Huff,dårlig samvittighet:(

Mummis

Betatt av forumet
Sommerfuglene <3
Er så utrolig trøtt om dagen.Så når vi endelig er ferdig m middag og rydding så havner jeg på sofaen.Sovner nesten mens mini leker rundt meg.Er alene i ukedagene mens mannen er på jobb.Fy så vondt i mammahjertet jeg hadde da han la seg,tenke seg så få timer vi har sammen i ukedagene åsså sovner jeg nesten den lille tiden vi har før leggetid:( Sist svangerskap var jeg trøtt og sliten hele svangerskapet,så her må jeg bare ta meg sammen fra imorgen! Oppå alt har jeg gått fra 80 til 100% fra og med kommende måned så jeg ikke ska komme dårlig ut økonomisk ved permisjonen så jeg mister fridagen min m han også!
Sorry for mye klaging, måtte bare få lufta de vonde følelsene:(

Kjære deg :) Jeg forstår godt at du kan få disse tankene og at den dårlig samvittigheten kommer snikende, men den må du bare skyve fra deg. Jeg er helt sikker på at du gjør så godt du kan for mini <3 Alle har lov til å være sliten og ikke være 100%. Du må passe på deg selv også. Jeg lover deg at du tar det tyngre enn han :) God klem fra meg.

Kjenner igjen det du skriver, føler meg veldig trett jeg også og føler jeg har lite tid sammen med Lillegull. Håper det er mest nå i starten at det kommer seg litt etterhvert.

Det er lov å klage vennen min<3 Og ikke skal du gå med denne dårlige samvittigheten alene, jeg er også sliten å trøtt for tiden og ligger mye på sofaen: Men det jeg prøver å gjøre er å ligge sammen med dattern min når hun sal sove å lese litt for henne til hun sovner:9 da får hun litt kvalitetstid med mamma og jeg kan trøste meg med hvor glad hun kommer til å bli når den dagn kommer der hun er blitt storesøster<3

Barn trenger ikke foreldrenes oppmerksomhet hvert minutt iløpet av døgnet :) Så om du for eksempel gjør som ungmor90 gjør, å leser på kvelden før leggetid så setter nok barnet ditt stor pris på det :)
Husk at du skal gå gravid i bare 9 måneder tilsammen, da er det lov å ha mindre energi enn ellers, å de 9 månene av livet til barnet ditt nå er ingen ting i forhold til hvor mye tid dere skal tilbringe iløpet av livet :)
Så kos deg som gravid, kos deg så mye du kan med kvalitetstid, å slapp av når det må til :) Det ordner seg nok skal du se, så lenge du legger den dårlige samvittigheten utenfor døra å ikke iviterer den inn igjen ;)

Åhh,tusen hjertelig takk for alle gode ord<3 Det hjelper bare å få luftet ut,særlig til dere i samme situasjon med den evinnelige samvittigheten vi bestandig bærer med oss!Hadde heldigvis en veldig koselig leggestund m lesing av Albert Åberg og noen sanger så det hjalp litt.
I skrivende stund burde jeg sovi som en stein,men bare måtte ringe mamma som jobbet sent, og fortelle om første legetimen idag.Må skjerpe leggerutinene mine også;-)
Nattaklem til dere alle fra hornonella:-)

Enig med de de andre, men kjenner godt igjen og kan forstå følelsen du har ... Jeg er også utrolig sliten om dagen, men vet det går over etter hvert. Jeg har sagt til mitt lille gull at mamma er litt sliten for tiden, slik at hun skal forstå hvorfor det blir litt mindre aktivitet etc når hun er sammen med meg .. Virker som hun er veldig forståelsesfull ... Enten det eller så er hun bare skikkelig glad for at det blir mer iPad tid enn vanlig!! :-D

Ja utetid og litt mere fjernsyn er gull verdt i disse dager:)

Skjønner den dårlige samvittigheten din... har det slik selv. Trøtt og sliten, barna ønsker aktivitet og oppmerksomhet. Men som de andre sier, det er bare en periode. Bedre tider kommer :)

Ja heldigvis.Husker en venninne ringte meg etter å ha født nr 2,helt på gråten.Da ville nr 1 kun være med pappa fordi mor var så opptatt med bebien, noe hun selvsagt fikk dårlig samvittighet for.Så jeg sa til henne at dette er jo kun for en periode,men man blir jo så sår for alt som har m barna sine å gjøre!
Nei vekk m dårlig samvittighet,vi er gode mammaer-så d så:-)

Jeg føler med deg! Frustrasjonen min for tiden at jeg har utrolig kort lunte og blir sur på frøkna som bare er to år og ikke vil noen ting :mad: Får så dårlig samvittighet når jeg er sånn. Har funnet ut at det fungerer bra å sitte og lese, så jeg henter inn litt kvalitetstid der. Som de sier over her, de må ikke ha oppmerksomhet konstant. Finn øyeblikkene hvor du har litt overskudd og bruk de :)

Frøkna blir storesøster! Termin 06.06.14

Back
Topp