Huff :-(

• Trådstarter Trådstarter SmulteTrulte
  • Opprettet Opprettet
S

SmulteTrulte

Guest
Var hos legen på kontroll i dag, og alt er jo bare bra med meg og lille :-) Men lille har ikke festet seg, noe jeg trodde siden magen sank veldig for litt siden( den har gått litt opp igjen). Legen begynte da å prate om at han skulle ta kontakt med føden for å høre om jeg må inn dit for en sjekk... Nå blir jeg kjemperedd for at mini ikke skal feste seg og jeg får samme opplevelsen som med førstemann :-( han kom 13 dager over, etter at jeg hadde presset meg til å bli satt i gang. Fikk ha han i 15min før de sprang avgårde med han til intensiven. Han hadde svelget masse fostervann fullt av bæsj.. Hadde jeg ikke blitt satt igang når jeg ble, så kunne ting gått veldig ille med gutten :-(
Så da sitter jeg her hele 3 uker før termin og er livredd :-( noen gode tips og råd for å ikke vere så redd og bekymret....??

Sent from my LT22i using BV Forum mobile app

Hadde bedt om en JM samtale på føden. Da kan du få ut litt av angsten, de kan si litt om gjentagelsesfare og kanskje gjør de litt for å få deg "på glid" (akupunktur, stripping etc...).

Sender en klem!!

Hmmm. Kanskje jeg skulle gjort d. Men er så redd for å virke hysterisk, eller bli avvist av dem... :-/

Ikke festet her heller altså - såvidt ettersom jm sa i går, 6 dager til termin... Er det ikke vanlig at det tar tid før det skjer med flergangsfødene?

jeg var på jm samtale på drammen på fredag. og skal tilbake på oppfølgingssamtale om 1,5uke. pga forrige fødsel. hjelper å lufte seg. hvis du vil kan jeg finne frem tlf nr?

Var hos legen på kontroll i dag, og alt er jo bare bra med meg og lille :-) Men lille har ikke festet seg, noe jeg trodde siden magen sank veldig for litt siden( den har gått litt opp igjen). Legen begynte da å prate om at han skulle ta kontakt med føden for å høre om jeg må inn dit for en sjekk... Nå blir jeg kjemperedd for at mini ikke skal feste seg og jeg får samme opplevelsen som med førstemann :-( han kom 13 dager over, etter at jeg hadde presset meg til å bli satt i gang. Fikk ha han i 15min før de sprang avgårde med han til intensiven. Han hadde svelget masse fostervann fullt av bæsj.. Hadde jeg ikke blitt satt igang når jeg ble, så kunne ting gått veldig ille med gutten :-(
Så da sitter jeg her hele 3 uker før termin og er livredd :-( noen gode tips og råd for å ikke vere så redd og bekymret....??

Hørtes nøyaktig ut som min første fødsel dette. Igangsatt 13 dager over termin og lille hadde svelget fostervann med bæsj så lå 3 dager på intensiven med antibiotikakur.... Fikk vel ha han på brystet i 10-15min før de sprang avgårde uten at jeg fikk noen beskjed om hva som var galt før 30min etter de var gått..

jeg var på jm samtale på drammen på fredag. og skal tilbake på oppfølgingssamtale om 1,5uke. pga forrige fødsel. hjelper å lufte seg. hvis du vil kan jeg finne frem tlf nr?

Ja det hadde vert supert :-) Tar en tlf i morgen og høre med dem :-)

Hørtes nøyaktig ut som min første fødsel dette. Igangsatt 13 dager over termin og lille hadde svelget fostervann med bæsj så lå 3 dager på intensiven med antibiotikakur.... Fikk vel ha han på brystet i 10-15min før de sprang avgårde uten at jeg fikk noen beskjed om hva som var galt før 30min etter de var gått..

Ganske likt d ja.. Min lå i 4 dager. Ønsker ikke en sånn opplevelse til :-/

Ja det hadde vert supert :) Tar en tlf i morgen og høre med dem :)

32804606 mellom 1230-1400. det kan hende di sier at di ikke har noe før i september! men bare si at du ikke skal ha omvisning. bare jm samtale pga forrige fødsel. det sa jeg ;)

Supert :-) tusen takk ;-)

Be både om jordmorsamtale og en sjekk, så får du bekymringene litt på avstand. Jeg var på ul på Riksen i dag, er en uke til termin. Hodet var ikke fester, og overlegen sa at det vanlige for flergangsfødende var at hodet ville være slik til fødselen startet. Så ikke tenk på det:) knapt festet kalte han det, hodet stod ned i bekkenet, men ikke festet. Men samtidig kommer han seg nok ikke rundt nå:)

Jeg er førstegangs, og med bare 2uker igjen så har ikke hodet festa seg her heller. Fikk beskjed om at hvis det ikke var skjedd innen neste kontroll på terminen min så ble det avgjort hva de skal gjøre videre. Finnes ikke bekymret egentlig :)

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app

Jeg tror ikke det nødvendigvis har noe å si for denne fødselen. På siste jordmorkontroll hadde ikke frøkna hodet festet i bekkenet her heller, og jeg fikk beskjed om at det trenger ikke feste seg før under fødselen.
Men viss det er andre grunner som gjør at du begynner å bekymre deg for fødselen ville jeg iallefall tatt det opp med jordmor. Heller en kontroll/samtale for mye enn en for lite! Skjønner godt at du ikke vil ha opplevelsen fra sist en gang til.

Jeg tror ikke det nødvendigvis har noe å si for denne fødselen. På siste jordmorkontroll hadde ikke frøkna hodet festet i bekkenet her heller, og jeg fikk beskjed om at det trenger ikke feste seg før under fødselen.
Men viss det er andre grunner som gjør at du begynner å bekymre deg for fødselen ville jeg iallefall tatt det opp med jordmor. Heller en kontroll/samtale for mye enn en for lite! Skjønner godt at du ikke vil ha opplevelsen fra sist en gang til.
Enig med deg:) Her festet ikke nr to seg før fødselen og denne har ikke festet seg enda, termin på søndag. Hos fleregangsfødende er det veldig normalt:) Ellers ville jeg også bedt om ekstra samtale som nevnt over:)

Venter nr 3 4. August:)

Back
Topp