Huggorm!

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Da var årets første huggorm observert - i hagen! Aldri skjedd før og har bodd her i snart 6 år.

Fireåringen som fant den. "Se, en slange!" :P Da ble mamma redd, da...

Huff, nå vil jeg ikke sende henne ned til dissene. :( Den lå en meter eller to ifra dem. Den stakk mellom steinene lenger vekk, men jeg er skeptisk. Hva ville dere gjort? Dette er en time siden ca.

Har dere sett huggorm i år?

Hadde hvert skikkelig skeptisk til å la et bare leke der i dag ja.
Ville i allefall ryddet det som kan ryddes, holde gresset veldig kort og krysse fingrene for det beste.
Ekkelt med huggorm, glad det ikke skal være det her!

Hadde hvert skikkelig skeptisk til å la et bare leke der i dag ja.
Ville i allefall ryddet det som kan ryddes, holde gresset veldig kort og krysse fingrene for det beste.
Ekkelt med huggorm, glad det ikke skal være det her!

Vi har ikke gress da vi nylig har hatt jord der for å lage plen, så det er veldig oversiktlig, men ormen var veldig godt kamuflert mot jorda :/ Tror jeg holder henne unna, ja.

Så ekkelt! Men jeg hadde nok latt ungene leke der likevel, hadde nok fulgt litt ekstra godt med bare. Og så er det jo viktig at de vet at de ikke må røre om de ser en huggorm, og at de sier fra med en gang!

Huff jeg har helt angst for huggorm så mine hadde nok ikke fått lov. Jeg er oppvokst i skogen og har sett mye hoggorm og nesten blitt bitt to ganger fordi jeg ikke har sett de. Derfor jeg ikke liker de.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi hadde huggorm i hagen i fjor. Hunden ble bitt :( Gikk heldigvis bra. Dette er vår andre sommer her, er spent på om det dukker opp flere i hagen. Han som bodde her før sa ingenting om det hadde vert observert huggorm i hagen i løpet av de 30 årene han bodde her. Jeg håper at hunden bare har vert uheldig og funnet en som snek seg rett innenfor gjerdet vårt. Jeg er livredd orm, men jeg prøver å ikke få panikk mtp jenten som skal krype rundt her i sommer.

Tror jeg hadde vegret meg litt for å sende ut barnet dersom det var observert huggorm her ja :-S Vet om iallefall en orm som er observert på gården her, men det er heldigvis lenge siden. Håper for guds skyld jeg slipper å se noe her i min levetid..
Livredd slike dyr :-S

Vi har ikke hoggorm her nord, så det slipper jeg å tenke på. Må ærlig innrømme at når jeg har vært sørpå og vandret i skogen, så har jeg heller ikke tenkt over at det finnes, må kanskje være litt obs på det neste gang:eek:

For 15-16 år siden ble min manns datter bitt i foten av noe. Vi observerte 2 små merker med 4 mm avstand og huden omkring klødde og var opphøyet 1mm over halve foten og hissig rødt.
Vi så ingen orm, men tror det var en.

Det ble gitt dobbel dose poleramin 2mg med en gang og ringte legevakten. De sa at så lenge almenntilstanden var ok så trengte vi ikke komme.

Dagen etter var hele fotbladet blålig og det tok over 1 uke før det ble ok igjen.

Så for første gang en huggorm irl i skogen her i fjor, så vi passer på.. Hadde vært påpasselig med å sendt barna ut i hagen alene om jeg hadde observert orm der.

Uff, ikke sett her enda heldigvis. :/ Men har hørt om flere som har sett i nærheten.

Jeg ville forklart barna at de må se etter selv også iallefall.

De er ikke farlige :) Blir hun bitt, kan dere dra til legen. Forklar at man skal holde avstand til slanger.
Det finnes andre slanger/ormer som ligner på huggormen og, som ikke er giftige.

Her er det huggorm og på campingvogna er det mye huggorm, men jeg tenker ikke over det. Man kan ikke gå rundt og være redd for dem, man får ta ting som det kommer og ser man en slange kan man ta praten om at den kan bite og at man holder avstand. De fleste barn vil da holde avstand.

Kom plutselig på en histore som jeg bare må skrive...
Min mor fortalte om en liten gutt som var alene på skogstur. Dette var sikkert rundt 1930,og det var visst ikke unormalt at denne gutten på ca 3 år var alene i skogen, ikke langt fra sjøen. Han fant det han trodde var en ål i skogen." Ålen" hadde gjort motstand, så han hadde puttet den i lommen og tatt den med hjem. Der ble det fort oppdaget at dette IKKE var en ål,men en hoggorm :eek::wideyed:

Kom plutselig på en histore som jeg bare må skrive...
Min mor fortalte om en liten gutt som var alene på skogstur. Dette var sikkert rundt 1930,og det var visst ikke unormalt at denne gutten på ca 3 år var alene i skogen, ikke langt fra sjøen. Han fant det han trodde var en ål i skogen." Ålen" hadde gjort motstand, så han hadde puttet den i lommen og tatt den med hjem. Der ble det fort oppdaget at dette IKKE var en ål,men en hoggorm :eek::wideyed:

Shit :o

Wæææ! Nei, mine unger hadde ikke vært alene i Hagen resten av sommeren :o grøss O.o

Back
Topp