huff gruer meg så veldig

Angel25

Glad i forumet
lille snuppa mi er født 4mnd for tidlig å har spiseproblemer, derfor bruker hun knapp... noen som fungerer kjempebra... vi har intensivert spisetrening men går sakte...
men til tirsdagen skal jeg skifte knappen på henne. å dette er jeg ikke klar for, er det eneste tingen jeg ikke klarer, jeg klarer ikke å holde henne med makt og bytte samtidig. gubben nekter han klarer ikke slike ting med vår datter..
jeg har gjort alt, skiftet sonder, inhalasjoner. ja det har vært så mye. men denne tingen føler jeg meg ikke klar for. er jo mitt eget barn..
men ingen som har forståelse for slikt, nei dette måtte jeg klare..
de på sykehuset kan såklart gjøre det, men de vil ikke...

noen her som har erfaring fra dette med knapp bytte...
er første gang jeg skal gjøre dette, hun fikk knapp for 3mnd siden

beklager rotet men jeg gruer meg sånn

jenta mi er så sinna og klarer ta ikke å ligge stille...
huff som jeg gruer meg...

Hva er en knapp? noen som kan forklare hva som gjøres i praksis når den skal skiftes?

ORIGINAL: sas

Hva er en knapp? noen som kan forklare hva som gjøres i praksis når den skal skiftes?

hun spisr ikke så derfor hun mat gjennom en knapp på magen....

Huff jeg hadde aldri klart å gjøre det selv[&o]
Har du ikke krav på hjelp i det hele tatt?
Jeg hadde snakka med fastlegen ang dette....enten kan han/hun hjelpe deg eller henvise deg videre...
Masse lykke til

Kan du ikke få hjemmesykepleien til å hjelpe deg med det? De kommer hjem til deg og ordner skiftet, og jenta di slipper å forbinde akkurat deg med knappskiftet[:)]. Har erfaring fra å skifte knapp/sonde, men hadde hjemmespl som kom å gjorde det, var bare assistent til dem.

Hadde ringt helsestasjon evt hjemmesykepleien..! Det er klart at man ikke kan både holde fast OG bytte samtidig..
Man har da virkelig krav på hjelp til det!

jeg skjønner teorien om at man skal klare ågjøre det selv, har man gjort det 100-vis av ganger er det sikkert superlett...
men, at de  nekter å hjelpe deg på sykehuset, når det er første gang du skal gjøre det, høres jo helt tullete ut!
hadde trudd at du MÅTTE ha gjort det på sykehuset første gang, jeg...
for å vise at du klarte det...
ikke er ungen vant til det heller...
jeg hadde ringt å mast, jeg!

jeg har også byttet sonde selv mye, og tror vell at denne knappen er mye lettere å bytte, når man først har vendt seg til tanken og funnet sin egen taktikk...
men, lykke til, hvertfall!!

Noah har også knapp.

Har kun blitt byttet tre ganger. Den første på sykehuset (vi fikk den ikke ut selv, den satt litt fast), andre gangen gjorde jeg det med hjelp fra samboer og tredje gangen gjorde vi det på sykehuset ( fikk den ikke inn igjen selv).

Du har krav på å få hjelp på sykehuset! Jeg hadde aldri klart å bytte den selv! En av dere må nesten holde/underholde mens den andre bytter knappen.

Viktig at du ikke gjør det helt alene når du er utrygg, det vil jo snuppa merke! Jeg hadde gjort alt for at hun skulle få best mulig opplevelse av det første knappebytte! STÅ på ditt! Ikke gi deg, selv om ikke det er lett! Jeg har kranglet min del jeg :S

Ett tips er å bruke sånn bedøvelsegele som glidekrem ( husker ikke helt hva den heter, men den er reseptfri) Det brukte de på sykehuset her.

grøss, høres skummelt ut for meg som aldri har hørt om en knapp før i hvert fall! [:o]
håper du får den hjelpen DU føler du trenger og at prosessen blir grei for både deg og jenta di!!!! [:)]

klem til deg [:)]

Back
Topp