HulderBabyer (Født)

Det er natt og det er helt stille.
Sovnet samtidig med EM da jeg skulle legge ham og våknet et par timer seinere.
Den intense smerten i livmor og rygg samt kvalmen er borte og jeg blør ikke nevneverdig lenger.
Det er så uendelig stille i kroppen.
 
Det er natt og det er helt stille.
Sovnet samtidig med EM da jeg skulle legge ham og våknet et par timer seinere.
Den intense smerten i livmor og rygg samt kvalmen er borte og jeg blør ikke nevneverdig lenger.
Det er så uendelig stille i kroppen.
Og vondt i hjertet…og søvnen… og fortvilelse… Håper du blir gravid igjen om ikke lenge… det hjelper… :Heartbigred
 
Og vondt i hjertet…og søvnen… og fortvilelse… Håper du blir gravid igjen om ikke lenge… det hjelper… :Heartbigred
Ja! Og tusen takk. Tanken på å bli gravid igjen og vissheten om at det har gått en gang før hjelper mye!

Tok lang tid før jeg sovnet igjen. Ble liggende å tenke på det som kunne blitt, gråt litt, var så uendelig takknemlig for EM og kjente at jeg vil bli gravid igjen med EN gang.

Nevnte det med EM for min mor og hun sa at "ja, han blir jo enda mer verdifull nå". Og det er han :Heartred Samtidig gjør det så godt å kjenne at jeg har mer enn nok kjærlighet til en til og at jeg ville elsket begge to like betingelsesløst som jeg elsker EM nå. Kjærligheten til egne barn er det største og beste man kan oppleve.
 
Hei igjen.
Måtte ha meg en pause fra dagboka. Jeg ble rett og slett helt tom etter alt styret med å få tatt hcg blodprøve og spontanaborten som fulgte. Jeg er veldig glad, sånn sett, at jeg var hos mine foreldre sånn at jeg hadde litt avlastning og hjelp med EM. Ikke at jeg ikke hadde fått det hjemme, men da hadde alt falt på Husbonden og det hadde gitt meg litt dårlig samvittighet. Det hadde vært godt å ha fanget hans å gråte i da.
Nå sitter jeg her med en fersk pakke graviditetstester og skal ta en for å se om den nærmer seg negativ. Det er 14 dager siden spontanaborten i morgen og jeg har nå vært helt blødningsfri i 6 dager. Fertility Friend appen spår eggløsning mot slutten av denne uken og det hadde jo vært supert! Jeg er knallklar for å bli gravid igjen!

På alle måter kjennes denne spontanaborten helt annerledes enn MAen jeg hadde i februar 2020. Denne gangen føles det som om kroppen har gjort nøyaktig som den skulle og ordnet opp raskt og greit. Lite smerter var det også i forhold. Sist var det ekstremt vondt både før og etter jeg fikk første pilla. Mer så etter. Eneste jeg kan sammenligne det med var fødselsrier, sent i fødselen, rett før jeg skulle begynne å presse.
Husker jeg lå på sofaen i leiligheten og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Husbonden var ute i 15 min for å lufte hundene, så jeg var alene da smertene slo til. Ringte mora mi bare for å ikke være alene. Fikk ikke sagt annet til henne enn at det gjorde kjempevondt mens jeg pustet så godt jeg kunne. Dette var med sterke reseptbelagte smertestillende innabords. Denne gangen holdt det med noen panodil i et par dager.
Og så alt blodet sist, da det tydelig var rester som satt igjen. Men det visste jeg ikke den gangen. Fikk jo høre det var normalt å blø i flere uker. Det er bare det at styrtblødninger i hytt og pinevær ikke er sånn det skal være.

Testen er negativ, helt blenda. Både oppløftende og vemodig. Det skulle jo helst være sånn at jeg nærmet meg 9+0...
Helt skifte her nå, men jeg har lenge ønsket meg en ring med EMs fødselsstein og med mulighet til å legge til flere steiner seinere. Har jo sett på allianseringer, men de har jeg bare sett med diamanter. Så kom jeg på at om jeg skal ha en sånn ring, så må jeg jo nesten ha en diamant og eller to; EM er regnbuebaby og om det går godt for oss med neste svangerskap blir den babyen også det. Kunne vært fint med en regnbuestein mellom to fine fødselssteiner. Håper jeg får anledning til det.
 
Last edited:
Lurer på om jeg har pådratt meg PMDD ( premenstruel dysphoric distroer). Det begynte da jeg fikk mensen tilbake etter ammeslutt, desember i fjor, og har vedvart. Noen måneder er verre enn andre og når det er ille går det hardt utover Husbonden.
Jeg prøver så godt jeg kan å være obs på humøret mitt etter eggløsning, men nå etter spontanaborten har jeg ikke visst når EL ville dukke opp. Fertility Friend appen anslo i dag, men jeg lurer på om det skjedde i går. Selv om jeg syns det var optimistisk tidlig etter en SA.
Humøret og formen min har vært på topp de siste dagene og jeg har fulgt med på alle tegn fra kroppen om EL, har ikke hatt noe eggehvite aktig utflod, men har hatt EL smerter. I går kveld gikk humøret fulstendig i kjelleren og det var ikke noe hyggelig. Følte meg gal og fulstendig av hengslene.
Det eneste som hjelper mot PMDD, om det er det jeg har, er p-piller og siden vi ønsker og prøver på en baby til er jo ikke det aktuelt nå.
Vet ikke hvor jeg ville med dette, men måtte skrive ned ettersom jeg ble så tatt på senga i går. Kanskje var det PMDD eller kanskje jeg bare hadde en dårlig dag. Aner ikke og ingen av alternativene er særlig oppløftende.

Eta: PMDD er som pms på steroider og kommer etter eggløsning. Det kan føre til bla. ekstrem irritasjon, gråting, suicidalitet, humørsvingninger, endring i apetitt og søvnmønster, pluss kroppslige symptomer. Det kan forverres/ trigges av første mens, graviditet, spontanabort og overgangsalder. Det antas at det skyldes en overfølsomhet i hjernen overfor hormoner. Dette er sånn jeg har forstått informasjonen jeg har funnet på nettet, kan være jeg har misforstått noe.
 
Last edited:
Den evinnelige ventinga...
Hadde mensen for 11 dager siden og EL er rett rundt hjørnet.
Sjekket FF appen min for å sammenligne varighet og styrke på første mens etter abort og akkurat som sist gang var mensen litt kortere enn vanlig. Men jeg hadde kraftigere blødning enn normalt. Det hele begynte 5 januar og jeg er nå på cd 16.

Har jo som nevnt fått litt merkelige symptomer både før og etter EL etter at jeg født sønnen vår og kvalme har vært ett av dem. Plagsomt altså:sick009
 
11 dpo i dag og ventinga er hard:hilarious: Har en test igjen og skal prøve å vente til 13 dpo med å ta den.

Har ellers hatt en del kroppslige følelser:
Kvalm
Vondt i hodet
Luft i magen
Svimmel
Stikking på siden av livmora/murringer
Oppblåst
Sliten

Kvalmen, luft i magen og hodepinen kom 5 dpo, eller det jeg tror er 5 dpo. Og så ballet det på seg derifra. Er litt mindre murringer nå, men det stemmer godt overens med hvordan det pleier å være.
Hååååper på to små streker snart :smiley-angelic001
 
Last edited:
11 dpo i dag og ventinga er hard:hilarious: Har en test igjen og skal prøve å vente til 13 dpo med å ta den.

Har ellers hatt en del kroppslige følelser:
Kvalm
Vondt i hodet
Luft i magen
Svimmel
Stikking på siden av livmora/murringer
Oppblåst
Sliten

Kvalmen, luft i magen og hodepinen kom 5 dpo, eller det jeg tror er 5 dpo. Og så ballet det på seg derifra. Er litt mindre murringer nå, men det stemmer godt overens med hvordan det pleier å være.
Hååååper på to små streker snart :smiley-angelic001
Spennede med symptomer :) Krysser fingrene for to streker om 2 dager! :Heartred
 
Har også krøpet til korset og bestilt noen tester fra babyplan igjen. Håper de dukker opp fort for kjenner jeg ikke helt liker disse testene fra Metode.
 
Hvordan går det?:Heartred
Lite nytt å melde, hehe, men tusen takk for at du spør:Heartred
Det var litt aktivitet i livmoren de siste dagene, men fortsatt ingen tegn til TR.

Symptomene er der fortsatt, forferdelig oppblåst og svimmel i dag, litt sånn ør nesten. Småkvalm, sliten, forstoppet og løper ofte på do. Men som sagt så er mye av dette også pms symptomer, såh:evil6:wtf:

Testene er på vei, ingenting nytt fra pakkesporingen, men venter post i dag så jeg håper de dukker opp i postkassa seinere i dag. Da blir det testing på ettermiddagsurin som tradisjonelt sett funker best for meg. Alltid fått svakere tester på morgenen.

Hvordan går det med deg?
 
Hvordan går det med deg?❤️ Har du fått testet? :nailbiting: :smiley-bounce012
 

Vedlegg

  • 20230208_093926.jpg
    20230208_093926.jpg
    1,8 MB · Visninger: 82
Er fortsatt kvalm:hilarious: Testet i dag, men er lite å se synes jeg.
Hvordan er det med deg?

Jeg ser dessverre ikke noe jeg heller:( Håper fortsatt det bare er for tidlig❤️ Vet jeg selv ofte er kvalm i dpo-land pga progesteronet:sorry: men det er kanskje ikke vanlig for deg?

Her går det bra, endelig i dpo-land der jeg trives best og har veldig troen på spire denne pp:happy119:Heartpink:smiley-angelic001
 
Håper gullegget er befruktet og fester seg!
 
Jeg ser dessverre ikke noe jeg heller:( Håper fortsatt det bare er for tidlig❤️ Vet jeg selv ofte er kvalm i dpo-land pga progesteronet:sorry: men det er kanskje ikke vanlig for deg?

Her går det bra, endelig i dpo-land der jeg trives best og har veldig troen på spire denne pp:happy119:Heartpink:smiley-angelic001
Det viste seg å bare være veldig forsinket eggløsning denne PP. Negativ test i går og endelig(!) TR i dag. Kvalme i dpo land ble vanlig for meg etter at jeg fikk tilbake mensen etter fødsel. Ble lurt hver PP de første månedene så det var jo artig :p Godt å vite hva det skyldes!
Så heldig du er som trives i dpo land, haha:hilarious: Eller, jeg gjør jo det jeg og, men dagene er laaange da. Krysser fingrene for deg:smiley-angelic001 *babystøv*
 
Last edited:
Det viste seg å bare være veldig forsinket eggløsning denne PP. Negativ test i går og endelig(!) TR i dag. Kvalme i dpo land ble vanlig for meg etter at jeg fikk tilbake mensen etter fødsel. Ble lurt hver PP de første månedene så det var jo artig :p Godt å vite hva det skyldes!
Så heldig du er som trives i dpo land, haha:hilarious: Eller, jeg gjør jo det jeg og, men dagene er laaange da. Krysser fingrene for deg:smiley-angelic001 *babystøv*

Så leit at TR banket på døren, og at det ikke ble noen spire denne gang❤️ Jeg er vant med kvalme i dpo-land, men skjønner du fikk falske forhåpninger de første PP når det skjedde, for du skjønte grunnen til det:sorry: Jeg har ustabile sykluser og er sååå kjedelig å ikke vite når EL er. Sånn som denne mnd fikk jeg positiv el-test på CD12, i de forrige 2 PP var EL på CD17 og andre ganger er den først på CD24(brukte Salvie-tede siste 3 PP).. så da må jeg teste etter EL og noen ganger helt opp til 2 uker.. så ja, trives best i dpo-land når EL har vært, for da senker roen seg i kroppen på en måte❤️ Takk, har veldig troen denne gang❤️
Ønsker deg masse lykke til og håper terminspiren sitter i neste PP:Heartpink:smiley-angelic001
 
Leit at det ikke gikk denne prøveperioden :Heartred Heier på neste PP :hello2

Kjenner meg igjen i nye tegn fra kroppen etter fødsel. Ganske forvirrende egentlig.
 
Back
Topp