Huff merker jeg sliter litt :(

JuniBaby2016

Betatt av forumet
Sist jeg var på ultralyd så var det pga sterke blødninger, det er ca 3 uker siden!
Jeg fikk da beskjed om at morkaken min lå feil, altså foran åpningen, og fikk beskjed om å holde meg i ro!
Det har jo nå vært jul, og vi vet jo alle hvor vanskelig det er å holde seg 100% i ro når man har forberedelser, og barn i hus!!
Så jeg har jo blødd fra og til disse ukene!
I mellom har jeg vært på kontroll hos jordmor, som hørte hjertet til den lille rett før jul! Men ho var bekymret pga jeg holdt meg ikke nok i ro mente ho :(
I morra har jeg en ny time hos henne, for hun ville ikke at jeg skulle vente helt til januar for sjekk med ultralyd, siden jeg har disse komplikasjonene!

Men jeg kjenner overhode ingen liv! Trodde jeg hadde gjort det litt tidligere, men siste 2 ukene har det vært helt stille :(
Har ingen graviditets symptomer og bare kjip magefølelse, og ikke turt å si det til noen :(
Med min første så kjente jeg masse liv når jeg var 17 uker på vei..

Men er det normalt å kjenne mindre liv når man har morkaken sånn?

Måtte bare få ut litt tanker så kanskje jeg får sove :)

Sist jeg var på ultralyd så var det pga sterke blødninger, det er ca 3 uker siden!
Jeg fikk da beskjed om at morkaken min lå feil, altså foran åpningen, og fikk beskjed om å holde meg i ro!
Det har jo nå vært jul, og vi vet jo alle hvor vanskelig det er å holde seg 100% i ro når man har forberedelser, og barn i hus!!
I mellom har jeg vært på kontroll hos jordmor, som hørte hjertet til den lille rett før jul! Men ho var bekymret pga jeg holdt meg ikke nok i ro mente ho :(
I morra har jeg en ny time hos henne, for hun ville ikke at jeg skulle vente helt til januar for sjekk med ultralyd, siden jeg har disse komplikasjonene!

Men jeg kjenner overhode ingen liv! Trodde jeg hadde gjort det litt tidligere, men siste 2 ukene har det vært helt stille :(
Har ingen graviditets symptomer og bare kjip magefølelse, og ikke turt å si det til noen :(

Jeg har samme som deg morkaken er foran åpningen, men blødd en del mindre. Kjenner liv, men det er varierer hvordan babyen ligger og sånn også. Jeg er 15 uker nå. Ikke fått beskjed om å være i ro, men ikke for aktiv, fysisk arbeid eller samleie. Sender deg en stor klem ❤️

Uff tenker på deg! Skjønner du synes det er ekkelt når du blør og ikke kjenner liv. Men de sier jo at de fleste blir jo frisk av sine gravid plager i 2 trisemester da? Kan jo hende det bare er det:). Og selv om du kjente det sist kan det jo hende at fosteret er anerledes denne gangen eller kroppen din er anerledes og vil ikke kjenne den før senere? Må si selv at jeg kjenner veeldig lite til den.. jeg må virkelig legge meg og ha det heeelt stille og konsentrere meg noe sinnsykt for å kjenne noe, men er jo ikke sikker på om det bare er magen som romler eller noe annet med kroppen min.. leser det er folk her som kjenner liv veeldig sent og. Håper at alt står bra til. Det er jo også normalt å blø litt har jeg skjønt når dere har morkaken sånn. Prøv å ta det mer med ro om du kan.. la mannen ta det meste;p..

At du ikke kjenner på så mye svangerskapsplager nå er helt naturlig og normat mtp hvor du er i forløpet. Ellers er det jo særdeles høy sannsynlighet for at du blør pga morkaken er hvor den er, og det er da ikke først og fremst farlig for baby, men for deg. Jeg tror og håper det er liv i spira di fremdeles :) Bra du skal til jm i dag da - så får du fasit!

Men jeg syns jo også at nå som jula er over bør du ta den beskjeden om ro mer på alvor. Kanskje snakk med barna om det, forklar at du må holde deg i ro en periode for at babyen skal ha det bra. At lillemirakel her ikke har fått like streng beskjed om ro som deg, handler nok om at du har hatt en større blødning.

Jeg er 17+3 og kjenner ikke liv, hvis det er en trøst :-) finner hjertelyden med doppler med en gang, så alt er i orden fordi :-)

Jeg er 17+3 og kjenner ikke liv, hvis det er en trøst :-) finner hjertelyden med doppler med en gang, så alt er i orden fordi :-)
Ja, mange kjenner jo ingenting før etter uke 20. Jeg kjenner (18+3), men ingenting regelmessig enda.

Ja det er helt normalt å kjenne mye mindre når du har morkaken foran. Jeg har det selv og hadde det ikke sist. Kjente liv i uke 17 forrige gang, ørlite grann liv nå 17+5 men er ikke bekymret nå, tross blødninger. Vært på ul flere ganger og sett at alt var strålende hos den lille:)

Jeg er 17+4 og har ikke morkaken forann, og jeg kjenner heller ingenting.. Jeg har lest at det er normalt å ikke kjenne liv før uke 20 og senere :) Lykke til hos JM :)

Håper at det gikk bra i dag? :-) Er til tider bekymret selv, for jeg kjenner heller ikke liv (og har ikke doppler) og magen har ikke blitt noe større de siste ukene. Skal på UL om et par dager, så håper å bli beroliget da :-)

Håper at det gikk bra i dag? :-) Er til tider bekymret selv, for jeg kjenner heller ikke liv (og har ikke doppler) og magen har ikke blitt noe større de siste ukene. Skal på UL om et par dager, så håper å bli beroliget da :-)

Var veldig fin hjertelyd i dag heldigvis!
Men jeg som trodde jeg hadde sluttet å blø, viste at jeg hadde blod i urinen, men siden det var blodklumper, så mente ho at det kommer fra skjeden, så med andre ord så holder jeg meg fremdeles ikke nok i ro :(

Jeg og mannen har pratet lenge om å reise til syden i januar/februar, så ser ut som jeg må bare glemme det nå :(

Var veldig fin hjertelyd i dag heldigvis!
Men jeg som trodde jeg hadde sluttet å blø, viste at jeg hadde blod i urinen, men siden det var blodklumper, så mente ho at det kommer fra skjeden, så med andre ord så holder jeg meg fremdeles ikke nok i ro :(

Jeg og mannen har pratet lenge om å reise til syden i januar/februar, så ser ut som jeg må bare glemme det nå :(
Syns du skal ta det på alvor og ta det så rolig du bare klarer. Regner med du er sykemeldt også pga dette?

Bra at alt var bra med fosteret! Men da er det bare å ta det med ro. Syden kan dere alltids besøke ved en senere anledning :-)

Syns du skal ta det på alvor og ta det så rolig du bare klarer. Regner med du er sykemeldt også pga dette?

Jeg er "heldigvis" uføre pga kronisk betennelse i mage/tarm, så jeg trenger ikke bekymre meg stort for den biten :)
Tar det veldig alvorlig, bare litt vanskelig når det er jul, skole og BHG er stengt, mannen har eget firma så må jobbe! Men nå skal mannen sykmelde seg, sånn han kan være med bølleguttene hjemme i jula :D

Jeg er "heldigvis" uføre pga kronisk betennelse i mage/tarm, så jeg trenger ikke bekymre meg stort for den biten :)
Tar det veldig alvorlig, bare litt vanskelig når det er jul, skole og BHG er stengt, mannen har eget firma så må jobbe! Men nå skal mannen sykmelde seg, sånn han kan være med bølleguttene hjemme i jula :D
Nei, skjønner det blir vanskelig. Men bra løsning at mannen sykemelder seg :) Da blir det lettere for deg :)

Så godt at du fikk høyre bebis i dag <3
Kan vel være at morkaka har flytta seg litt opp/fram som fører til blødninger og som og kan gjere til at du kjenner mindre til liv(?)

Back
Topp