Huff! Sambo trenger litt hjelp her, av dere

suprAnirac

Forumet er livet
Han har nemmelig fått ørebettenelse... tror vi.
Han har vondt i øret, og feber meldte seg nå...

Vi er bortreist, og han ønsker ikke å sitte på legevakta.

Noe tips?
Må man ha a.b?
Hva vil lindre?

*Mamma pleide å ta kokt vann med olje i, dyppe en bommullsdott, og putte den i øret mitt...

ORIGINAL: suprAnirac

Noe tips?
Må man ha a.b?
Hva vil lindre?

*Mamma pleide å ta kokt vann med olje i, dyppe en bommullsdott, og putte den i øret mitt...

det gjorde mine foreldre og....ellers vet jeg ikke...for med ungene mine gikk jeg til legen med engang de fikk....og da fikk de medisiner...

Jeg har også hørt oppvarmet olje i øret. ca.37grader bør oljen være på. Også gir du ham 1 ibux og paracet og sier :god natta til ham [;)]

En venninne av meg fikk tips av legen etter masse ørebetennelser å ta urin i øret- ja du hørte riktig-urin[:'(] men det hjalp vist med en gang[:)]

ORIGINAL: suprAnirac

Noe tips?
Må man ha a.b?
Hva vil lindre?

Jepp..det samme gjorde min far med meg som liten jente.. !!

ORIGINAL: SameBody

Dette har jeg fått høre skal lindre :

*Drypp litt lunket smør i øret
*Dra ull av brukt ullsokk og putt i øret
*Blåse forsiktig røyk i øret

done[;)]

Gå til legevakten å få antibiotika før påske.  Betennelsen kan bli verre og trommehinna kan briste.  Det er ikke godt med øreverk.. Stakkars gutten...  Han kan jo evntuelt bestille time hos legevakten tidlig i morgen.  Apoteket er jo ikke åpent i kveld alikevel.  Men ta turen til legen!!

God bedring!!!

men kokvarmt vann ville jeg ikke brukt...var hos legen med etvondt øre en gang, og han anbefalte kroppstemperatur på væsken som skulle inn i øret, da man kan bli svimmel eller i værste fall svime av dersom vannet /oljen blir for kald eller for varm.

Urin er forresten fint mot mye. Fra gammelt av så brukte endel vaske seg i ansiktet med morgenurin...høres ekkelt ut, men det renset visst huden [&:][:'(]

ORIGINAL: Lena_22

Kok ris og legg det u en klut el lignende og legg dem på øret. Det skal hjelpe.

Ellers, gi ham IBUX, IKKE PARACET. Lærte på legevakten sist at det var kun Ibux som hjelper på ørevondt.

legevakta her sa paracet.... og det får duge, da jeg ikke har annet.

Nesespray er bra!! Rhinox eller Otrivin!?? Hvis man bruker det i nesa så bruker det ofte å lette litt på trykket i ørene...

ORIGINAL: Cathrine76

En venninne av meg fikk tips av legen etter masse ørebetennelser å ta urin i øret- ja du hørte riktig-urin[:'(] men det hjalp vist med en gang[:)]

Det har jeg gjort de gangene jeg har hatt ørebetennelse! [:)] Vips - dagen etter er alt fint igjen!!
Ta en bomullsdott og dypp i litt urin og ha det i øret over natta/dagen. Verdens beste øre-medisin da det er egne bakterier! [:)]

han burde vel ha noe antibiotika så det ikke blir værre.
god bedring og god påske[:)]

Del en hvitløkskapsel(tablett) i 2, skvis ut det som er inni på en bomullsdott og trykk den inn i øyret!!
Er veldig plaget med ørebet. selv og dette virker på meg

Nå er det sjelden dem gir antibiotika for ørebetennelse..
Så tipset vi fikk når Adrian hadde ørebetennelse var å ligge høyt med hodet, bruke nesespay, og paracet!

Hvitløksfedd i øret skal trekke ut verk.
Nesedråper,ikke nesespray.
Ørelys.

Back
Topp