huff...

sengepolka

Elsker forumet
I dag syns jeg legen min er verdens dummeste............
og han har ødelagt hele helga mi, ikke første gangen han gjør det.

Skjønner ikke hvorfor alt skal være så vanskelig for meg ALLTID.....
(for de som orker har jeg lagt inn et LANGT innlegg under økonomi... der er all frustrasjon kommet ut)

Følte bare for å sutre litt her i dag også... er veldig sårbar i dag kjenner jeg.

Ønsker dere uansett en fin kveld.

Herregud, så teit han legen din er.. han virker jo dum. At han kunne sykemeldt deg hvis du var kvalm eller hadde vondt i ryggen.. Nei, vet du hva - det skal IKKE være nødvendig å gjøre seg selv vondt før man får svangerskapspenger for å forebygge!!
Han burde forstå situasjonen litt også, i forhold til at dere har prøvd leeenge..!

Jeg tror nesten jeg hadde byttet fastlege jeg altså.. virker ikke som du er så fornøyd med ham uansett, så da syns jeg nesten det må være verdt å prøve en annen en..

Håper du får svangerskapspenger i alle fall, det tror jeg du trenger i forhold til mengden arbeid du har[&:][:)]

Godt du er enig med meg SkattIMagenSnart........
Jeg er ikke fornøyd med han nei, syns jeg hele tiden må kjempe for at han skal skjønne delvis hvordan jeg har det.
Gruer meg alltid til å ringe da det er noe...

For å gjøre en lang historie kort:

I fjor gikk jeg på jobb i 5 dager og var svimmel (jeg er ikke den som surver lett), men tilslutt måtte jeg ringe legen, han sendte meg da rett på akutten med mistanke om blodpropp i hodet.
Det visste seg at jeg hadde en slags svulst på hodet og fikk beskjed om å holde eg helt i ro pga fare for hjerneblødning, noe jeg selvfølgelig gjorde.
Jeg klarte å trygle meg ut av sykehuset og dra hjem med en gang, jeg følte ikke jeg hadde noe der å gjøre.
Så jeg var hjemme et par uker mens jeg ventet på svar fra Ullevål, det tok lengre tid en ventet og jeg ringte ullevål og de kokluderte med det at det ikke var noe blødningsfare, men at jeg burde holde meg litt rolig pga trykk i hodet.
Jeg var jo verdens glaeste, men samtidig redd iom at jeg var svimmel og litt i sjokk.
Jeg ringte legen og fortalte den gode nyheten da jeg kom inn og regnet med at han kom til å si: jeg sykmelder deg en periode til jeg sånn at du kan komme deg igjen... meni stedet sa han: da friskmelder jeg deg for jeg har ikke noe grunn til å sykmelde deg lengre!!! [&o] Gjett om jeg var paff...
tilslutt ringte jeg ullevål og de ba meg ringe legen umiddelbart og be om ny sykmelding.

Før dette satte han meg på Prynovera (!) pga fertiliteten, noe jeg enda ikke skjønner iom at samboer ikke hadde tatt en prøve en gang. det visste seg jo at sambo hadde dårlige svømmere også.

etter sykehset i fjor har det vært litt ting som har dukket opp på meg, først eksem så enda mere eksem og deretter en infeksjon osv osv... jeg har kviet meg hver gang for å ringe.

Og nå er det dette attpåtil... føler meg helt utmattet.
Vet jo hvor lett det er å skylde på noe for deretter å bli sykmeldt og jeg ønsker jo ikke si jeg er sy da jeg ikke er det.

skal ha en prat med gyn min, om han ikke gjør noe med dette så går jeg videre med saken.
Bytte lege kommer jeg ihvertfall tilå gjøre...

stoler ikke på mannen.... syns han virker som en mannsjåvinist hele figuren. [:'(][:'(][:'(]

Herrejøsses! Dette er jo utrolig! Helsenorge på sitt beste...
Jeg håper virkelig at du får noen svar, og finner ut hva du kan gjøre. Om du i så fall må bytte lege. Nå vet ikke jeg om du er svært glad i legen din til vanlig. Men syns ikke han tar deg seriøst nok. Det er bare tåpelig å behandle noen i din situasjon slik. Og slik jeg har forstått situasjonen er han svært uforstående...

Gah, kjenner jeg ble oppgitt nå asså!!! Håper det ordner seg for deg!

Uff, hørtes ikke noe særlig ut dette, Sengepolka. Forstår at hele situasjonen tar på.
Når det gjelder svangerskapspenger har jeg ikke noe å bidra med.

Fastlegen din burde jo være en støtte, og hvis du ikke føler at han er det, er det kanskje lurt å bytte.
Synes jo ikke han hørtes spesielt hensynsfull ut (særlig med tanke på kommentaren om at du jo bare kunne løfte på deg en ødelagt rygg for å kunne sykemeldes[8|]). Bytter du fastlege nå, har du jo ny lege fra første i neste måned.

Ikke bare bare å drive selvstendig, forstår jeg. Håper du finner ut av hvilke rettigheter du har, og at det økonomiske går i orden. Virker som du har behov for å trappe ned, sånn som du allerede har gjort.

Ikke så mange fornuftige svar å hente her, men litt støtte iallefall [;)]

Ikke så mange fornuftige svar å hente her, men litt støtte iallefall [;)]

og det betyr så masse for meg med støtte fra dere... for fra legen får jeg jo ikke en dritt [:@][:@][:@][:@][:@]
Føler jo plutselig at jeg er skikkelig vanskelig eller hypokonder eller neo da han behandler meg sånn, men som dere sikert skjønner er ikke jeg den som har vært mange dagene borte fra mitt arbeid igjennom 13 år, jeg pleier alltid å stille på jobb om jeg er litt dårlig, og nå syns jeg selv at jeg hadde fortjent litt letterehverdag iom at jeg har en til å tenke på....................

DERE ER IVERTFALL EN KJEMPESTØTTE FOR MEG...........................[:D][:D][:D][:D][:D]

Huff, for en lege[:@] Virker ikke helt som han skjønner hva han driver med og ikke helt skjønner hvordan han skal takle det med sykemeldinger[:@] Han har virkelig misforstått. Han burde jo bare være glad for at du var så ærlig og at du ønsket å jobbe. Nei, den skjønte jeg ikke. Hadde virkelig byttet lege for slike som ham går det bare ikke an og ha. Som jeg forstår så har du en jobb som kan utsette babyen for fare og i og med at han vet at dere har slitt med å bli gravide så burde han være hjelpsom.

Lykke til med letingen etter en ny fastlege som er forståelsesfull og som vil støtte deg[:)]

ORIGINAL: Jaybird

Herrejøsses! Dette er jo utrolig! Helsenorge på sitt beste...

KUNNE IKKE SAGT MEG MERE ENIG... Det er takken for at man er ærlig sier jeg bare...
skal begynne å lyve og drive med overdrivende skuespill i stedet... huh

Godt å høre at det letter å åpne seg litt her inne, om ikke anna [:)]

ORIGINAL: prøverpånummer3

Huff, for en lege[:@] Virker ikke helt som han skjønner hva han driver med og ikke helt skjønner hvordan han skal takle det med sykemeldinger[:@] Han har virkelig misforstått. Han burde jo bare være glad for at du var så ærlig og at du ønsket å jobbe. Nei, den skjønte jeg ikke. Hadde virkelig byttet lege for slike som ham går det bare ikke an og ha. Som jeg forstår så har du en jobb som kan utsette babyen for fare og i og med at han vet at dere har slitt med å bli gravide så burde han være hjelpsom.

Lykke til med letingen etter en ny fastlege som er forståelsesfull og som vil støtte deg[:)]

Jepp, jobben min er meget stressbelastende og fysisk tung og jeg trenger en avlastning i denne perioden og ingen andre enn meg selv kjenner jo min hverdag bedre. Hadde jeg vært en som løp til legen hele tiden kunne jeg jo skjønt han, men jeg er jo ikke det heller....
Jeg vil bare ikke sette meg selv eller foster i fare.
Og jeg ønsker jo ikke si jeg er syk da jeg ikke er det.... og han skjønner ikke forskjell på svangerskapspenger eller sykepenger virker det som.

Kommer til å ta en prat med gyn og håper han forstår meg.
bytte lege kommer jeg til å gjøre, syns bare det virker så dumt å bytte for deretter å be om redegjørelse til svangerskapspenger på første time, men  må jeg så må jeg..............

Men en forståelsesfull lege vil nok forstå at det finnes andre fastleger som ikke er så forståelsesfulle - så tror ikke du skal være nervøs for å ta opp svangerskapspenger med en gang.

Bare hent inn litt tips fra folk du kjenner om fastleger som er ålreite, kanskje?

ORIGINAL: sengepolka

ORIGINAL: prøverpånummer3

Jepp, jobben min er meget stressbelastende og fysisk tung og jeg trenger en avlastning i denne perioden og ingen andre enn meg selv kjenner jo min hverdag bedre. Hadde jeg vært en som løp til legen hele tiden kunne jeg jo skjønt han, men jeg er jo ikke det heller....
Jeg vil bare ikke sette meg selv eller foster i fare.
Og jeg ønsker jo ikke si jeg er syk da jeg ikke er det.... og han skjønner ikke forskjell på svangerskapspenger eller sykepenger virker det som.

Kommer til å ta en prat med gyn og håper han forstår meg.
bytte lege kommer jeg til å gjøre, syns bare det virker så dumt å bytte for deretter å be om redegjørelse til svangerskapspenger på første time, men  må jeg så må jeg..............

Ja, det viktigste er jo at du tenker på ditt eget beste og babyen sitt beste. Så jeg syns bare du skal gjøre det du føler at du må gjøre. Og det er først og fremst å bytte lege og så eventuelt finne ut hvordan du kan gjøre det resten av svangerskapet. Han virker helt på tur og virker ikke som han har greie på noe. Og det beviset fikk vi jo når han friskmeldte deg etter fare for blødning i hodet[:@] Han kan begå mange tabber hvis han fortsetter slik som nå. Kom deg bort fra denne legen og finn en som kan ta vare på deg[:)]

Klemmer på...
Å håper virkelig du skifter fastlege.... det der hørtes ikke mye bra ut...!!!

Han høres like håpløs ut som min siste lege.... jeg var så dum at jeg venta helt til etter jeg hadde født.... men fikk hjelp av de på helsestajsonen til å bytte...

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått inn på
https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do
å skiftet...

jeg leste hele skrivet ditt, og har ikke ord. Han legen kan jo ikke skjønne noenting, men da synes jeg bare du skal si du er kvalm jeg, eller har vondt i ryggen alt, før du blir skikkelig syk av dette. Synes så absolutt du burde vurdere å skifte lege, til en som faktisk hører på hva du har å si, og gjør riktige valg.

bytt lege... du fortjener en som tar deg på allvor...
også hadde jeg sendt en klage til pasientombudet... dette skal ikke gå ann...

ORIGINAL: FruStina

jeg leste hele skrivet ditt, og har ikke ord. Han legen kan jo ikke skjønne noenting, men da synes jeg bare du skal si du er kvalm jeg, eller har vondt i ryggen alt, før du blir skikkelig syk av dette. Synes så absolutt du burde vurdere å skifte lege, til en som faktisk hører på hva du har å si, og gjør riktige valg.

Helt enig dette...Så tar du en tlf til nav også...De kan også fortelle deg litt mer om svangerskapspengene og annet du måtte trenge...

Pass bare på å være hyggelig i tlf eller så får du bare sure svar tilbake[:-]

Tusen takk jenter...
da er det ikke jeg som er på bærtur liksom, begynte nesten å lure litt på meg selv tilslutt. [8|][8|][8|]

føler jo at han ikke tror på meg i det hele tatt og ikke skjønner at jeg virkelig trenger det.
Jeg har jo ingen spesiell sykdomshistorikk og han burde jo skjønt at jeg mener faktisk noe med det.
Er jo helt forferdelig egentlig at en pasient skal måtte fortelle sin egen lege om hva slags mulighet man har og ikke omvendt..... han vil jo virkelig at jeg skal blir syk virker det som. og vi har jo nok syke mennesker her i landet..

Jeg skal ihvertfall bytte lege, for jeg ønsker ikke å måtte kjempe for å bli trodd og ikke føle han setter seg inn i min situasjon.
Beklageligvis så er kontordama (kona) hans verdens hyggeligste og skjønner ikke hva problemet er.... hun skulle vært lege i stedet [8D]

Snille er dere som skriver til meg, kjenner jeg ble litt lettere humør.

klem

Back
Topp