Huff, fødsel!

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Kjenner plutselig i kveld at jeg er nervøs for fødsel. Redd for at jeg ikke skal takle smertene...

Sitter med mye slike tanker selv, selvom jeg har gjort det før til og med. Redd jeg ikke skal takle smertene denne gangen og alt skal ta lang tid. Snakka med jordmor om det i går og ho var veldig støttende. Skal ha en samtale neste gang om akkurat dette her også. Har du noen du kan snakke med?

Føler nøyaktig det samme. Har hatt to fødsler fra før, de var totalt forskjellige.. Så kjenner at angsten melder seg like mye denne gangen som sist! Men ut må jo ungen, så litt sent å trekke seg nå. Men gruer meg VELDIG! Selve utpressingen er ikke det værste jeg gruer meg til, men smertene i forkant.. Uff. Nei, ønsker deg lykke til og sender noen gode tanker :) Og når det hele er over er heldigvis alle smerter glemt :)

Jeg har hatt lyst til å få født i flere uker nå. Men nå når jeg innser at jeg faktisk skal føde får jeg litt noja. Så kjenner meg godt igjen her du, hehe. Men det er en nødvendig vonde. Og smertelindring er jeg FOR. :-)

Akkurat nå for tiden gruer jeg meg ikke så mye, for det ee så ubehagelig å være gravid om dagen at jeg bare vil ha ungen ut! Men det er jo et par ting som bekymrer meg litt som jeg tenkee å ta opp med jordmor på tirsdag. Har skrevet ned en rekke med ting som jeg tenker på å forbindelse med fødselen som jeg har tenkt å spørre om.
Er ikke så redd for smertene, men er mer redd for at de på sykehuset skal ta over hele styringa og at jeg ikke får være med å bestemme over min egen kropp. Sykehus kan være litt skummelt synes jeg.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har hatt lyst til å få født i flere uker nå. Men nå når jeg innser at jeg faktisk skal føde får jeg litt noja. Så kjenner meg godt igjen her du, hehe. Men det er en nødvendig vonde. Og smertelindring er jeg FOR. :-)

Sånn har jeg det også. Kom til "skade" å se et fødselsprogram dum som jeg er. Fikk litt støkken da..

Heldigvis er jeg så godt forberedet som jeg kan være.

Kjenner jeg begynner å bli litt smånervøs jeg også. :/
Prøver å si til meg selv at det kan umulig bli verre enn sist, men det som egentlig plager meg mest er usikkerheten. At jeg ikke vet når det kommer til å skje. Jeg er nok litt for glad i kontroll og å planlegge. :confused:

Fødsel tok så lang tid sist, fikk fordelt smertene utover noen dager. Så er litt redd for at det skal gå alt for fort denne gangen, slik at smertene blir veldig intense. Men det er jo ikke noe bestemt mengde smerte som skal fordeles, så får bare håpe kroppen er klar. Er litt spent, men hun kan godt vente noen uker til før hun "banker" på.

Jeg gleder meg så fælt jeg! :) Godt jeg har fortrengt smertene, og hvor slitsomt det var..!
Jeg også gleder meg til fødselen. Har nok fortrengt hvor forferdelig det egentlig var ja. Ellers er det håpet om at det kanskje skal gå en smule raskere, bedre og enklere denne gangen som gjør at jeg gleder meg. Av og til tar jeg meg selv i å tenke at jeg gruer meg, men bare feier det vekk med en gang for vet at det ikke er noe grunn til å grue seg til noe jeg faktisk ikke aner helt hvordan blir.

Sånn har jeg det også. Kom til "skade" å se et fødselsprogram dum som jeg er. Fikk litt støkken da..

Heldigvis er jeg så godt forberedet som jeg kan være.
Uff, så et sånt program jeg også, følte meg dårlig i mange dager etterpå og tenkte at det kommer til å bli helt jævlig å føde.
Men heldigvis har det gått i glemmeboka.

Jeg fødte for 17 dager siden, og sa rett etter fødselen at jeg heller ville føde 50 unger til enn å gå gravid en eneste gang til :) fikk ingen smertelindring, eneste jeg fokuserte på var å puste skikkelig :) klart det var vondt, men i forhold til å bli kjempetjukk og ubrukelig på kort tid, er en fødsel kjempegøy ;) det var langt ifra så vondt som jeg hadde forestilt meg :) lykke til, tenker det går kjempefint jeg :)

Har ikke tenkt så mye på fødselen ennå, her har liksom fokuset utelukkende vært på å bli ferdig med svangerskspet... Men jeg kommer sikkert til å "angre" når det er i gang

synes det er kjekt å være så forberedt som mulig, så jeg har sett alle episodene av jordmødrene på nytt ( de to seriene som har gått på NRK) og leser en del fødselshistorier.... Også tenker jeg litt på at hver fødsel er unik. Har hatt en med epidural og en med bare lystgass. Den med bare lystgass var helt klar mer smertefull, men allikevel var totalopplevelsen mye bedre... Håper det går uten epidural denne gangen også, men er åpen for alt! Får ta det som det kommer

Jeg fødte for 17 dager siden, og sa rett etter fødselen at jeg heller ville føde 50 unger til enn å gå gravid en eneste gang til :) fikk ingen smertelindring, eneste jeg fokuserte på var å puste skikkelig :) klart det var vondt, men i forhold til å bli kjempetjukk og ubrukelig på kort tid, er en fødsel kjempegøy ;) det var langt ifra så vondt som jeg hadde forestilt meg :) lykke til, tenker det går kjempefint jeg :)

Var akkurat det jeg trengte å høre, tusen takk :)

Gruer meg en del jeg og. Var ikke noen god opplevelse sist. Men de påstår jo at det skal gå lettere andre gang, så da prøver jeg å tro på de som sier det.
Håper jeg klarer fokusere på pusten, og på premien som venter.

Min første fødsel var et helvette. Gikk i to og et halvt døgn med rier hvert minutt. Ikke noe smertestillende som virka.

Fødsel nr 2 fikk jeg ikke med meg før hodet kom ut og jeg kjente litt spreng nedentil og plutselig var hun i armene mine. Fantes ikke vondt i det heletatt. Det var vondere med kynnere igjennom svangerskapet enn selve fødselen

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Ja, håper det blir en grei opplevelse igjen. Det er jo ingen fasit på hvordan det vil bli.

Ja, håper det blir en grei opplevelse igjen. Det er jo ingen fasit på hvordan det vil bli.
Nei, nytter nok ikke tenke for mye på det, man vet aldri hvordan det blir og man kommer ikke utenom heller . Ungen må jo ut, og det er jo det vi også vil;)

Back
Topp