HulderBabyer (Gravid)

GardsHulder

Gift med forumet
Himmelbarn
Marshmallows2021
Stjerneskuddene 2024
Septemberlykke 2024
Hei

Jeg ruslet inn her 24 oktober 2019 fordi jeg håpet på at Husbonden og jeg snart skulle bli foreldre lite ante vi at kun en måned senere skulle vi begynne på den største berg og dalbanen.

Det hele begynte med at mensen lot vente på seg i mer enn en uke, Jeg hadde hatt snodige følslser av stikking i livmorsområdet og hadde søkt nok rundt på nettet til å vite at jeg kanskje burde gå til anskaffelse av en graviditetstest eller fem. Jeg kjøpte en 8 pakkning med RFSU strimmeltester og tok den første 26 november, den ble svakt positiv, men nok il at det ikke var noen tvil. helt satt ut fortalte jeg dette til Husbonden som himmelfallen svarte med at "vi trenger større plass å bo!" Vi var fra oss av glede etter at det første sjokket hadde gitt seg.

Jeg koste meg så utrolig mye med å være gravid. Gledet meg ved hvert lille symptom, selv om jeg ikke hadde så mange av dem. Strøk over magen som jeg håpet ville bli synlig raskt og nøt å måtte legge vekk dongeribuksene til fordel for strømpebukser og tights pga. oppblåsthet. Den 12. desember hadde jeg legetime for bekreftelse, men legen gjorde ingenting annet enn å gi meg råd om kosthold og vitamintilskudd.
Jeg kjøpte noen nydelige små strikkesokker og smokker som jeg pakket inn for å annonsere nyheten etter middagen på julaften. Mine foreldre gråt av glede og mine lillebrødre visste ikke hva som traff dem. Storesøster hadde jo sagt hun aldri skulle ha barn. Tidlig ultralyd var bestilt til 28 januar og Husbonden og jeg var i syvende himmel!

Etter nyttår begynnte vi letingen etter et nytt sted og bo og startet nedpaking av ting vi ikke brukte i hverdagen. Jeg stod på, men passet på å ikke ta for hardt i for sikkerhets skyld. Hver kveld var jeg så glad for at livet vårt endelig hadde en håndfast mening og jeg kunne ikke vente med å se lille Sneipen, som vi kallte babyen vår, på ultralyd om bare none få uker.

16 januar var jeg til 12 ukerskontroll hos legen min og alt virket til å være i skjønneste orden. Hun listet opp symptomene mine, tok blodprøver og jeg lurte på om hun kunne kjenne livmoren min over symfysen. Det kunne hun ikke, men ingen grunn til bekymring sa hun. Dette var helt normalt. Senere denne dagen begynte marerittet da jeg oppdaget litt tykk slimete utflod med tråder av brunt it.

Til å begynne med var jeg ikke så bekymret, men de påfølgende dagene spottet jeg mer og mensenlignende murringer begynte å ta seg opp. I panikk ringte jeg legevakten lørdags ettermiddag og sa jeg hadde spotting med brunt og litt blod samt mens smerter. Jeg ble beroliget, men fikk ingen hjelp. Kun beskjed om å ringe legen på mandag.
Søndags kveld hadde jeg nermest uutholdelige smerter og jeg gråt mens jeg innså at ingenting som vokste i meg kunne overleve sånne smerter.

Mandagen kom og jeg fikk endelig komme til legen rett før lunsjtider. Hun hørte på meg og henviste meg rett til ultralyd på SUS.

På sykehuset ble jeg møtt av verdens hyggeligste gynekolog som rolig og vennlig tok seg av den frynsen jeg var på det tidspunktet. Jeg nektet å innse at dette hadde gått galt selv om jeg egentlig visste at jeg kom til å få dårlige nyheter ved ultralyden.
Da gynekologen startet ultralyden og kikket på livmortappen ble håpet mitt tent igjen meg en gang hun og den andre gynekologen som var tilstede kommenterte at de så litt blodig slim, men ingen åpning. "Da er det ingen abort?" husker jeg at jeg sa med sikkert litt for mye lettelse i stemmen. "Vi må kike litt til" fikk jeg til svar.

Da de hadde kikket litt til knustes verden. Jeg fikk se bilde av en liten sirkel på skjermen og ble fortalt at Sneipen mest sansynlig hadde dødd som fem uker gammel.
Jeg fikke informasjon om videre handlingsplan og dro hjem, etter eget valg, for å gjennomføre aborten.
Akkuratt aborten har jeg allerede beskrevet i detalj i en annen tråd: https://forum.babyverden.no/threads/så-redd.1992493/page-3 i håp om at det skulle hjelpe andre i samme situasjon, så jeg gjentar det ikke her. Alt jeg vil si er at det ble nesten en måned meb blødninger og brun spotting. Hver dag en påminnelse om at vi mistet Sneipen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Da jeg fikk min første mens etter aborten kjøpte jeg meg et lite sommerfugl smykke fordi jeg følte jeg trengte et håndfast minne om hva jeg hadde mistet. Jeg viste det ikke da, men smykket jeg valgte var fra merket Pia og Per. Et merke som ser ut til å lage smykker hovedskelig til barn. Damen i butikken trodde det var en gave og pakket det inn i sølvfarget papir og med lyselilla sløyfebånd. Hun kunne jo ikke vite noe, men det var vondt å se henne pakke smykket så omstendelig inn.
 
Last edited:
Ble litt brå avslutning på forrige innlegg. Pelsbabyen og flytting tar sitt av oppmerksomhet og tid❤

Sommerfuglsmykket jeg avsluttet med er i sølv og hvit emalje. Gir meg skikkelig nostalgi og jeg har gått med det siden jeg kjøpte det. Den korte lenka trodde jeg ikke jeg skulle få rundt nakken, men sommerfuglen dingler kledelig i halsgropen. Jeg føler det hjalp med et håndfast minne for å komme over sorgen med å miste.

Dette blir litt kort siden jeg holder på å lese til teoriprøven for bil. Skal endelig ta lappen før vi flytter!

Såh, videre til poenget med denne posten.
Etter min MA tok jeg graviditetstester for å se om hcg sank og jeg var kvitt alle rester. Det tok sin tid, men i en periode fra 30. jan -15. feb ble testene svakere.
I dag er jeg 7 dpo hvis systemet fungerer som det skal og idioten meg tok en ny graviditetstest. Om ikke annet for å se om hcg er ute av kroppen. Riiiiight!

Vel testen, nederste på bildet, er svak, men ikke negativ. Håpet er tent for alvor igjen! Kan dette være ny baby eller har jeg seiglivede rester? Usj. Burde nok ikke testet, men kunne ikke la være! Skal prøve å holde meg fra å ta flere før ihvertfall søndag.
Krysser fingrene
20200227_224816.jpg
 
Last edited:
20200301_163010.jpg


Klarte jo selvfølgelig ikke holde meg til å teste først på søndag.
Testene 7, 9 og 10 dpo er alle tatt rund kl 16.00 og jeg hadde då ikke vært på toalettet på minst tre timer. Test 8 dpo var på formiddagen.
På dag 9 ble jeg veldig håpefull då jeg syns testen er mye sterkere enn de to andre, men i dag ble jeg skuffet. Testen i dag er svakere og jeg tror ikke jeg drakk noe særlig mer vann i dag.

Er vel kanskje best å prøve å "glemme" dette litt og heller vente på TR. Kjenner det gjør så vondt å ikke få noe egentlig svar. Og så føler jeg meg så dum som begynte å teste så tidlig. Jeg skulle jo ikke det. Sist så ventet jeg jo over en uke etter ikm.
Jeg burde kanskje også la være å kikke rundt på trådene her så ofte. Jeg blir helt fiksert og tanken på om jeg er gravid eller ikke er altoppslukende. Klarer knapt tenke på noe annet. Og så er dette bare første pp etter ma! Er ikke en gang sikker på om jeg har hatt eggløsning.

Sukk.

Snakkes igjen når jeg har litt mer vett. Nå er det bare rot i hodet.
 
Idag sitter jeg her på dag tre etter forventet mensen. TR har ennå ikke meldt sin ankomst og jeg håper så inderlig at jeg er gravid! Nå er jeg imidlertid redd for å teste igjen i tilfelle jeg får en negativ eller veldig svak test.

De siste dagene har jeg vært forstoppet, småkvalm og hatt aversjoner mot spsielt kaffe og alkohol. Når det gjelder sistnevnte klarer jeg ikke en halv kopp kaffe om morgenen en gang, jeg er veldig glad i kaffe. For noen dager side dristet jeg meg på et lite glass vin til maten siden testene min så ut til å bli svakere, men vinen smake bare surt og vondt og jeg klarte ikke fulføre glasset.

Tenk om jeg er gravid! Tenk om jeg ikke er det! Tenk om flytting og kjøretimer har gjort meg for stresset til å få eggløsning? Er det mens-smerter jeg kjenner eller livmor som vokser? Tanker som stadig sviver i hodet mitt.

I går oppdaget jeg eggehviteaktig utflod i mengder så jeg begynte å lure på om jeg ikke hadde eggløsning før da. Heldigvis har Husbonden og jeg kost oss i sengehalmen og fått dekket den muligheten også hvis det er tilfelle. Men det betyr å vente i to uker til og jeg har nesten brukt opp alle testene mine. Jeg som bestilte så mange og ikke skulle bli testetøs. Nesten så jeg skammer meg.

I morgen tidlig lurer jeg på om jeg skal ta en siste test for denne omgangen og se hva den sier. Da vill TR være forsinket på fjerde dagen.
 
Vil bare sende en stor klen din vei:smiley-angelic003 Håper du får positiv test snart og at spiren holder godt fast!:Heartpink
 
Om du ikke har testet etter den du tok 10 dpo så hadde jeg helt klart tatt en nå ikvell :woot:
Jeg har alltid fått sterkest test om kvelden.
Om du er gravid så vil streken uansett bli sterkere enn den var 10 dpo, uavhengig nårtid på døgnet du tester.
Krysser fingrene for at det er en spire som har sendt mensen på ferie i lang tid:joyful:
 
Vil bare sende en stor klen din vei:smiley-angelic003 Håper du får positiv test snart og at spiren holder godt fast!:Heartpink

Tusen takk for klem Rosamentos:Heartbigred Den trengtes:hug003
Det håper jeg også. Skal aldri teste så tidlig igjen:banghead: fører bare med seg stress.


Om du ikke har testet etter den du tok 10 dpo så hadde jeg helt klart tatt en nå ikvell :woot:
Jeg har alltid fått sterkest test om kvelden.
Om du er gravid så vil streken uansett bli sterkere enn den var 10 dpo, uavhengig nårtid på døgnet du tester.
Krysser fingrene for at det er en spire som har sendt mensen på ferie i lang tid:joyful:

Jeg tok en test nå i dag tidlig 3 barns mammaen, men den ser ikke ut til å være sterkere enn den siste jeg tok:(
Et lite håp jeg klamrer meg til er at jeg kanskje produserer hcg sent. Forrige gang fikk jeg ikke positiv test før 23 dpo, noe jeg har forstått er ganske sent, men ikke uhørt. Desverre endte jo ikke det bra, men jeg håper og ber om at jeg bare er sent ute og at dette som slår ut på testene nå kan være hcg som er igjen etter ma-en.
Husbonden foreslo at vi venter en uke og så tar en ny test. Da vill det være ni uker siden aborten min startet og på det tidspunktet skulle vel hcg garantert være ute av systemet. (Gynekologen min sa hun forventet jeg skulle få negativ test etter så lite som 4 uker). Hvis en graviditetstest da fortsatt viser positivt uten stigning får jeg ta meg en tur til lege så vi finner utav dette. Tusen takk for fine lykkeønskninger, de trengs:Heartred:)
 
En stund siden jeg har skrevet her, men mye som har skjedd.
Jeg fikk jo mensen tilslutt 15 mars og da jeg på dag 3 måtte kjempe meg hjem med kvalme og store smerter trodde jeg det garantert var rester fra forrige MA som kom. Blødde igjennom bind og bukser et par ganger den dagen.
De påfølgende dagene ble blødningene litt mindre uten at de viste tegn på å stoppe.
Tidlig dag 9 ringte jeg gynekologisk poluklinikk fordi jeg var bekymret for at mensen var så lang og kraftig. Nevnte at jeg var bekymret for rester, men fikk høre at så lenge jeg ikke følte meg dårlig burde jeg bare se det an. Det burde gi seg i løpet av noen dager sa hun.
Rundt kl 13.00 samme dag brøt helvetet løs og jeg begynte å fossblø. Byttet mellom å skifte nattbind 2 ganger i timen og å sitte på toalettet for å blø. Mengder av blod og klumper fulgte de neste 4 timene og jeg ringte gynekologisk igjen og fortalte hvordan det stod til.
Igjen fikk jeg høre at jeg bare burde se det an så lenge jeg ikke var dårlig, men var jeg blitt gravid igjen? Svarte at jeg hadde trodd det, men hadde slått det fra meg siden testene aldri ble noe serlig sterkere. Hun så ut til å mene at det kunne være en ny SA, men ettersom dette var blødningsdag 9 kunne man nok aldri si dette sikkert. Jeg skulle ringe igjen om jeg ikke sluttet å blø snart.
Tilbragte de neste timene med avtagende blødninger heldigvis, men var svak, kvalm og litt svimmel resten av dagen. Holdt på å svime av en gang jeg reiste meg. Husbonden måtte komme og hjelpe meg ned på gulvet da jeg klamret meg til et skap for å ikke gå i bakken.

Ser i ettertid at dette var nok en tidlig spontanabort og jeg burde nok ringt gyn igjen ettersom jeg tror jeg mistet for mye blod. Har fortsatt ikke kommet meg skikkelig. Fortsatt forferdelig sliten og blir andpusten av ting jeg klarte uten problemer før. Nesten så jeg fortsatt håper jeg er gravid selv om jeg vet det ikke er mulig.
Nå har jeg også nådd det punktet at følelsene har sortert seg litt og jeg har landet godt og hardt på sorg. Har ikke lyst til noe og bli bare sittende. Har tidligere slitt med depresjoner og merker at gamle tankemønstre sniker seg tilbake. Forsøker så godt jeg kan å holde dem i sjakk, men det er vanskelig.
Nå blir alt bare oppstykket så jeg gir meg for denne gang.
 
Da var det tid for ny oppdatering fra meg, det har vært en slitsom måned for å si det mildt!

Etter sist opdatering skaffet jeg meg legetime siden jeg følt med utslitt, svimmel og generelt sett ikke på topp. Fikk time første april. Da hadde jeg blødd i 18 dager. Hos legen tok jeg en haug med blodprøver for blodprosent, infeksjon og mangler generelt samt hcg. Kom ut derfra med streng beskjed om å kjøpe jerntabletter samt stappe i meg rødt kjøtt og alt jeg likte av innmat og ta kontakt igjen om en måned. Blodprosenten var gått ned fra 13 til 11. Ikke så ille såvidt jeg forstår, men kjente det på kroppen.

I ukene etter legebesøket fortsatte blødningene sporadisk. Det vekslet mellom nesten ingenting noen dager til blødninger som gikk igjennom alt jeg hadde på meg. Kunne pluttselig oppleve at det fosset ut uten forvarsel. Oftest på kvelden. Enkelte ganger måtte jeg bare bli sittende på toalettet og vente på at det skulle gi seg. Etter rundt 14 dager til med dette var jeg utslitt mentalt, stresset, oppgitt og ikke så lite bekymret for at noe var galt. 13. april ringte jeg gynekologisk poliklinikk på SUS for å forklare situasjonen min. Kvelden før hadde vært den verste når det gjalt blødning. Det fosset ut så det rant nedover lårene og dryppet på gulvet hele veien til badet hvor jeg igjen ble sittende en stund. Sykepleieren jeg snakket med da jeg ringte ville høre med en lege før hun gjorde noe og ba om å få ringe meg opp igjen.
Det var ti lange minutter før jeg hørte noe fra dem igjen, men da jeg gjorde det var det en lege som ringte. Hun hadde lest seg opp på saken min og sa de ville ha meg inn samme dag om det gikk, for ultralyd og muligens for utskrapning.

Min mor kjørte meg inn til sykehuset hvor jeg måtte igjennom en sluse styrt av en vakt før jeg kom inn til resepsjonen. Inne var det nermest folketomt pga lockdown og det føltes nesten post apokalyptisk å gå gjennom de kjente gangene. Helt uvirkelig. Oppe på gynekologisk var det mer normale tilstander heldigvis. Det var folk, men stort sett bare ansatte nesten ingen innlagte.

Jeg fikk raskt komme inn til legen etter at en sykepleier hadde tatt blodtrykk, puls og temperatur på meg. Blodtrykket var høyt, men jeg var utrolig nervøs og stresset så de tenkte ikke noe over det. Inne hos legen var det mye kosligere enn forrige gang jeg var inne. Denne legens kontor var lyst og luftig, rake motsettning til sist gang hvor kontoret jeg var inne på var lite, mørkt og så slitt ut. Merkelig nok passet de forskjellige kontorene til sinsstemning min begge gangene. Første gang skulle jeg få bekrefte at svangerskapet var gått galt, mens nå skulle jeg forhåpentligvis endelig bli ferdig med det som startet den gangen.

Legen plassere meg i stolen og sjekket livmorhals og kjente på livmor og eggstokker før hun begynte ultralyd undersøkelsen. Hun var utrolig vennlig og forståelsesfull. Svarte på alle spørsmål og jeg fikk se på skjermen at hun fant noe som så unormalt ut øverst i livmora mi. Ikke at jeg skjønte så mye av bildene riktignok. En overlage ble kalt inn for å bekrefte at det mest sansynlig var rester hun så. Er koselig å ligge med beina spredt og vendt mot døra når det kommer folk inn, selv om mennesket er overlege:yuck: Skjønt på dette tidspunktet var jeg villig til å gjøre hva det sulle være for å få slutt på dette helvetet som har vart i hele år. Regnet på at det kun er fem uker jeg ikke har blødd dette året!

Etter bekreftelse fra overlegen på 14 mm rester ble det sendt beskjed om at jeg skulle ha en utskrapning. Yikes! Jeg har lenge vært redd for at det ville komme til dette og har virkelig ikke hatt lyst. Har vært redd for narkose, inngrepet i seg selv, alt rundt det egentlig. Heldigvis var legen og sykepleierne veldig forståelsesfulle og snakket meg igjennom alt samt svarte på alle spørsmål og gjennomgikk ting flere ganger med meg ettersom jeg ikke klarte å huske alt jeg nettopp var blitt fortalt. Fikk også vita at hcg var på 9 så det var bra i det minste.

Jeg fikk tildelt eget dobbeltrom hvor jeg fikk den mye omtalte sexy nettingtrusa, bind og en sykehuskjorte med søte blå blomster på. Fikk også satt veneflon oppe på sengeposten fordi de ville gi meg litt væske ettersom jeg ikke hadde spist noe den dagen. Jeg faster vanligvis til rundt 12.30 på dagene, dette passet jo veldig bra siden jeg skulle i narkose, men legen syntes det ble litt lenge å gå uten noe. Veneflonen ble satt rundt 12.00 og var det verste med hele oppholdet syntes jeg. Var mye vondere enn jeg trodde å få satt den, men det gikk litt bedre etter at den ble tapet fast.

Så ble jeg trillet ned til opperasjonsstua hvor jeg ble møtt av en veldig hyggelig anestesilege. Hun tilbydde meg litt valium intavenøst og sa at jeg så ut som en som ikke var vandt med slikt, men hvis det var en tid for det så var det nå. Humret litt av dette og takket. Trengte den valiumen for da vi var kommet ned skalv jeg så jeg ristet. Jeg ble trædd på svensketøfler og måtte sette meg i noe jeg kun kan beskrive som en gyneologstol med selvrespekt. Jeg var pakket inn i tepper så jeg ikke sulle fryse og før jeg la beina i holderene måtte jeg buksere av nettingtrusa balanserende på kanten av stolen med veneflon og tepper alle veier. Var vondt da slangen i hånda ble bendt andre veien, men til slutt gikk det da. Fikk trusa ned på knærne og gitt beskejd om det før den så ble nappet raskt av. Så fikke jeg på leggvarmere og beina mine ble plassert i holderene hvor de la noe som kjentes ut som vektputer over dem. Var sikkert noe annet, men det føltes som om beina mine lå trygt og stødig så jeg klager ikke. Det neste som skjedde var at jeg fikk på maske med oksygen og narkose plus noe som sved inn i veneflonen. Husker jeg sa to ganger at det sved inni masken. Siste gangen beroliget de meg og ba meg puste godt med magen. Det siste jeg husker er at jeg tenkte "dette funker ikke, jeg sovner jo ikke. La meg bare åpne ønene en gang til for å se hva som skjer." Jeg åpnet ønene, men de må ha lukket seg raskt igjen for det er det siste jeg husker før noen sa navnet mitt på oppvåkningsavdeligen.

På oppvåkningen ble noe puttet i hånda mi som så ble plassert tilbake under dyna. Det var en liten beholder med septum piercing smykket jeg hadde glemt å ta ut oppe på sengeposten (septum piercing er sånn "ring i nesa"). Glemte jo å si at jeg måtte pille av meg alt jeg hadde av smykker, ringer, klokke samt en del piercing smykker. De er jo sånne jeg ikke husker at jeg har til vanlig. Heldigvis påpekte noen på opperasjonsstua at de så det lille septum smykket som man vanligvis ikke ser fra utsiden.
Tror jeg lå på oppvåkningen rund 30 minutter etter at jeg våknet og fikk en paracet siden jeg hadde litt vondt. Så kom en hyggelig portør og trillet meg opp igjen. Han fastet også først på dagen så han skulle nå snart hjem og spise. Klokka var vel rundt 14.30. Husker jeg tenkte det hadde gått lang tid ettersom inngrepet kun skulle ta 5-15 min, men jeg glemte å spørre om hvor lang tid inngrepet hadde tatt og hvor lenge jeg lå før jeg våknet. Sikkert ikke så farlig for det er jo ikke evigheter et er snakk om her.

Oppe på sengeposten lurte de på hva jeg ville ha og spise så jeg sa jeg ville gjerne ha brød med smør og ost. Ble gledelig overrasket av et brett med to skiver brovbrød, tre skiver ost, to skiver skinke, agurk, paprika, druer, epplejuice og vann i liten mugge med knuste isbiter. Har hørt sykehusmat ikke er noe serlig, men jeg var godt fornøyd.

Etter å ha spist, drukket og gått på do for å tisse fikk jeg lov til å dra hjem. Var veldig viktig at jeg beviste at jeg kunne de tre tingene:hilarious: Alt i alt var det ikke en ille opplevelse og jeg er så glad for å forhåpentligvis endelig vere ferdig med dette styret! Husbonden og jeg trengte ikke vente med å prøve å bli gravide igjen, men jeg tenker jeg vil vente til jeg har hatt mensen en gang, bare for å være sikker på at alt er i orden. Sist mens viste seg jo å ende i en mulig spontanabort pga. rester etter forrige MA. Vet jo ikke dette sikkert, men de sa det var mulig at det var dette som hadde skjedd. Rester etter forrige abort som skapte "utrivelig miljø" som hun sa.

Håper på å kunne komme med trivligere oppdateringer her snart. Har begynt å tempe og har sett en tydelig temeraturøkning som har vart en stund. Håper på at det er et godt tegn selv om jeg kanskje ikke begynte det prosjektet på den mest gunstige tiden. Vi er så klar for en ny liten spire som vi håper kan bli vårt regnbuebarn:Heartred
 
Wow for en dramatisk tid du har gått gjennom.
Jeg ble så oppslukt i historien din at jeg glemte å drikke kaffen min.
Jeg håper virkelig at de har gjort alt ordentlig og at din neste mens blir normal igjen, og at dere kan starte prøvingen igjen ordentlig neste PP og at dere får et friskt og normalt svangerskap når den tiden kommer. :Heartred
 
Så godt å høre at du endelig skal få kroppen på rett kjør igjen. Jammen ikke rart om du føler deg utslitt etter alt den har vært igjennom.
Tror jeg også ville ventet én mens før jeg startet med prøving igjen. Bare for å se at alt virker å være normalt igjen.
 
Wow for en dramatisk tid du har gått gjennom.
Jeg ble så oppslukt i historien din at jeg glemte å drikke kaffen min.
Jeg håper virkelig at de har gjort alt ordentlig og at din neste mens blir normal igjen, og at dere kan starte prøvingen igjen ordentlig neste PP og at dere får et friskt og normalt svangerskap når den tiden kommer. :Heartred


Tusen takk ConcCon! Jeg håper også at dette marerittet er ferdig nå. Er så lei av å gå med bind nå, føles som om det er alt jeg har gjort i år:yuck:
Det føles helt uvirkelig at så mye har skjedd på så kort tid. Er liksom sånt man leser at skjer med andre. Men, men. Krysse fingrene for neste pp. Vi e begge optimistiske og føler vi fortjener at noe godt skjer snart nå:Heartred
 
Så godt å høre at du endelig skal få kroppen på rett kjør igjen. Jammen ikke rart om du føler deg utslitt etter alt den har vært igjennom.
Tror jeg også ville ventet én mens før jeg startet med prøving igjen. Bare for å se at alt virker å være normalt igjen.


Tusen takk for støtte 3 barns mammaen!
Kjenner tårene sitter løst om dagen og frustrasjonstoleransen er lav. Samtidig kan humøret svinge helt andre veien på kort tid, noe som jo gjør godt oppi alt.
Akkurat nå er alt jeg ønsker meg en normal syklus igjen. Tror nok jeg vil bli litt beroliget av det:happy:
 
Last edited:
Har tenkt på at jeg skulle oppdatert her de siste dagene så nå skjer det:)

Den siste måneden har jeg hatt en litt tullete syklus. Eller det vil si de to siste syklusene har vært lenger enn vanlig. Trodde vanligvis jeg hadde rundt 25 dager syklus med EL på dag 8-10, men de to siste her har vært på over 30 dager. Det kan jo hende at denne forskjellen har noe med MA, SA og utskrapningen å gjøre, men det er plagsomt å pluttselig ikke vite når i syklusen jeg er. Hvor mange ganger kan jeg skrive syklus tro...
Dessuten var jeg med mine foreldre på hytta to ganger med rundt en måneds mellomrom. Første gang skulle EL ha kommet rett etter at jeg kom hjem og andre gange skulle den kommet mens jeg var der på hytta. Ifølge basetemperaturen min så det ut til at kroppen prøvde på EL, men droppet det. Kom ikke før en uke og vel å det etter at jeg kom hjem. Først kunne jeg ikke skjønne at det skulle være så stress med hyttetur at kroppen utsatte EL, men nå tror jeg det har med at jeg spiser annerledes når jeg er på besøk der.
Vankligvis spiser ikke Husbonden og jeg før til lunsj. Vi begynte begge å faste fra rundt kl 20.00 på kvelden til 12.30 dagen etter. Dette fungerer veldig bra for oss begge, men når jeg er på hytta spiser jeg selvfølgelig frokost med mine foreldre. Har leget meg et mental notat på dette så jeg kan følge med neste gang.

Uansett. Nå rett før helga fikk jeg endelig min aller første nesten positive eggløsningstest. Tror jeg gikk glipp av toppen for dagen etter var testen negativ og temperaturen min gjorde et hopp oppover dagen etter der igjen.
Nå er jeg i dpo land, forhåpentlig vis, og håper så inderlig på en postitiv G-test snart! Er 1dpo, så lenge igjen, men jeg håper sånn! På toppen av det hele ser flytteplanene ut til å være på kalenderen igjen etter kovid19. Krysser fingrene:Heartred
 
Da var jeg 8 dpo og testetrangen er på topp! Prøver å styre meg og heller følge med på temperaturen med Fertility Friend appen. I dag gjorde den et hopp fra 36.78 til 37.17 som jeg håper er et godt tegn:excited001 Tempen har vært mildt sagt interessant de siste dagene:

På tirsdag målte jeg tempen før jeg la meg for morro skyld, bare for å se hva forskjellen var i forhold til på morgenen. Til min enorme overraskelse viste tempen 36.45. Tenkte ikke mer over det før jeg våknet tidlig onsdag morgen og i ørska målte ny temp til 36.22. Har skrevet ned at jeg målte en temp etter det til 36.77, men kan ikke huske når. Enten var det rett etter første måling eller så har jeg sovnet igjen med termometeret i hånda og stappet det i munnen igjen neste gang jeg våkna. Jeg tar selvfølgelig med i beregningen at jeg kanskje ikke har plassert termometeret korrekt under disse to målingene ettersom jeg var så bortreist, men klarer ikke å legge det helt fra meg med tanke på tempen kvelden før:confused005
Da klokka ringte kl. 08.00 målte jeg igjen og innså at jeg mest sansynlig tok de to tidligere målingene midt på natta. Vanligvis våkner jeg litt før klokka og pleier å tempe da, så det var derfor det ble sånn. Tempen kl 08.00 var på 36.83 så jeg noterte den i FF appen. Jeg stusser likevel over de lave temperaturene jeg målte på kvelden og natta. Var det en festedip kanskje? Er lov å håpe:smiley-angelic001

Siden jeg er ny på temping og ikke har mer enn halvannen mnd. å referere til vet jeg ikke hva som er normalt for meg. Forrige mnd. hadde jeg en dip i temperaturen 4 dpo fra 36.80 til 36.55. Da prøvde vi ikke siden jeg nettopp hadde hatt utskrapning etter SA/MA og vi ville gi systemet mitt (og vettet vårt) tid til å hente seg inn igjen. Mnd. før det, hvor jeg begynte å tempe, hold tempen seg mellom 36.90 og 37.10 i dpo land før den falt til 36.80 dagen TR dukket opp og fortsatte hjevnt nedover til 36.50 som har vært rundt min basetemperatur gjennom alle 3 mnd.

Ville bare stikke innom her for å notere ned litt ting siden det har skjedd en del på temperaturfronten. Håper på to streker snaaaart:Heartred
 
Last edited:
Lest gjennom dagboken din, fy søren hva du har måttet gjennom :(❤️

Gledelig å se at du har fått en så tydelig positiv test igjen nå. Håper du får god oppfølging fremover hos legen, og så krysser jeg fingrene for at dette er en terminspire ❤️
 
Lest gjennom dagboken din, fy søren hva du har måttet gjennom :(❤️

Gledelig å se at du har fått en så tydelig positiv test igjen nå. Håper du får god oppfølging fremover hos legen, og så krysser jeg fingrene for at dette er en terminspire ❤️

Tusen takk Vegasus!

Det har vært en del siden nyttår ja, virker som om det er evigheter siden nå.
Legen sa at neste gang skulle jeg få tett oppfølging, tenker jeg kontakter henne etter ikm.
Jeg håper også denne småen klorer seg fast:Heartred:happy:
 
Back
Topp