Huff, kosmetikk og kjemikalier :/

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Ja, jenter. Hva må dere ofre i 9 mnd?

Jeg har måttet ofre noen ting jeg ikke bruker ofte; selvbruningskrem, solarium, hårspray og parfyme.

Parfyme og neglelakk er de tingene jeg sliter mest med.
Parfyme går på vane, men neglelakken er en livsnødvendighet. Jeg har så sprø negler og er fæl til å bite på dem. Derfor har jeg endelig fått fine negler etter 18 år som gnager :p

Neglelakken klarer jeg ikke å ofre men prøver å holde lakkering og neglelakkfjerning til et minimun..
But still :/ :/

Dere da?

Hmm ofrer hvertfall ikke parfymen min ei heller neglelakk. Skal jeg føle meg som en hval så får jeg prøve så godt jeg ellers :-) hehe.
Men holder meg veldig borte fra sterke vaskemidler og lignende, glad mannen vasker badene og jeg vasker resten med Enjo :-)
Hårspray er et must for meg med kort hår så prøver å puste inn minst mulig :-)

Føler jeg har ofret veldig lite med tanke på at jeg ikke er glad i alkohol, røyk, brie eller fårepølse :-)

ofrer snusen og alkoholen. ofrer jo speke mat å alt sånn også, men jeg er vel ikke SÅ streng på det som snus og alkohol.. (allerede hatt en sprekk på trønderfår før jeg kom på at jeg ikke burde ha det)

ellers er det lite negllakk og hårspray fra før, men har måtte slutte med parfymen pga kvalmen rett og slett. null problem å holde seg unna.

jeg klarer ikke å la vær å vaske badet, så det har jeg gjort noen ganger, men jeg tar det i små økter, ikke fordi jeg tenkte noe særlig over at avgassne kunne skade, men jeg blir så vanvittig kvalm. :-P

Ofrer snusen ( har sprukket og tatt meg noen innimellom), vin og spekemat. Hårspray bruker jeg daglig, men bruker aldri neglelakk. Bruker ei heller parfyme i hverdagen pga. jobb, men den ene gangen jeg skulle prøve meg (i en helg) gikk det rett nedover, kvalm og måtte bytte klær :p Vasker badet som vanlig, da jeg er "nasist" på å ha det veldig rent på badet!!

Så ja, her går det i veldig mye fy fy, vertfall mtp. snusen!

Tenker ikke på hårspray, neglelakk og slike ting. Ikke tenkt på kjemikalier i det hele tatt annet enn eksos (som jeg var hekta på forrige svangerskap :p .Det blir så små mengder uansett, at det går fint.

Jeg brukte både neglelakk og parfyme sist svangerskap og gjør det nå og. Aldri hørt man ikke skal det.

Taster via app'en :)

Ja, jenter. Hva må dere ofre i 9 mnd?

Jeg har måttet ofre noen ting jeg ikke bruker ofte; selvbruningskrem, solarium, hårspray og parfyme.

Parfyme og neglelakk er de tingene jeg sliter mest med.
Parfyme går på vane, men neglelakken er en livsnødvendighet. Jeg har så sprø negler og er fæl til å bite på dem. Derfor har jeg endelig fått fine negler etter 18 år som gnager :p

Neglelakken klarer jeg ikke å ofre men prøver å holde lakkering og neglelakkfjerning til et minimun..
But still :/ :/

Dere da?

Hvorfor ikke hårspray, neglelakk osv? Aldri hørt om før.. Skal vel en god del til før det er skadelig.. Har jeg ikke tenkt på en gang og gjorde det ikke sist heller.. Og sist hadde jeg juli barn og lå ute og sola meg hele tiden.. Jeg bare la ett sjal over magen når det var på det varmeste.. Alt med måte.. Du må jo bare leve som normalt :-)

Det eneste jeg ikke gjør er å drikke og holder meg unna maten som ikke blir anbefalt..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Nei sånn bortsett fra mat og alkohol norske heksemyndigheter sier jeg bør holde meg unna så er det lite forandret.

Det tyngste jeg har måttet ofre er vel røyken! La fra meg tobakken på minuttet jeg testet positivt, men har sprukket på noen trekker hos samboer :s

Ellers er det spekemat, vinen og yndlings parfymen min (lukta gjør meg kvalm)...

Røyken gikk forrige gang så er vel bare spekemat osv jeg ofrer. Er veldig lite alkohol fra før. Parfyme orker jeg ikke den blir jeg kvalm av.

Hmm, ofrer ikke så særlig her. Siden jeg røyker ikke å drekk så å si aldri. Hårspray bruker jeg jo ikke, men negelakk klarer jeg ikke å ofre, parfyme er jo et must og solarium har jeg kuttet ned:)

Jøss! Her var det mye jeg ikke visste!
Heldigvis at jeg kan spise fetaost, fordi det har det gått endel av ;)
Men jeg bruker hårspray! Og fikser negler meg shellac. Dette fjernes med aceton så er litt forsiktig med å lukte på den...
Ellers savner jeg rødvin med ost og kjeks. Litt kjedelig med bare Ritz

Men jeg må si, at det er veldig deilig å ikke være fyllesyk! Var lite på fylla altså, men ser samboeren sliter litt med hodepine innimellom

Back
Topp