Huff...

mamma10&13

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
har tatt på meg jobbing 3 dager denne uken (på sykehjem), men gruer meg sånn for har så vondt i bekkenet og en god del kynnere selv om de bare er ubehagelig og ikke smertefulle foreløpig...
kjenner sykmelding sitter så langt inne, skal til legen om en uke så tenkte å se det an til da. men jeg bare gruer meg for jobb nå... skal i kveld, morgen på dag og lørdag på dag.

huff måtte bare få ut litt tanker...

uff da :( ikke noe godt å grue seg altså, og heller ikke noe godt å ha vondt ;) du får vel bare ta en dag av gangen da, og blir det for ille så burde du sykmelde deg.. viktig å lytte til kroppen ;)

ja har hatt et par uker uten vakter nå, bekkenet blir bare verre for hver dag så tester nå i jobb disse 3 dagene før jeg skal til legen, kjenner jeg det blir håpløst får jeg bare snakke med legen om det...
var sykmeldt hele forrige svangerskap bl.a pga bekkenet så har vært så godt å holde litt lenger denne gangen sikkert derfor det sitter så langt inne. forrige svangerskap føltes så innmari langt siden jeg var sykmeldt hele tiden.

ja vet åssen det er! var også sykmeldt fra uke 5 sist jeg var gravid..først pga kvalme/oppkast og når det hadde gått over så var det bekkenet.. er nå sykmeldt 100% igjen.. Ønsker deg lykke til da! ;) så får vi håpe det ikke blir så altfor ille ;)

takk, takk :-)

Kjenner så godt til at man føler sykemelding sitter alt for langt inne. Du må lytte til kroppen din. Kanskje en liten pause, sammen med fysio hadde vært bra for deg. Bekkenløsning kan jo som oftest bli værre utover svangerskapet, viktig å ta hensyn så fort man kan. Er det mulig å jobbe mindre tro? At du enten blir sykemeldt fult en periode, eller at du kan trappe litt ned for å se om det går ?

takk for svar og tanker :-) jeg skal jobbe disse 3 dagene også snakke med legen på tirsdag. jeg er bare tilkallingsvikar så jobber uansett ikke fullt, men i dag klarer jeg ikke gå normalt engang så må nok be om en sykmelding for en periode om ikke annet. føler ikke jeg kan kreve for mye tilrettelegging heller når jeg i utgangspunktet skal erstatte noen som er syke eller på ferie e.l.
må nok bare krype til korset...

Off, så kjedelig med trøblete bekken! Skjønner godt du kvier deg for å sykemelde deg, men det er viktig å lytte til kroppen også.. Ikke noe gøy å evnt havne på krykker/rullestol fordi du ikke tok hensyn... Lykke til med vaktene du skal ha, og satser på det ordner seg videre for deg til det beste :)

tusen takk :-) nei gikk med krykker over halvparten av sist svangerskap og det er ikke noe morsomt så hadde jo håpet å unngå dem denne gangen...

uff da, ikke press deg for hardt i hvertfall.. Ønsker deg lykke til med vaktene dine :) Bekkenløsning er virkelig noe dritt altså, håper du slipper unna krykker denne gangen. Klem :)

tusen takk. bekkenet er ikke akkurat godt etter jobb i kveld hvertfall og verre blir det vel etter dagvakt i morgen... men vi får nå se

Uff, så kjipt :-(
Håper det ikke går så langt at du må ha krykker.
Vær forsiktig på jobb og lytt til kroppen. Ikke løft - forflytt ;-)
Har du vurdert akupunktur?
Jeg er ingen superalternativer, men det gjorde underverker for meg i løpet av en behandling sist gang. Gikk inn til behandling med sterke smerter - og jogget gråtende av glede ned trappene :-)

Back
Topp