Huff, så ekkelt

1+1

....
Har akkurat hatt en ekkel opplevelse!

Kjente meg trøtt og litt sulten, men sa ja til å klippe mannen. Mens jeg klipper håret hans, merker jeg at jeg blir stadig mer kvalm og uvel. Plutselig begynner det å prikke, jeg kaldsvetter og det er like før jeg svimer av. Må legge meg ned på badegulvet. Får karret meg opp, og på vei mot sofaen holder det samme på å skje igjen. Jeg får i meg litt appelsinjuice og nå ligger jeg på sofaen. Kjenner ingenting nå, bare veldig trøtt og sulten. Hva er dette? Blodtrykksfall? Har du opplevd det? Utrolig ekkelt o_O Skal få i meg noe mat og drikke og ta meg en lur iallefall!

Høres ut som blodtrykksfall! Du må være flink og drikke mye vann. Svimler mye for meg og, samt at jeg har mye hodepine så jeg drikker ikke bra nok...

Høres ut som blodtrykksfall! Du må være flink og drikke mye vann. Svimler mye for meg og, samt at jeg har mye hodepine så jeg drikker ikke bra nok...

Godt å høre jeg ikke er alene iallefall. Fy, det var ekkelt. Har en tendens til å svimle når jeg reiser meg, men har aldri blitt så dårlig før. Pressa meg kanskje litt for langt, og spist litt dårlig i dag. Fått i meg et fiber-knekkebrød og vann nå. Hjelper :)

Blodtrykksfall er det nok ja :) er veldig ekkelt, men drikk nok, å ikke gjør for brå bevegelser osv..

Jeg har slitt med det i alle svangerskapene, å begynner å få det nå og... :/ Men har det flere ganger daglig..:/

Blodtrykksfall er det nok ja :) er veldig ekkelt, men drikk nok, å ikke gjør for brå bevegelser osv..

Jeg har slitt med det i alle svangerskapene, å begynner å få det nå og... :/ Men har det flere ganger daglig..:/

Uff! Stakkars deg :( Var ille nok én gang! Håper vi slipper unna flere episoder i fremtiden :)

Hvis du f.eks har sovet lite, spist lite drukket lite,b osv, så skal det lite anstrengelse til før kroppen streiker. Det er utrolig ubehagelig, men godt at den sier ifra om at du må ta vare på deg selv:)

Jeg blir ofte svimmel og ør når jeg reiser meg, men ikke så galt at jeg svimer av.. Det måtte være ubehagelig :/ Håper det går bedre!

Hvis du f.eks har sovet lite, spist lite drukket lite,b osv, så skal det lite anstrengelse til før kroppen streiker. Det er utrolig ubehagelig, men godt at den sier ifra om at du må ta vare på deg selv:)

I går og i dag har jeg nok spist og drukket litt lite, en av ondene ved at jeg ikke er så kvalm og sulten lengre :P Har også sovet dårlig i natt pga en våken 3-åring. Kroppen er jo utrolig, får lystre jeg da :)

Høres veldig ut som det ja, lurt å nevne ved neste kontroll for sikkerhets skyld

Har legetime på mandag, så skal nevne det og få målt blodprosent og jernnivå osv. Er ekstremt trøtt, så vet ikke om det er graviditeten eller jernnivå (som har vært svært lavt før).

Jeg har opplevd det samme. Jeg sto i kø, og besvimte etter å ha opplevd de samme symptomene som deg. Jeg var sulten og hadde ikke med meg vann, så jeg tror det var blodtrykksfall som skjedde med meg også. Det er ikke farlig, en veldig ubehagelig når det skjer. (Jeg har opplevd dette utenom graviditet også, men har lavere blodtrykk nå, så da skal det sikkert mindre til).

Jeg har opplevd det samme. Jeg sto i kø, og besvimte etter å ha opplevd de samme symptomene som deg. Jeg var sulten og hadde ikke med meg vann, så jeg tror det var blodtrykksfall som skjedde med meg også. Det er ikke farlig, en veldig ubehagelig når det skjer. (Jeg har opplevd dette utenom graviditet også, men har lavere blodtrykk nå, så da skal det sikkert mindre til).

Uff, så ekkel opplevelse! Blir så takknemlig for at dere svarer og deler erfaringer. Ble litt redd, spesielt for mini i magen <3 Men hjalp veldig med mat, drikke og en hvil. Går helt fint nå. Får være flinkere å lytte til kroppen og spise jevnt og trutt :)

Huff så ekkelt men som de andre sier er det nok blodtrykksfall ja. Opplever det stadig vekk og har svimt av utenom graviditet også. Men hadde da en infeksjon i kroppen i tillegg

Har akkurat hatt en ekkel opplevelse!

Kjente meg trøtt og litt sulten, men sa ja til å klippe mannen. Mens jeg klipper håret hans, merker jeg at jeg blir stadig mer kvalm og uvel. Plutselig begynner det å prikke, jeg kaldsvetter og det er like før jeg svimer av. Må legge meg ned på badegulvet. Får karret meg opp, og på vei mot sofaen holder det samme på å skje igjen. Jeg får i meg litt appelsinjuice og nå ligger jeg på sofaen. Kjenner ingenting nå, bare veldig trøtt og sulten. Hva er dette? Blodtrykksfall? Har du opplevd det? Utrolig ekkelt o_O Skal få i meg noe mat og drikke og ta meg en lur iallefall!

Blodtrykksfall :) Jeg har sånn ofte u-gravid når jeg må stå lenge, og er ikke akkurat blitt bedre nå for å si det sånn.
Ekkelt, men du må bare legge deg ned, evt ta bena høyt, eller sette deg med hodet mellom bena. :) Stort væsketap kan være med å forverre tilstanden, så viktig å drikke =)

Blodtrykksfall :) Jeg har sånn ofte u-gravid når jeg må stå lenge, og er ikke akkurat blitt bedre nå for å si det sånn.
Ekkelt, men du må bare legge deg ned, evt ta bena høyt, eller sette deg med hodet mellom bena. :) Stort væsketap kan være med å forverre tilstanden, så viktig å drikke =)
Samme her. Ubehagelig! Besvimt to ganger på toget når jeg pendlet Drammen-oslo, og hadde ingen graviditet å skylde på :rolleyes: det var litt flaut!

Huff! Du må være forsiktig :)

Jeg har det samme, og ble sykemeldt pga det. Funket ikke å jobbe når jeg var så svimmel og ville svime av hele tiden. Si fra til legen ja, det er lurt :)

Samme her. Ubehagelig! Besvimt to ganger på toget når jeg pendlet Drammen-oslo, og hadde ingen graviditet å skylde på :rolleyes: det var litt flaut!

Haha, ja - det er flaut. Heldigvis kjenner jeg det så godt igjen med symptomene nå, at jeg besvimer ikke - jeg klarer liksom å redde meg inn "rett før". Det verste var en gang i begravelse til sønnen til sjefen min (jeg og sjefen på den jobben var ganske close). Stod sammen med noen andre kollegaer oppe på galleriet. Ingen sitteplass, for var stappfull kirke. Og det varte og rakk, og masse sang innslag og det tok aldri slutt. Så kjenner jeg liksom at "Ånei, nå skjer det". Hadde bevisst prøvd å bevege på bena osv i det stille da.. Men jeg kjente bare "nå skjer det, nå skjer det, nå skjer det!". SMEKKFULLT rundt meg. Men måtte bare forte meg ned på huk, for jeg ønsket jo hvertfall ikke en scene der jeg faktisk går over ende og alle får det med seg og alt blir avbrudt liksom. Og enda verre siden jeg var så perifer med tanke på den avdøde. Alle lurte sykt da på herregud hva gjør ho.. av de som stod rundt meg. Satt der på huk litt, og prøvde å reise meg opp igjen. Men kjente at det gikk ikke over. En kollega så heldigvis hvor blek jeg var og hjalp meg ut i trappa der vekk fra folk. Så satt vi der en stund - så måtte jeg bare finne meg en stol så jeg kunne få hodet mellom bena. Så nedi den "gangen" (våpenrommet?) fra kirkedørene og til dørene inn i selve seremonien (som selvsagt var lukket) fant jeg en stol da som jeg satt meg på med hodet mellom bena. Og så PLUTSELIG åpner dørene seg!!! Da skulle de bære ut kista! Og der satt jeg!!! Tror jeg rakk å komme meg så fort ut av kirken at ingen la noe særlig merke til det. Men DEN panikkfølelsen.

Nei, hele greia var bare forferdelig. :P Aldri ståplass i begravelse igjen! :)

Å herregud så ekkelt! Æsj jeg og kjenner det ofte på forhånd, men noen ganger smeller det fortere også. Må virkelig passe seg nå tenker jeg. Kan få litt følger om man faller å slår seg nå :-/

Å herregud så ekkelt! Æsj jeg og kjenner det ofte på forhånd, men noen ganger smeller det fortere også. Må virkelig passe seg nå tenker jeg. Kan få litt følger om man faller å slår seg nå :-/

Ja, vi vil ikke ha noen katastrofe-fall nå altså. Så bare å passe på! :o :)

Back
Topp