Huff.... ekkelt!

Chinchilla

Forumet er livet
Lillegutt pleier å dra dynen opp til seg når han holder på å sovne, men nå begynner det å bli ekkelt. Flere ganger har vi nå hørt svaaaaaak skriking og ikke skjønt hva det har vært med en gang.

Så har det plutselig gått opp for oss at det er ham og når vi kommer inn på soverommet ser vi bare beina som spreller desperat og resten av kroppen ligger under dynen mens lillegutt hiver etter pusten og kaver som en gal for å få dynen bort. Det skjedde for et par kvelder siden og nå ikveld har det skjedd to ganger....... Når vi tar bort dynen gråter han ikke eller noe, roer seg med en gang og sover videre heldigvis, men huff.....

Herregud så ekkelt--- vi har jo ikke babycall, men må vel gjerne anskaffe det nå. Nå tok jeg bort dynen og la et litt tungt teppe over ham istedet- vurderer å bare bruke vognposen i sengen også....dette dynegreiene er skremmende saker plutselig synes jeg.....

Noen andre som har opplevd dette?

Jeg løste det problemet med å lage en sånn voksipose jeg da..enkelt å greit og han får ikke dyna over hodet..

Virker som han liker det godt også, ikke at han er noe veldig sær i det da..hehe

ORIGINAL: Augustprinsessa

Da bare kjøper du sånne dyneklyper og fester i fotenden av dyna og nederst i senga[:)] Så kan han ikke dra den over hodet og munnen[;)]

Men selfølgelig veldig ekkelt da[&:]

Ja, må nesten det altså..... hvor selges de da? Barnas hus? Jeg la ham i vognposen nå og han prøver for alt det er verdt å dra den over hodet også! [8|]

¨å huff det hørtes skikkelig skummelt ut [&:] kan du ikke bruke en babysafe? de er jo så varme og lune og du kan jo få de i dyne tjukkelse.. så jan han bare ligge i den istedenfor å ha dyne.

ORIGINAL: Chinchilla

Da bare kjøper du sånne dyneklyper og fester i fotenden av dyna og nederst i senga[:)] Så kan han ikke dra den over hodet og munnen[;)]

Ja, må nesten det altså..... hvor selges de da? Barnas hus? Jeg la ham i vognposen nå og han prøver for alt det er verdt å dra den over hodet også! [8|]

Vi kjøpte det på barnas hus. 59 kroner.

ORIGINAL: Rico82

DET burde vi kunne ta oss råd til.....[;)]

ORIGINAL: Rico82

DET burde vi kunne ta oss råd til.....[;)]

Ja vi valgte å prøve det før pose og det funker kjempe godt her[:)]. 59 kroner er de vel verd ja[8D][8D][;)][;)].

gi han en koseklut eller gasklut å dra over ansiktet. Knært drar ikke dyna over ansiktet men har en koseklut jeg alltid finner enten over ansiktet eller noe liknende etter han er sovna.

Mini gjorde det en liten periode.. drit ekkelt.. Nå er det kosekluten som ligger over ansiktet og dyna går andre veien.. når jeg kommer innn til han ligger han alltid uten dyne... Så går andre vei her...

For de små som trekker dyna over hodet eller kryper under dyna, så er nattposer tingen ja, de finnes bla å få kjøpt på Barnas hus...

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnesenger/tekstiler/anni-jersey-nattpose.html?manufacturer_id=

Jeg ville gått over til nattsovepose - H&M bl.a. har en veldig fin en til 149 kr (hvit og myk med små sauer på).

Her aket lillegutt seg nedover i sengen så han havnet under dynen. Da hjelper det ikke med dyneklyper. Blir også litt redd for at han ikke klarer å få dynen vekk selv pga dem, så her er det nattpose. Fungerer veldig bra! Nå som det er vinter har han et lite teppe over seg i tillegg (har festet teppet med én dyneklype på den ene siden bare for å holde det litt på plass).

uff...akkurat det samme har skjedd her noen ganger[8|]jeg fester dynen i sengen.men nå er mia begynt åsnu seg i sengen....

Back
Topp