huff! hva gjør vi?!

Maibaby i magen

Elsker forumet
når alle faste utgifter er betalt har vi 5000 kr igjen i mnd. og dette skal holde til mat, klær, utgifter til bil.   kan noen her forklare meg hvordan vi skal klare oss? får ikke noe støtte fra noen.
er så frustrert, for jeg aner ikke hvordan vi skal klare oss.

Har dere evt søkt om bostøtte.. mulig du har det?

syt syt.. DET går helt fint! vi har overlevd på mye mindre enn det.
Klær trenger du IKKE.
Det eneste du trenger er MAT og eventuelt drivstoff. men det går fint ann og reise kollektivt og..
Sett opp matliste/handleliste.
Og kjør KUN når dere må...

Det går helt fint!

ORIGINAL: Fyrste metall

Klær trenger du IKKE.
Det eneste du trenger er MAT og eventuelt drivstoff. men det går fint ann og reise kollektivt og..

Det går helt fint!

Sign! Tviler på at de får bostøtte når de har så mye penger...
Det heter jo 'bostøtte' ikke 'luksusstøtte'[;)]

er begge i jobb?? vurder en ekstra jobb, eller en av dere kan jobbe overtid noen ganger i veko.. vi må gjøre det sånn nå når vi har kjøpt hus..

Slutt å kødd da! 5000 kr igjen å leve for er da ikke ille. Bortskjemt eller? Klær kjøper du da heller ikke hver mnd. Tenk smart, så går det nok veldig bra. Du får ingen støtte her eller der med 5000 kr å rute med i mnd.

Vi har myyye mindre enn 5000 når alt er betalt. Kutt ut ekstrautgifter som feks avis, parabol, kutt ned på mobilbruk, kjøp mat på tilbud. Kjøp billigere mat. Det handler om tæring etter næring[;)]

veldig å hissige folk var da :S

D der vil dere klare helt fint!!
Vi selv har ikke 5000 i mnd å rutte med engang etter alt av faste er betalt.

ORIGINAL: Auliana

ORIGINAL: venter jentenr2

veldig å hissige folk var da :S

Hehe! Min tanke også. Hva med konstruktiv kritikk istedet for å ta fra mennesket alt mot!?  Slutt å SYTE, vi har MYE mindre bla bla bla.... Blæææ, empati.

jepp syntes faktisk enkelte av svarene var smålige.... nesten latterlig å lese at det går ann og skrive slike svar istedet for mer konstruktivt...

Klær trenger du IKKE.

Det går helt fint!

nei nei, vi trenger jo ikke klær i det hele tatt. har bare en mage som vokser og vokser og eg guttunge som vokser og når skal han ha vinter klær. neida, han og jeg skal gå nesten nakne vi da.!!!

da har vi 1500 igjen vi, og vi greier oss fint... ikke kjøp så mye.... tenk fornuftig.. billige middager...

skjønner d er slitsomt... har vært sånn her en del mnd også.. men det er som de andre sier ikke SÅÅ ille med 5000 kr når alt er betalt!!! Men d er viktig å prioritere riktig, og sette opp ett budskjett som er realistisk og som kan overholdes!
Man må prøve å heller finne på aktiviteter som er gratis, som turer i skog og mark, filmkvelder i stua, eller andre aktiviteter som dere liker som ikke koster penger!
Man kan spare mye på å bake brød, og fryse ned,- bare ta opp så mye som en trenger... da slipper man å kaste så mye hver dag..!
Handle stort en gang i uka lønner seg jo veldig også!
Du kan spare på å kjøpe litt produkter av first price (som dopapir, tørkerull, ris, pasta og andre tørrvarer)... Og Rema100 har masse billig frukt f.eks...

Med andre ord... det finnes løsninger !
[:)]Håper dere finner en fin måte som funker for dere!!!

har søkt omstøtte men får ikke. er litt vanskelig å la bilen stå når en ikke har noe busser som går forbi her.

Bare si ifra hvis det er noe du trenger, har både gravidklær og barneklær liggende. Noe kan jeg sikkert avse [;)]

ORIGINAL: tine_m

Klær trenger du IKKE.

Det går helt fint!

selvfølgelig trenger dere klær. men ikk hver mnd. det er jo bare luksus. prøv og spar opp og handle en del en mnd, og heller la vær og kjøpe andre ting den mnd.
Få tak i f.eks et belly band eller lignendes, så kan du bruke en del av de vanlige klærne.

JEG synns faktisk det var luksus og ha 5000kr når alt er betalt jeg da....[8|][8|]

nei nei, vi trenger jo ikke klær i det hele tatt. har bare en mage som vokser og vokser og eg guttunge som vokser og når skal han ha vinter klær. neida, han og jeg skal gå nesten nakne vi da.!!!

hvorfor i helvete er folk så sinnsykt sure og slenger med kjeften her da!! ville ha råd om hvordan jeg kan prioritere her jeg.. ikke mange negative svar fra folk.. syns det er så jævla unødvendig!!!!!![:@]

og tusen takk til alle som faktisk kom med råd til oss[:)]

Skjønner ikke hvorfor folk blir så surmaga når noen spør om råd?? Jeg synes 5000 er lite, og vi er faktisk bare to! Men det er vel etter hva man er vant til.
Synes mange har gitt gode råd jeg; si opp alt av unødvendige utgifter, bilen er jo ikke så lett å gjøre noe med når det ikke går buss. Men det går kanskje an å kjøre mindre? Handle stort og sjelden er jo også veldig lurt. Det går fort penger når man handler hver dag.

ORIGINAL: r1mellem

Bare si ifra hvis det er noe du trenger, har både gravidklær og barneklær liggende. Noe kan jeg sikkert avse [;)]

Jeg synest du skal ta i mot dette tilbude jeg:)

Synest folk kan svare deg litt finere jeg også da:( Det er ikke så lett da når en er gravid og magen vokser og ingenting passer!!!!!!

Hadde jeg hatt noe og avse så hadde jeg kunne hjelpe deg også, men beklager så kan jeg ikke det....[:(]

Ikke har jeg gravide klær og ikke har jeg små barn lenger.....

Håper det ordner seg for dere[:)]

Beste tipset er vel å storhandle mat på tilbud, det er småhandling det går mye penger til..
Ellers så er det vel slik noen andre her sier, kutte litt ned på "unødvendige" utgifter... Litt vanskelig å si konkret, for vet ikke hva dere har, men prøv å skrive budsjett...

Mammaklær og barneklær må dere jo ha uansett, så da ville jeg utnyttet meg av salg, og kansje motta fra noen som har noe til overs!!

Dere klarer dette bra skal du se!! Er litt vanskelig med en gang, men når dere først har klart å snu på krona, så går det fint!! Vi har noen ganger noen månder med ca 2000kr igjen, de er harde, men mat og klær til ungen er det alltid, oss er det ikke så farlig med, vi kan leve på makaroni! Hihi[8D]

Dere finner utav det!! Ikke mist motet ! Stå på!![:)]

Back
Topp