Huff.... :(

Lykkefrøet

Betatt av forumet
Har hatt veldig hard mage ikveld, første gang i svangerskapet faktisk, og måtte presse mye (sorry detaljer)... Uansett, ved toalettbesøk nå istad kom det blod i toalettet, rødt blod, og på papiret da jeg tørket meg... Og i tillegg, en liten levert klump.... Og nå er jeg bare kjempelei meg for at noe er galt og at ting ikke går veien nå heller, som sist i september...
Kan det være fordi jeg presset for mye??
Hadde liksom tenkt å vente til ordinær ul om ca 2 1/2 uke, men nå har jeg bare lyst å bestille meg privat allerede på mandag. Æsj. Hater dette dritet. Uvissheten og usikkerheten som jeg har hatt hele tiden, samtidig som alle sier at jeg "ikke må tenke sånn", og jeg prøver å slappe av. Det er søren meg ikke så lett. Dritt. :(

Har hatt veldig hard mage ikveld, første gang i svangerskapet faktisk, og måtte presse mye (sorry detaljer)... Uansett, ved toalettbesøk nå istad kom det blod i toalettet, rødt blod, og på papiret da jeg tørket meg... Og i tillegg, en liten levert klump.... Og nå er jeg bare kjempelei meg for at noe er galt og at ting ikke går veien nå heller, som sist i september...
Kan det være fordi jeg presset for mye??
Hadde liksom tenkt å vente til ordinær ul om ca 2 1/2 uke, men nå har jeg bare lyst å bestille meg privat allerede på mandag. Æsj. Hater dette dritet. Uvissheten og usikkerheten som jeg har hatt hele tiden, samtidig som alle sier at jeg "ikke må tenke sånn", og jeg prøver å slappe av. Det er søren meg ikke så lett. Dritt. :(

"levret" skulle det være lenger oppe....

Uff føler såååå med deg. Sender deg et lastebil lass med klemmer.
Selv om jeg var uheldig å opplevde det motsatte så er stortsett små blødninger uten smerter ikke no alvorlig.
Vet det sikkert ikke trøster deg så mye akkurat nå men det er mange som blør iløpet av et svangerskap
og får friske og raske unger som vokser opp.

Da jeg hadde blødninger tok jeg kontakt med den jordmora som jeg gikk til da jeg gikk med mine to første
fantastisk dame.
Hun svarte med denne mld:
Så lenge du ikke har smerter er det sjeldent noe farlig. Du må ta med urinprøve til legen din i morgen og få tatt en bakterieprøve fra skjeden. Ofte er det blødning fra livmorhalsen og kanskje du har en soppinf el garderella. Legen kontakter sykehuset om nødvendig. Skulle du få større frisk blødning og smerter må du ta direkte kontakt med vakthavende gynekolog på sykehuset. Klem B. M.

men når man ser blod på papiret i et svangerskap blir man selvfølgelig redd og bekymra.
Har du smerter eller eller større friske blødninger bør du ta kontakt direkte med vakthavende Gyn på sykehuset.
Om ikke hadde jeg tatt turen til den du stolte mest på imorra... JM el Legen din og fått dem til å leite etter hjertelyd og henvist deg til ul på sykehuset om de ikke fant den.

Tenker masse på deg og krysser absolutt alt jeg har for at alt er bra med mageboeren din

Ring sykehuset hvis du er redd du :)

Uff føler så med deg, syntes du skal ringe sykehuset,
ikke bra for deg å gå og lure og bekymre deg,

Jeg ringte på en søndag og fikk komme opp på ul,

sender deg mange klemmer

Hvordan går det med deg?

Hei dere! Takk for fine svar! Føler det går noe bedre, kom ikke noe mer igår etter den ene gangen, og har ikke vondt heller...
Kan man ringe rett på sykehuset altså?? Jeg har jo ikke vært der ennå i forbindelse med graviditeten, kan man ringe dit man skal på ultralyd liksom? Jeg er så grønn på dette...
Hva er evt best av å ringe fastlegen, og få henvisning til ultralyd (og da evt måtte vente litt på denne), eller å bestille privat??
Eller sykehus idag på en søndag??

Om ikke det blør mer idag, så kan jeg jo se det an.... Har liksom både gledet og gruet meg til ultralyd, og nå er jeg jo enda mer nervøs... Jaja, prøver å være "nøktern" med at jeg ikke kan gjøre noe fra eller til verken nå eller senere. Kan vel på en rar måte kalle det en form for "trøst"....

Hei dere! Takk for fine svar! Føler det går noe bedre, kom ikke noe mer igår etter den ene gangen, og har ikke vondt heller...
Kan man ringe rett på sykehuset altså?? Jeg har jo ikke vært der ennå i forbindelse med graviditeten, kan man ringe dit man skal på ultralyd liksom? Jeg er så grønn på dette...
Hva er evt best av å ringe fastlegen, og få henvisning til ultralyd (og da evt måtte vente litt på denne), eller å bestille privat??
Eller sykehus idag på en søndag??

Jeg ringte på en søndag, på det sykehuset jeg skulle ha oul,
jeg begynte å blø litt på lørdagen, også fortsatte det på søndag, men klarte ikke å roe meg, og ringte rett på sykehuset, og forklarte hvordan jeg hadde det, og da sa de at jeg kunne komme opp og få en ul.

Som Troillmor sa så er det veldig mange som blør i svangerskapet og får friske unger. så det trenger ikke å være noe galt, men hvis du blir gående og undre, tenke, lure, og være bekymret da syntes jeg du skal ringe og prate med de på sykehuset, de skal jo være der for å hjelpe :)

klem til deg :)

Takk, fine damer :) Jeg har ikke blødd mer siden igår, den ene gangen, og ikke har jeg vondt, så er rolig egentlig..Men magen er knallhard, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få gått på do... Har ingen "midler" i hus.... :( Prøver med litt kaffe foreløpig... Ikke bare bare dette altså :)

Ring sykehuset hvis du er redd du :) klem

:) Det kan hende det er en endetarmsrift og, men det igår var ikke det.. Ikke så urolig nå når jeg ikke blør mer eller har vondt, men kanskje jeg bare ringer legen imorgen tidlig og snakker med dem der...
Klem til dere alle her tilbake fra meg :)

Ikke noe godt å gå rundt å være beskymret,,, sender deg en klem og krysser fingrene på at alt er bra der inne.

Håper det er helt ufarlig. Ring legen og hør i morgen om du fortsatt er urolig, mest sannsynlig er det vel en helt ufarlig blødning :-)

Hvordan går det med deg???
hugs_046.jpg

Tenker på deg!

Hei :) Det går bra, fikk vært på do, hehe... Jeg har snakket med min kjære og vi har blitt enige om å bare vente nå til ul... Jeg blødde bare den ene gangen igår, og har ikke vondt, så da tenker vi bare å vente. Om jeg begynner å blø mer/igjen, så tar vi kontakt med lege/sykehus, men sånn som det er nå, så bare venter vi... Føler meg forholdsvis avslappet nå, men tenker jo på det såklart... :)

Godt å høre det ikke kom mer, det går sikkert bra :) hadde det vært noe galt skulle en jo tro det skulle komme mer :) men gjennom hele svskapet kan du ringe rett til føden (hvertfall nå når vi har kommet så langt!) om du er bekymret for lite liv (etter hvert), blødninger el.. :)

Back
Topp