Huff,syns så synd på lille jenta mi

puusen

Forumet er livet
Hun er knapt to uker, og har hatt tett nese og slim helt siden hun kom.
Så fælt å høre på, for hun brekker seg og gulper opp en del slim/melk.

Bruker saltvannsdråper,morsmelk og nesesug. Har itillegg hatt vogga og senga litt i helling.
Eneste jeg syns hjelper er når hun ligger på magen oppå meg, da merker hun ingenting. Men kan ikke gjøre det hele dagen og natta heller...

Noen tips?

Redd for at hun skal sette det i halsen og ikke få det opp [:(]

uff så kjedlig.jeg ville hørt med lege/helse stasjonene om di hadde noen råd.

Oda òg var sånn.... Tett i nesen...
Her sugde Johan det opp og ut med munnen sin når det var på det mest kritiske[:'(][:'(][:'(][8D]
Det hjalp veldig!

Ellers saltvann.... Mye.... ofte....

Lillegutt var veldig slimete og snørrete i starten, men det bedret seg når vi bar han i sjal. Da kom han i mer oppreist stilling, og det hjalp veldig.

Har det helt likt! Mye slim og alltid tett. Plukker ut fra nesen og drypper med saltvnn, men føler heller ikke at det virker så godt.
Nesesuger har ingen virkning iallfall.
Skal på kontroll i morgen og da skal eg høre med legen hva han anbefaler. Ikke noe kjekt å høre på. Han sover, men eg gjør ikke...

Vi lærte da lille R var tett at det ikke nyttet å dryppe med saltvann. Man må spyle nesen ganske godt for å klare å få ut snottet. Barnelegen hans sa at det beste var å kjøpe de engangsampullene med 2ml saltvann og bruke halvparten i hvert nesebor.
Dersom det blir for ille kan du gå på apoteket og kjøpe noe som heter Rhinox. Det er slimdempende, så man skal være forsiktig med å bruke det til små barn. (Ser din er bare to uker gammel, så da vet jeg ikke om man kan bruke det).

Ellers hjalp det oss veldig å heve sengen slik at han ikke ble liggende flatt. Hevet ene siden av sprinkelsengen med omtrent 20cm.

Og fuktige håndklær inne på soverommet kan også hjelpe :)

Hvilken nesesuger har du? Hvis du har den de selger på apoteket (den du klemmer på), vil jeg anbefale deg å kjøpe denne i stedet:

Først etter at jeg kjøpte den fikk jeg "tømt" snuppa for slim.

Her kan du få kjøpt den: http://babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&template=product_info&func_id=32122&table=PRODUCT

Du skal IKKE lenger bruke morsmelk i nesen i forbindelse med forkjølelse o.l. hos barn..!
Ny forskning viser at dette IKKE har den effekten som en trodde, men at slimhinnene bak i nesen faktisk sveller litt opp/blir irriterte i kontakt med melken..

Back
Topp