HulderBabyer (Født)

Nå har jeg lest alle sidene her inne. For en reise dere har vert igjennom, også tenk at det plutselig var en nydelig guttebaby som gjemte seg der.

Gleder meg til å følge videre, masse babystøv ✨ sendes inn mot neste pp.
 
Så leit at TR banket på døren, og at det ikke ble noen spire denne gang❤️ Jeg er vant med kvalme i dpo-land, men skjønner du fikk falske forhåpninger de første PP når det skjedde, for du skjønte grunnen til det:sorry: Jeg har ustabile sykluser og er sååå kjedelig å ikke vite når EL er. Sånn som denne mnd fikk jeg positiv el-test på CD12, i de forrige 2 PP var EL på CD17 og andre ganger er den først på CD24(brukte Salvie-tede siste 3 PP).. så da må jeg teste etter EL og noen ganger helt opp til 2 uker.. så ja, trives best i dpo-land når EL har vært, for da senker roen seg i kroppen på en måte❤️ Takk, har veldig troen denne gang❤️
Ønsker deg masse lykke til og håper terminspiren sitter i neste PP:Heartpink:smiley-angelic001
Ja, det er alltid nedtur med TR, men litt greit denne gangen siden da vet jeg ihvertfall hvor jeg står.
Ustabile sykluser er ille! Mine har stort sett vert greie å ha med å gjøre så tror det er SA i desember som klarer det til litt. Eventuelt noe rutinebrudd rundt EL, for det har jeg notert meg at er en ting hos meg :hilarious:
Det hørtes slitsomt ut med sånn som du opplever det med EL på så forskjellige CD's. Eneste løsning blir jo å teste etter EL, eller famle i blinde med kroppslige symptomer. Sistnevnte er ikke alltid lett.
Tusen takk! Føler jeg fikk bli litt bedre kjent med kroppen denne syklusen i det minste ettersom den lurte meg til å tro at el var ca CD 18 mens den egentlig var rundt CD 23.
Å bli kjent med livmortappen igjen gav litt innsikt. Den endret seg jo litt etter fødsel så nå måtte jeg lære meg hvordan den kjennes ut på nytt. Satser strekt på beste PP hvor EL er anslått til dagen etter at mine foreldre har reist etter en ukes besøk hos oss:nailbiting:
 
Last edited:
Leit at det ikke gikk denne prøveperioden :Heartred Heier på neste PP :hello2

Kjenner meg igjen i nye tegn fra kroppen etter fødsel. Ganske forvirrende egentlig.
Tusen takk:Heartred
Ja sant det er vanskelig å bli kjent med kroppen på nytt? Føles så rart å ha hatt mensen i x antall år og så er alt plutselig nytt:hilarious:
 
Nå har jeg lest alle sidene her inne. For en reise dere har vert igjennom, også tenk at det plutselig var en nydelig guttebaby som gjemte seg der.

Gleder meg til å følge videre, masse babystøv ✨ sendes inn mot neste pp.
Oi, du er god! Tusen takk!
Det har jo blitt litt lange poster her inne igjennom tida, og mye klaging og syting:bag::hilarious: Blir rent flau når jeg ser tilbake:hilarious:

Lille prinsen vår altså:love017 Lurte alle. Han er en skikkelig skatt da, og så utrolig fint å få oppleve å se ham utvikle seg. Nå blir han snart hele to år og snakker masse, prøver seg på setninger og skal endelig snart få flytte inn på eget nyoppusset soverom. Blir både litt godt og litt trist. Men mest godt for alle tror jeg. Vi forstyrrer nok hverandre en del alle sammen:p
 
Dagen i dag som skulle starte koselig med kaffe på senga til Husbonden og forberedelser til EMs bursdag, startet istedet med et brak og hull i bakhodet for minsten:blackeye::eek::arghh:
Han tippet baklengs ut av senga og traff håndtaket på en gammel kiste.
Jeg visste at dette var være enn vanlig med en gang, selv om jeg ikke så blodet før etter at EM hadde sluttet å gråte. Og da var det plutselig blod alle veier; i håret og nedover nakken hans, på overarmen min som han lente seg mot mens han satt på fanget og i hånda jeg instingtivt, men uvitende, hadde plassert over såret etter at jeg plukket ham opp.
Nå har vi vært på legevakt og fått limt såret, kommet oss hjem og spist middag. Turen tok 1 time og 30 min hver vei:dead:
 
EM har det fint etter hodeskaden 18 februar:Heartblue Han la seg til og med frivillig ned på ryggen i badekaret samme kveld og sørget for å bli kvitt mesteparten av blodet i håret:notworthy Nå om dagen er skorpa på såret nesten løsnet og alt ser fint ut. Var skikkelig ekkelt når dette stod på, men sånn som EM turna rundt på kvelden etter legevaktbesøket skulle man ikke tro han hadde fått noe verre enn et lite dunk i hodet. Disse smårollingene er laga av sterke saker:oops:
Vi feiret to års dag 23 februar med begge besteforeldre parene og dagen var kjempekoselig! Vi hadde pølser i brød, livretten hans, etterfulgt av is, rullekake og brownie. Pynten var en haug med ballonger som ble satt stooor pris på av bursdagsbarnet:love017 Vi har ennå et par igjen, til og med en som bor fast på badet og må være med i badekaret hver kveld og få såpe på. Herlighet, han er så søt at jeg dør:hilarious: Eneste negative rundt bursdagen var at vi fikk en skikkelig omgang med forkjølelse alle tre. Med feber og greier. Og nå er Husbonden og jeg allerede i gang med runde to. Over 38 i feber to dager i strekk, huff:arghh:
Ellers merker vi at viljen og trassen er under god utvikling, hehe. Kan være litt slitsomt, men det blir gjort fort godt igjen av plutselige klemmer og ei lita hånd som tar vår og vil ha oss med å "sitte sofa'n":Heartred:Heartred:Heartred:Heartred De fine små setningene:Heartred Språket skyter fart altså. Og så kan han telle til 20o_O Wow, det tror jeg at jeg husker når jeg lærte, så det var litt seinere for å si det sånn:bag:
Helt til slutt må jeg også dele, med en stor dose stolthet, at EM har skikkelig Rogalands 'r':happy::dance011
Skal jo nevnes at den selvfølgelig kan forsvinne etterhvert som han snakker mer og kommuniserer mer med hjevnaldrende som ikke skarrer, men en så lenge lever jeg i håpet. Tonefall er Sogn og Fjordane da, så artig kombo der:hilarious:

Helt til slutt; 3-4 dpo og har fått 5 dpo symptomene mine. Skal ikke teste før 13-14 dpo denne gangen. Kors på halsen!
 
Så fint at det går bra med lille ❤️❤️

Gratulerer med toåring i hus, og lykke til med testingen når den tid kommer ;)
 
Så bra at hodet ikke ble verre skadet. Har vært skrekken her og at noe skjer, for de er begge to apekatter deluxe.

Kipt med sykdom, håper dere er ferdige nå.

Og gratulerer med 2åring!

Håper du snart får positiv test igjen
 
Så fint at det går bra med lille ❤️❤️

Gratulerer med toåring i hus, og lykke til med testingen når den tid kommer ;)
Tusen takk :Heartred

Så bra at hodet ikke ble verre skadet. Har vært skrekken her og at noe skjer, for de er begge to apekatter deluxe.

Kipt med sykdom, håper dere er ferdige nå.

Og gratulerer med 2åring!

Håper du snart får positiv test igjen
Veldig glad for at det gikk bra. Har tenkt at noe sånt kommer til å skje, men man er liksom ikke forberedt uansett. Og så rett før bursdagen da:hilarious: Håper dine unngår de verste skadene:Heartred
Jeg ligger her med feber ennå, men håper det gir seg snart. Aldri hatt feber så lenge før.
Tusen takk:love017
 
Kikket litt på FF appen og i følge det jeg har notert virker det sannsynlig at EL heller var 2. mars. Det betyr at jeg nå er 9 dpo, håper dette stemmer for da har vi en real sjanse til å bli gravide :smiley-angelic001 4 (lange) dager til jeg kan ta en test og se om vi kan begynne å glede oss til en november/desember baby.
Det ble voldsomt mye sykdom rundt EL så det ble veldig begrenset med aksjer denne gangen:dead: men håper på det beste.
Og så håper jeg at feberen slipper taket snart. 6 dagen nå og jeg våknet så kjekt med lite hodepine og nesten normal temp, før hodeverket kom snikende sammen med feberen. Ugh:inpain:
 

Vedlegg

  • Screenshot_20230311-130448_FF App.jpg
    Screenshot_20230311-130448_FF App.jpg
    216,1 KB · Visninger: 36
For å distrahere meg fra testertang nå 10 dpo tenkte jeg å liste opp symptomer:

Murring og stikking i livmorområdet
Småkvalm
Trøtt (er syk og, men syns trøttheten ble verre i går. Skjønt kan jo være uka som inhenter meg.)
Forstoppet
Oppblåst

Foreløpig ingen tegn til min vanlige "stille før stormen periode" den pleier å være ca 4-5 dager før jeg får mensen. Mulig det betyr at EL var seinere enn jeg har antatt? Blir spennende å se.
 
Kjenner jeg er spent på dine vegne, bra jobba med å vente med testingen. Beundrer viljestyrken der altså

Håper alle symptomene dine er tegn på at du får to streker.
 
Kjenner jeg er spent på dine vegne, bra jobba med å vente med testingen. Beundrer viljestyrken der altså

Håper alle symptomene dine er tegn på at du får to streker.
Tusen takk for at du fortsatt følger med:Heartred og takk for støtten!
Det endte med mensen to dager for tidlig denne gangen så følte meg skikkelig snytt for gleden med å ta en test:hilarious::arghh:
På den andre siden fikk jeg nok en mnd til å bli bedre kjent med kroppen og syklusen min etter fødsel. Det har jo som tidligere nevnt vært litt av hvert som har krevd oppmerksomheten siden jeg ble fruktbar igjen.
Som en artig kuriositet har jeg en spådom fra en reader på Etsy som gav meg månedene desember/januar som viktige måneder før meg. Jeg mistet 1. desember, fant tråden om nevnte reader kort tid før. Søkte den opp igjen etter tapet og fant ut at jeg hadde lyst til å prøve dette. Ble ikke gravid hverken desember eller januar så hvis spådommen er noe å gå etter håper jeg på to streker denne eller neste PP:nailbiting: :happy :smiley-angelic001

Hvordan går det med deg?
 
Åå kjipt altså, men som du sier veldig greit å bli kjent med kroppen.
Spennende med spådom da, satser på julebaby/ evt nyttårsbaby

Det går veldig bra med meg, sliter litt med å tro at jeg faktisk er gravid alltid, men bh størrelse og litt trangere bukser er vel et godt tegn
Har vært på en tidlig UL hvor alt så bra ut og fikk se hjerteslag
Skal på en til UL denne uken (dyrt for lommeboken men jeg synes det er verdt å roe nervene litt), jeg har en jobb som gjør at det er mye ekstra hensyn som må tas, så må derfor informere kollegaer. Tenker det er greit å ha sett enda en UL hvor alt er bra før kollegaer får vite det da
 
Åå kjipt altså, men som du sier veldig greit å bli kjent med kroppen.
Spennende med spådom da, satser på julebaby/ evt nyttårsbaby

Det går veldig bra med meg, sliter litt med å tro at jeg faktisk er gravid alltid, men bh størrelse og litt trangere bukser er vel et godt tegn
Har vært på en tidlig UL hvor alt så bra ut og fikk se hjerteslag
Skal på en til UL denne uken (dyrt for lommeboken men jeg synes det er verdt å roe nervene litt), jeg har en jobb som gjør at det er mye ekstra hensyn som må tas, så må derfor informere kollegaer. Tenker det er greit å ha sett enda en UL hvor alt er bra før kollegaer får vite det da
Tusen takk! Krysser fingrene for verdens beste jule eller nyttårsgave:Heartred

Er så utrolig glad på dine vegne! Og så utrolig kjekt at du har sett et bankende hjerte allerede. Det lille blinkende punktet er bare magisk altså:angel8:Heartred Kommer aldri til å glemme første gangen:joyful: Kan tenke meg du gleder deg til neste gang!
Er det "farlig" jobb du har siden en graviditet må tas ekstra hensyn til? Trenger ikke si hva du jobber med altså.

Far min fortalte at da han jobbet på sykehuset var de på røntgenavdelinga alltid de første til å vite når en kollega var gravid, gjerne før den kommende faren:hilarious:
 
Tusen takk! Krysser fingrene for verdens beste jule eller nyttårsgave:Heartred

Er så utrolig glad på dine vegne! Og så utrolig kjekt at du har sett et bankende hjerte allerede. Det lille blinkende punktet er bare magisk altså:angel8:Heartred Kommer aldri til å glemme første gangen:joyful: Kan tenke meg du gleder deg til neste gang!
Er det "farlig" jobb du har siden en graviditet må tas ekstra hensyn til? Trenger ikke si hva du jobber med altså.

Far min fortalte at da han jobbet på sykehuset var de på røntgenavdelinga alltid de første til å vite når en kollega var gravid, gjerne før den kommende faren:hilarious:
Tenker vi er så mange som driver med det samme innenfor mitt yrke at det går fint. Jobber offshore så det innebærer blant annet risiko for eksponering av kjemikalier, støy og vibrasjoner. Så ingen av disse faktorene er vel helt heldig i forbindelse med graviditet. Får heller ikke reise med helikopter etter uke 28 tror jeg det er. Så da blir de fleste hjemme etter det, antar det blir slik for meg også. Får ivertfall god tid til å forberede oss på et nytt familie medlem. Er så mange år siden sist at jeg har sikkert glemt ut endel

Gleder meg til å følge deg videre å håper sånn at det klaffer for dere også
 
Tenker vi er så mange som driver med det samme innenfor mitt yrke at det går fint. Jobber offshore så det innebærer blant annet risiko for eksponering av kjemikalier, støy og vibrasjoner. Så ingen av disse faktorene er vel helt heldig i forbindelse med graviditet. Får heller ikke reise med helikopter etter uke 28 tror jeg det er. Så da blir de fleste hjemme etter det, antar det blir slik for meg også. Får ivertfall god tid til å forberede oss på et nytt familie medlem. Er så mange år siden sist at jeg har sikkert glemt ut endel

Gleder meg til å følge deg videre å håper sånn at det klaffer for dere også
Oi, så spennende med offshore :woot:
Da kan jeg tenke meg det er en del en bør holde seg unna ja. Så bra jobben kan legges til rette for deg da, det er skikkelig viktig!
Det med at en ikke kan reise med helikopter etter uke 28 var helt nytt for meg, artig å vite:)
Vedder på du fort kommer inn i tralten med en ny liten en, har jo bare gjort det en gang selv, men føler det gjerne er litt som å sy:Heartredkle. Men godt mulig jeg er helt på jordet der:bag:

Tusen takk! Nå nermer vi oss dpo land igjen, så vi håper på det beste:love7
 
6 dpo

Vi er endelig friske alle man! EM måtte ta fri nesten hele barnehageuka før påske pga uforklarlig feber så da har vi vel vært syke etter tur alle sammen i en hel måned! Phu, håper det blir en stund til vi gjentar den bragden :hilarious: *bank i bordet*

Symptomliste for denne dpo-perioden, i den rekkefølgen de dukket opp:
-kvalme
-småkramper og stikking, spesielt i gårkveld
-kviser
-humørsvingninger
-svimmelhet
-blir lett sliten og andpusten

Ser lista mi er litt annerledes denne perioden, snodig. Vi får se hvor det ender...
Skal ikke teste før tidligst 13 dpo, har vært for mange skyggestreker på BP sine tester i det siste til at jeg orker skuffelsen over falske forhåpninger.
 
Back
Topp