huff, hva gjør jeg nå? ang soving

Lissin

Flørter med forumet
Hei folkens!

Har en snart 6 uker gammel jente, som ellers er såå enkel å ha med å gjøre. Blid og gla, bare enkelte dager i dårlig humør/form.
Men hun har en tendens til å våkne for alvor på kvelden, å da holde det gående i maaange timer i strekk. Klinke våken, med trillrunde øyne. Kan sovne alt fra kl 24 til kl 03, og de timene hun er våken kan hun henge i puppen støtt og stadig, avogtil uten å spise. Bare tulle og leke med brystvorta, og hyle når hun ikke får til det hun prøver på, hva det nå enn kan være. Og hun begynner å skrike når jeg prøver å legge henne.

Må få snudd på dette nå, men å legge henne en halv time tidligere hver kveld, er ikke enkelt når hun bare ikke vil sove!

Hvor mange timer kan en liten krabat være våken før h*n blir overtrøtt? Hvor mange timer er de våkne, når de våkner....(hmm hva spurte jeg om der da? ikke sikker på at jeg forsto den selv) Tror jeg misser noen signaler for når hun egentlig kanskje er trøtt.

Nå våkna hun i halv 10 tida, og sovna igjen nå. Er litt redd for at hun kommer til å våkna for alvor på natta nå, og holde det gående.

Er det noen grunner til at de ikke vil sove, annet enn overtrøtthet? Kan det hende hun egentlig er sulten? Hva hvis jeg sper på med litt MME når hun holder på slik? Men det er det da, at hun legger godt på seg, og følger alle kurver helt perfekt... Så det er kanskje ikke det heller?

Huff, river meg selv litt i håret her nå...! Er det dumt av meg å holde henne våken en stund lengre enn hun ønsker selv, for å ikke ødelegge nattesøvnen hennes? Eller kanskje det er da jeg ødelegger den...? Huff, nå føler jeg meg ekstra dum ja...

Dette ble langt og tilgi meg for mange rare spørsmål, håper på noen gode svar hvertfall.

Og gratulerer til dere alle med deres små bebiser [:)]

ORIGINAL: Lissin

Hei folkens!

Har en snart 6 uker gammel jente, som ellers er såå enkel å ha med å gjøre. Blid og gla, bare enkelte dager i dårlig humør/form.
Men hun har en tendens til å våkne for alvor på kvelden, å da holde det gående i maaange timer i strekk. Klinke våken, med trillrunde øyne. Kan sovne alt fra kl 24 til kl 03, og de timene hun er våken kan hun henge i puppen støtt og stadig, avogtil uten å spise. Bare tulle og leke med brystvorta, og hyle når hun ikke får til det hun prøver på, hva det nå enn kan være. Og hun begynner å skrike når jeg prøver å legge henne.

Må få snudd på dette nå, men å legge henne en halv time tidligere hver kveld, er ikke enkelt når hun bare ikke vil sove!

Hvor mange timer kan en liten krabat være våken før h*n blir overtrøtt? Hvor mange timer er de våkne, når de våkner....(hmm hva spurte jeg om der da? ikke sikker på at jeg forsto den selv) Tror jeg misser noen signaler for når hun egentlig kanskje er trøtt.

Nå våkna hun i halv 10 tida, og sovna igjen nå. Er litt redd for at hun kommer til å våkna for alvor på natta nå, og holde det gående.

Er det noen grunner til at de ikke vil sove, annet enn overtrøtthet? Kan det hende hun egentlig er sulten? Hva hvis jeg sper på med litt MME når hun holder på slik? Men det er det da, at hun legger godt på seg, og følger alle kurver helt perfekt... Så det er kanskje ikke det heller?

Huff, river meg selv litt i håret her nå...! Er det dumt av meg å holde henne våken en stund lengre enn hun ønsker selv, for å ikke ødelegge nattesøvnen hennes? Eller kanskje det er da jeg ødelegger den...? Huff, nå føler jeg meg ekstra dum ja...

Dette ble langt og tilgi meg for mange rare spørsmål, håper på noen gode svar hvertfall.

Og gratulerer til dere alle med deres små bebiser [:)]

Er som gutten vår...har ennå ikke funnet noen "løsning". Noen dager sovner han med en gang vi legger han..andre dager sliter han ut både seg selv og foreldrene [&:]

sånn var min sønn mot meg i førsten også !! våknet klokka tre og skulle ikke sove før seks igjen og da sov han brått i 5 timer i strekk .. barn er vel sånn i starten .. og andre ikke .. er veldig slitsomt da [&:] 
men , prøvd å lage hestesko --varmt rundt seg og skinn i bånn !!
kanskje gi litt tillegg på kvelden .. sover littt lenger !
vugge han til han sovner igjen -- gå fort rundt i stuen ( frem og tilbake) . som å kjøre bil , vugger og rister litt ! det pleide mathias å sovne av når jeg gjorde det på natten !!

Ja hun sovna visst ornlig nå, var våken en drøy time, og sovna litt før ellerve. Bærte henne i seng siden det så ut som at hun ville sove videre, amma henne, og denne gangen spiste hun godt fra begge bryst. Har hatt en tendens til å bare ville ha fra det ene, før hun ikke "gidder" mer.
Så nå krysser jeg bare fingrene for at hun sover godt, og lenge. Så kanskje man klarer å få snudd døgnet litt, på et vis. For det er vel mulig når de er så små ja?

Hestesko? Hvordan lager jeg det? Mener du å legge ekstra "polstring" rundt hodet og overkroppen hennes?

hmm, neida nå sutrer hun der oppe..hmm

Ja nå henta jeg henne opp av senga, å nå er øynene trillrunde. Ropte og sutra en stund fra senga, var å satte opp uroen, og så til henne, pakka et pledd rundt og inntil henne også. Gikk ned igjen og så begynte hun å sutre igjenfør hun begynte å brøle tilslutt. Nå ligger hun i pappas armer og sutrer. Blir nok en våkenatt dette ja....

ORIGINAL: Lissin

Ja hun sovna visst ornlig nå, var våken en drøy time, og sovna litt før ellerve. Bærte henne i seng siden det så ut som at hun ville sove videre, amma henne, og denne gangen spiste hun godt fra begge bryst. Har hatt en tendens til å bare ville ha fra det ene, før hun ikke "gidder" mer.
Så nå krysser jeg bare fingrene for at hun sover godt, og lenge. Så kanskje man klarer å få snudd døgnet litt, på et vis. For det er vel mulig når de er så små ja?

Hestesko? Hvordan lager jeg det? Mener du å legge ekstra "polstring" rundt hodet og overkroppen hennes?

hmm, neida nå sutrer hun der oppe..hmm

ja den polstringen rundt hode der .. langs kanten i sengen , med en  voksendyne .. kanskje ho vil ha det litt varmt =)

Jepp, sutta den virker til en viss grad, helt til hun absolutt ikke vil ha den, og bare blir sint av den. Har laga MME for å se om hun blir mett og trøtt av den.

Sånn, nå sitter pappa og gir henne mat :D og hun spiser som bare det. Så får vi se resultatet da... Heldigvis tok hun både flaska og MME'en.

Det som er så rart er at det bare er nå om kvelden hun er så spinnevill våken, aldri den perioden hun er våken på dagtid... Hadde hun kunnet gå hadde hun løpt rundt i turbofart her nå.

Ja nå er 20 ml drukket, ikke så mye som jeg håpet på, nei. Og vi er like våkne.. [&:]

Oppdatering: nå drakk hun 40 ml tilsammen, og fikk litt kosepupp imellom. Og hun sovna!! Hvertfall til nå, hehe, litt pessimistisk ja. Håper det varer. Kan jo virke som det var det som var "galt", at jeg ikke hadde nok melk til henne på kvelden da.
Skal prøve dette hver kveld å se om det hjelper. Litt lettere å kontrollere leggetida når jeg faktisk får henne til å sovne. For det er vel ikke noe galt i å gi MME på denne måten? Ønsker jo å fullamme henne. Det vil vel ikke gå utover amminga å gjøre det slik?

Nå føler jeg meg litt som dronninga av 1000 spørsmål, alle på en gang

Hvis du ammer først og gir erstatning etterpå er det ikke noe problem for produksjonen[;)]

Back
Topp