HulderBaby nr. 3 (prøver, snart)

Jeg var å sneik i april og så plutselig deg på terminlisten :eek: så utrolig gøy!! Gratulerer så mye :love7:woot: blir spennende å se hvor langt du er på vei :laughing002

Jeg var å sneik i april og så plutselig deg på terminlisten :eek: så utrolig gøy!! Gratulerer så mye :love7:woot: blir spennende å se hvor langt du er på vei :laughing002
Haha, avslørt :hilarious::bag:

Tusen takk❤️ vi ble ganske overrasket, men eg kjenner meg allerede investert og knyttet til Lille spira. Veldig spent på å finne ut når det skjedde!

Jeg og så deg plutselig på april :p

Gratulerer så mye med positiv test! Håper spiren sitter til mål ❤️❤️ lykke til på UL når den tid kommer!!

Ååå kjære du, for noen nyheter :eek: :Heartred:Heartred gratulerer så mye fine du og masse lykke til i morgen :love7:smiley-angelic001:love017

Så gøy. Gratulerer ❤️
Tusen takk☺️❤️
Det er skummelt, men vi håper jo det går veien❤️
Jeg og så deg plutselig på april :p

Gratulerer så mye med positiv test! Håper spiren sitter til mål ❤️❤️ lykke til på UL når den tid kommer!!
Er ganske avslørende å sette seg opp på terminliste skjønner jeg:laughing002 Tusen takk, det håper vi og. Tusen takk! Er grådig spent på ul selv. Tenk har prøvd å få til ul før uke 12 i hvert svangerskap uten å lykkes og nå skjer det kanskje:p
Gratulerer så mye :love7 Blir spennende å finne ut nøyaktig hvor langt du er på vei:shy:
Tusen takk❤️ Ja veldig! Kjenner jeg er passe nervøs nå her jeg sitter og venter på ferja over til legen:nailbiting:

Tusen takk☺️❤️

Ååå kjære du, for noen nyheter :eek: :Heartred:Heartred gratulerer så mye fine du og masse lykke til i morgen :love7:smiley-angelic001:love017
Litt av en post ferie overraskelse sant:eek: Tusen takk❤️ nå er det ikke lenge igjen før det braker løs:nailbiting:

Da var blodprøven tatt og jeg får forhåpentligvis en telefon fra legen i morgen med svar og videre informasjon. Hadde EV med i vogna og han sjarmerte som vanlig alle han traff

Fikk svar på blodprøven helt på tampen av arbeidsdagen til legen. Skal sies at jeg purret en gang :bag:
Hcg lå på over 1000, hun ville ikke si nøyaktig tall og jeg måtte stoppe i grøfta på vei til barnehagen for å ta telefonen så jeg maste ikke. Henvisning til ultralyd var sendt og hun så for seg at den ville komme snart.
Nå er jeg spent! Har lest meg til at hcg over 1000 betyr rundt 5-6 uker på vei og det stemmer jo omtrent med det vi gjettet oss til basert på testene. Om alt er fint vil det da si at spira mest sannsynlig er laget på sommerferie i hjemtraktene:laughing002

Last edited:
Da har det gått nesten en uke siden sist oppdatering. Venter fortsatt på henvisningen min og kjenner at jeg prøver å holde hele svangerskapet på en armlengdes avstand. Ihvertfall til jeg vet hvor langt på vei vi er og om det er liv... Av symptomer har jeg nemlig nesten ingen, så en stor del av meg tenker jo at det har gått galt allerede. Er bare bittelitt kvalm innimellom, litt svimmel av og til, det murrer noen ganger og ligamentsmerter dukker opp med noen dagers mellomrom. Hadde jeg ikke tatt den testen for snart to uker siden så hadde jeg knapt gjetta at jeg er gravid. Jeg savner å kjenne at jeg har en liten spire i magen siden jeg pleier å ha ganske umiskjennelige symptomer.

Fikk nettopp beskjed på HN om at jeg har fått time på sjukehuset 04/09. Står ikke hva timen inneholder, men håper jo det er den mye omtalte ultralyden. Klart det er vel det, er bare jeg som ikke helt tror det enda...
Håper bare jeg får benyttet meg av timen for i dag stakk det godt på venstre side i livmorområdet da jeg stod med minsten på hofta og kokte havregrøt. Litt etterpå murret det ganske godt og jeg lurte jo på om det kom i tak. Meeen prøver å ha litt is i magen og ta med i beregningen at jeg har vært forstoppa i tre dager og har hatt to, relativt, vellykkede dobesøk allerede i dag. Husker jeg beskrev med frykt omtrent det samme tidlig i svangerskapet med EV:bag:
Gubben sendte meg en reel i dag tidlig om hvordan småjenter kan bli sjalu når mammaen viser pappaen deres kjærlighet og som kommentar hadde han skrevet at han håpte vi fikke datter denne gangen❤️ Vi har blitt enige om å være åpne og snakke med hverandre denne gangen. Kanskje det kan bli en slags helbredelse om dette svangerskapet går bra? At det kan bli det EV's skulle vært, det EM's var bare at vi unngår barseldepresjonen også. Det hadde vært veldig fint☺️❤️

Har jo foresten glemt å dele bilde av ringen jeg fikk etter fødselen til EV. Den er akkurat som jeg skrev at jeg ønsket meg❤️ Ametyst for EM, safir for EV og en diamant imellom fordi de begge er regnbuebabyer.
Et veldig artig sammentreff er jo at diamant er fødselssteinen for april...:oops::eek:

20241029_062043.jpg

Ny oppdatering fra meg, selv om det ikke er mye nytt å melde.
Stresser voldsomt i forkant av ultralyden om fire dager, er sikker på at det har gått galt og jeg vil få se nok et dødt foster:sorry: Dette bunner nok ut iflere ting. For det første har jeg hatt veldig lite symptomer hele veien. Kjenner litt ømme pupper, litt uggenhet om jeg er sulten, tregere fordøyelse og bittelitt murringer og svimmelhet. Kjennes nesten litt som første svangerskapet jeg mistet i 2020, hvor fosteret hadde vært dødt siden uke 5.
For det andre klarer jeg ikke helt å legge fra meg det legen sa om hcg: over 1000. Hvor mye over liksom? Nå vet jeg at det neste jeg skriver ikke akkurat er solid vitenskap men... På de første testene jeg tok var teststreken sterkere enn kontrollstreken en såkalt dye stealer og det har jeg bare fått en gang før 5+4. Derfor tar jeg utgangspunkt i at jeg 13/08 var rundt 5+ et sted og ville fått en 3+ på en Clearblue Digital ila den uken eller tidlig neste. CBD krever hcg over 2000 for å gi 3+. Om legen da målte hcg et eller annet sted på 1000-tallet 18/08 tyder jo det på nedgang... Klart hun kan ha hatt 1000 som en base for hva hun mente kvalifiserte til henvisning og ikke en ny blodprøve, men jeg surrer voldsomt med dette selv om jeg vet jeg ikke bør, at det ikke er bra for meg, at det ikke fører noe sted og at det er dumt. Klarer likevel ikke la være, føles som tvangstanker, og selv om jeg har tatt dette opp med både jordmor og psykolog får jeg ikke helt fram hvor mye dette påvirker meg.
Hodet luftet for nå. Gruer meg voldsomt til torsdag.

Last edited:
Jordmortime i dag, gleder meg litt til den og håper på å få snakka ut litt.
Kunne notere noen symptomer i dag; hadde en mild bølge av kvalme i dag tidlig og var veldig sulten. Parfymen til Gubben lukta veldig sterkt i dag og bilen lukter veldig typisk "bil" om dere skjønner. Har aldri likt billukt noe serlig, men synes ikke vår bil lukter noe særlig til vanlig. Håper dette er gode tegn :smiley-angelic001

Jordmortime i dag, gleder meg litt til den og håper på å få snakka ut litt.
Kunne notere noen symptomer i dag; hadde en mild bølge av kvalme i dag tidlig og var veldig sulten. Parfymen til Gubben lukta veldig sterkt i dag og bilen lukter veldig typisk "bil" om dere skjønner. Har aldri likt billukt noe serlig, men synes ikke vår bil lukter noe særlig til vanlig. Håper dette er gode tegn :smiley-angelic001
Lykke til på timen :Heartred

Håper det hjelper å snakke ut litt ❤️ UL i morgen..? Håper du får gode nyheter ❤️❤️

Fikk snakket en del hos jordmor i dag og igjen prøvd å forklare hvordan jeg har det. Hun virket mer mottagelig i dag så det kjentes godt.
Det var merkelig å være tilbake i lokalene hvor vi hadde barseloppholdet, gå i gangene forbi rommet vårt og felles stua. EV var helt ny da og nå krøp han i lynfart bortover gangen.
JM spurte om symptomer og jeg listet opp det jeg har nevnt nedenfor og Gubben stemte i med at han merket godt på meg at jeg var gravid: humøret, jeg rydder mer, var trøttere. Jeg spøkte med at om jeg ikke hadde visst noe om graviditeten innen nå så hadde han gjerne tipset meg om å ta en test? Han ser på meg med seriøst fjes; "ja, det hadde jeg!":hilarious:

Prøver meg forsiktig på en symptomliste:

-Kvalmen har vært av og på i hele dag, ganske tilstedet før middag, men bedre etterpå. Har sovet ganske dårlig to netter på rad nå så det er nok at jeg er sliten.
-Svimmel og trøtt, henger nok litt sammen med ovenfornevnte.
-Luktesansen er visst på villspor ved at jeg var sikker på at det luktet grillet kylling utenfor kjøpesenteret vi var på. Det gjorde det ikke i følge Gubben:laughing002
-Forstoppelsen er også vedvarende, men litt annerledes enn med de andre svangerskapet.
-Den ene puppen er øm:bored:
-Litt murringer igjen i dag.

Back
Topp