Huff doppler...

Mamma-03-06-13-17

Forumet er livet
Har lest så mye stygt om doppler på nettet nå. Fikk så dårlig samvittighet da jeg har brukt den hver dag i ei uke. Har hatt blødninger og det var veldig fint å få sjekka at det var liv. Men nå blei jeg veldig skeptisk. Trodde man kunne bruke daglig.. Fikk iallefall beskjed om at det var ok.

Last edited:
Jeg leste om den på nett før jeg fikk låne av en i familien. Jeg bruker den 1 gang i uken bare og eventuelt om jeg er engstelig (maks 2 ganger i uken)..

Står overalt at det ikke er bra for ofte pga overoppheting og at det stresser barnet :/

Prater man om det med jordmødre osv så anbefaler de ikke å bruke det i det hele tatt hjemme, kun på kontroller. Mye fordi det skaper mer bekymringer enn nødvendig for mor, men også fordi det ikke er bra for fosteret.

Prater man om det med jordmødre osv så anbefaler de ikke å bruke det i det hele tatt hjemme, kun på kontroller. Mye fordi det skaper mer bekymringer enn nødvendig for mor, men også fordi det ikke er bra for fosteret.
Streva veldig med å finne hjertelyden forrige uke. Men etter jeg fant den har jeg brukt den noen minutter pr dag.

Har fra angelsound. Bruker den ikke hver dag, og kun i veldig korte perioder. For meg har det vært en trygghet, svangerskapet startet veldig turbulent med blødninger og truende abort. Kommer nok til å bruke den enda mindre når jeg begynner å kjenne spark.

Har fra angelsound. Bruker den ikke hver dag, og kun i veldig korte perioder. For meg har det vært en trygghet, svangerskapet startet veldig turbulent med blødninger og truende abort. Kommer nok til å bruke den enda mindre når jeg begynner å kjenne spark.
Har blødd jeg også. Så har brukt den daglig i ei uke. Stopper med en gang jeg hører hjerterytmen. Blir nok noen dager til neste gang tror jeg..

Ingen med erfaring?

Jeg har akkurat kjøpt en doppler selv og bare brukt den en gang. Kjente etterpå at jeg var veldig varm på magen, så jeg kommer ikke til å bruke den mye. Jeg kjøpte den siden jeg har vært veldig redd for at det skulle gå galt. Det er ikke anbefalt å bruke den ofte, pga varmen som blir på fosteret.

Back
Topp