Huff...

Fru Ugle

Glad i forumet
Lillegutt har diare, og nå har han begynt å kaste opp også! [:o]
Han er jo i kjempefin form ellers, smiler og ler, kryper rundt i full fart som vanlig.. Matlyst har han også, men det kommer jo bare opp igjen... [&:] Bør jeg være bekymret? Han har jo ikke feber, og er som sagt i finfin form ellers...

Så lenge han spiser litt og drikker bra hadde jeg nok ikke vært så veldig bekymret enda. Er vel denne omgangssyken som herjer for tiden..Og så lenge han får i seg væske, og er i fin form ellers så er jo det bra [:)]

Se an formen videre istedet du, slik som du beskriver det nå ser jeg ingen grunn til bekymring :) Viktigste er å få i nok væske siden alt kommer ut igjen :)

God bedring til lillegutt <3

ORIGINAL: Monica89

Lillegutt har diare, og nå har han begynt å kaste opp også! [:o]
Han er jo i kjempefin form ellers, smiler og ler, kryper rundt i full fart som vanlig.. Matlyst har han også, men det kommer jo bare opp igjen... [&:] Bør jeg være bekymret? Han har jo ikke feber, og er som sagt i finfin form ellers...

SLik var min også for litt siden. Det er mye omgangsyke nå. Det du må huske på er...få i han drikke, forbered deg selv på å få det [;)] ( det er få som har slippi unna når en har fått det i hus rundt om...) og som legen sa til meg....For all del husk at det er smittsomt 4 dager etter dere har blitt friske...slik at dere ikke bringer smitten videre. Det er derfor så mange blir syke....

ORIGINAL: lillebebis

Se an formen videre istedet du, slik som du beskriver det nå ser jeg ingen grunn til bekymring :) Viktigste er å få i nok væske siden alt kommer ut igjen :)

signerer[:)] veldig viktig å få i de nok væske!

Takk for svar [:)] Nå har jeg fått i ham et middagsglass, og det har ikke kommet opp enda i allefall! Håper på det beste :)

Sign! [:)]
God bedring til lille gutten! :)

Viktigste er væske som de andre sier, at bleiene er bløte:)

God bedring<3

ORIGINAL: Marie91

Sign! [:)]
God bedring til lille gutten! :)

Sign!!
Håper han blir bedre snart!

Det er nok helt normalt å få omgangssyke for det om de er små. Så lenge han får rikelig med væske i seg og tisser, så er det ikke farlig [:)]

Edit: Ville ikke gidd så mye fast føde når det er omgangssyke. God bedring <3

Det er nok ikke noe farlig.
Mat er ikke så viktig, bare pass på at mini får i seg litt væske[;)]

Så lenge almenntilstanden er bra så ville jeg ikke vært bekymret, om du sliter med å få kontakt med han fordi han er helt slapp da er det på tide å dra til legen. Du kan jo i tillegg sjekke hvordan tamp han har for sikkerhetsskyld, da har du litt oversikt om det stiger eller synker også, men bare hvis han kjennes varm ut selvsagt[8D][:)]

Lykke til!

ORIGINAL: Hylei

Det er nok helt normalt å få omgangssyke for det om de er små. Så lenge han får rikelig med væske i seg og tisser, så er det ikke farlig [:)]

Edit: Ville ikke gidd så mye fast føde når det er omgangssyke. God bedring <3

Enig i alt dette!
Forresten, andre tegn på dehydrering er: innsunken fontanelle, tørr munn og gråt uten tårer.
Om du ikke får i mini væske så tørker kroppen fort inn.

PS: legen vår sa at det ikke er smart å gi mye væske av gangen hvis de kaster opp, ta ca 2 slurker hvert 5-15 min istedenfor, det er lettere å holde på[;)]

Takker for alle svar [:)] Han har fortsatt diare, men har ikke kasta opp noe mer. Fått i han både mat og drikke, så forhåpentligvis er han på bedringens vei [:)]

Back
Topp