester du for EL eller kjenner du det mest på kroppen?
Jeg testet litt den mnd det traff for oss, men ble ikke helt klok og fikk egentlig bare med mannen på litt kos 4 dager på rad der så vet faktisk ikke hvilken dag EL var på .
 
Håper for din del også at syklus kommer tilbake til din normal. Jeg brukte appen flo for å tracke syklusen etter p-pille slutt. Stort sett 27 dager men de to syklusene før jeg ble gravid var de på 30 og 29 dager. Så ikke alltid lett å bli klok på kroppen altså…

Tester du for EL eller kjenner du det mest på kroppen?
Jeg testet litt den mnd det traff for oss, men ble ikke helt klok og fikk egentlig bare med mannen på litt kos 4 dager på rad der så vet faktisk ikke hvilken dag EL var på .
Tusen takk!
Jeg bruker fertility friend for å holde styr på alt, utrolig greit med sånne apper av og til altså!
Spennende at gravidsyklusene dine var lenger enn vanlig, alt hva kroppen finner påo_O:hilarious:
Inspirert av deg måtte jeg sjekke, og mine to første gravidsykluser var 34 dager, den siste 32. Snodig.

Kjenner el mest på kroppen, går etter hvordan livmortappen kjennes ut og hvordan utfloden er. Eggløsningssmerter i mindre grad.
Tenker Husbonden og jeg må hive oss rundt i dag en gang for det kjennes på alle vis ut som om EL er rett rundt hjørnet.
 
Last edited:
Da tror jeg ganske sikkert at jeg er i dpo-land, antagelig rundt 3 dpo. Livmortappen har kjentes fast ut og utfloden minket drastisk i mengde. EL skjedde antagelig på cd 15/16, omtrent som sist mnd og rundt 3-4 dager tidligere enn det som har vært normen min.

Tilfeldighetene ville, tross eksterne hindringer, at det ble aksjer på EL-dagen så det er noe å juble over, det har vi ikke klart på lenge.
 
Last edited:
4 dpo og der kom de første dpo-land symptomene:hilarious:

-TRØTT, type jeg tar en blund når EM sover.
-murringer
-svimmel
-kvalm
 
5-6 dpo

Fortsatt trøtt og det mangler på energien. Svimmelheten er blitt værre og humøret er bånn i bøtta:dead: Samtidig er jeg skikkelig emosjonell, sipper av alt mulig.
Satt sammen med EM og sang en sang vi ikke har sunget på rundt et år, holdt på å gå i oppløsning :hilarious:
Blir litt sånn hver mnd i dpo-land og rundt TR da, så er ikke så unormalt. Tror det er den generelle nedstemthet som gjør at jeg noterer det mer denne gangen.

Eta: Ettersom denne oppdateringen ble skrevet i går natt legger jeg ved symptomliste nå:
- trøtt
-svimmel
-kvalm
-murringer
-emosjonell (vet ikke hvorfor jeg ikke har notert det i tidligere pper, skjer jo hver mnd)
-forstoppet
 
Last edited:
Blir mange oppdateringer på rad her nå, men føler jeg må notere i tilfelle dette bare er pms så jeg kan være forberedt hvis/når det skjer igjen.
I dag har jeg vært skikkelig kvalm av og på hele dagen, veldig lavt energinivå/trøtt, oppblåst, hatt murringer og forsterket luktesans. Tror riktignok jeg har opplevd lignende tidligere, men skrev det ikke ned da.

Forsterket luktesans utenom graviditet har jeg ihvertfall opplevd før, for mange år siden. Satt i bilen med hele familien på vei til hytta og plutselig kjente jeg lukta av nykuttet fersk sitron. Kunne ikke skjønne hvor det kom fra før jeg ser min far ta en slurk av en pepsiflaske. Sakte går det opp for meg at det er lukta av brusen jeg kjenner. Sjekket til og med ingrediensene og der stod det noe med sitron :hilarious:

Jeg håper jo egentlig at dette er tegn på en graviditet, men er nesten redd for å håpe. Skal ta en test neste uke.
 
12 dpo

Det har vært ei hard uke med testetrang hvor jeg har vekslet mellom pessimisme og optimisme angående ny graviditet. Men likevel kanskje mest optimisme:)
Har vel nevnt at jeg har hatt en god følelse helt siden denne PP startet og på tross av negativ test 9 dpo fikk jeg for litt over to timer siden denne nydelige positive testen:
20230507_072219.jpg
Overraskelse, glede og tårer
 
Last edited:
:shy: 12 dpo

Det har vært ei hard uke med testetrang hvor jeg har vekslet mellom pessimisme og optimisme angående ny graviditet. Men likevel kanskje mest optimisme:)
Har vel nevnt at jeg har hatt en god følelse helt siden denne PP startet og på tross av negativ test 9 dpo fikk jeg for litt over to timer siden denne nydelige positive testen:
Vis vedlegget 404903

Gratulerer så mye ❤️

Og du beskriver dpoland akkurat slik jeg føler det nå, trøtt, sliten og kvalme av og på! Håper jeg er like heldig 12 dpo med så fin test
 
12 dpo

Det har vært ei hard uke med testetrang hvor jeg har vekslet mellom pessimisme og optimisme angående ny graviditet. Men likevel kanskje mest optimisme:)
Har vel nevnt at jeg har hatt en god følelse helt siden denne PP startet og på tross av negativ test 9 dpo fikk jeg for litt over to timer siden denne nydelige positive testen:
Vis vedlegget 404903
Oi oi, gratulerer så mye! :Heartpink
 
Gratulerer så mye ❤️

Og du beskriver dpoland akkurat slik jeg føler det nå, trøtt, sliten og kvalme av og på! Håper jeg er like heldig 12 dpo med så fin test
Jeg håper du får to streker snart :Heartred
Hvor mange dpo er du?
 
Jeg håper du får to streker snart :Heartred
Hvor mange dpo er du?

Bare 6 dpo :wacky: men denne kvalmen og følelsen av å være sliten og trøtt heletiden (akkurat som 1 trimester) er veldig irriterende:shy:
 
Gratulerer så mye med spiren :love017 :smiley-bounce016:cool05:dance011:gen014:love017:talk017:blob6
 
Back
Topp