Huff å uff..

Greyhound

Glad i forumet
Julibarna2014
Jeg tror jeg holder på å bli en av de hysteriske gravide som  må ha full oversikt over alt  av utstyr og klær laaaaang tid i forkant..
Har gått igjennom det jeg har kjøpt/arvet av klær til velsa mi (som ikke er ventet før 2mai vel å merke)
Men føler at siden jeg ikke har kontroll på kroppen eller noe som helst annet om dagen så må jeg få til noe.. Så lurer litt på forskjellige ting da, Har jeg nok klær til starten?
Dette i str 56:
5 bukser
3 bodyer
1 pysj
2 heldresser + hentesett
2 jakker
sokker
luer

Og dette i 62:
5 kort arm body
7 lang arm body
8 bukser
1 heldress
6 gensere
3 kjoler
5 pysj

Er det noe jeg mangler?
Hva hadde vært lurt å ha?
Jeg elsker å titte, lete og finne ting jeg ønsker og/eller trenger..
Er ikke tilfeldigvis fler av "sånne som meg" her inne:D:D

Klær i str. 50 kanskje ?? Hadde kjøpt veldig lite av det sist gang, men var jo det hun brukte de første mnd så måtte ut å handle dagen etter vi kom fra sykeshuset, for alle klærne var for store :p Lurt å ha mange bodyer, hvis man får et gulpebarn, går det ofte noen skift om dagen....Brukte mye body og strømpebukse på forrige i starten....Ellers så er jo sparkebukser veldig praktisk å ha over når man skal ut....

Ville iallefall kjøpt litt klær i str 50....og mange bodyer i de minste størrelsene....

Enig med ColgateSmile, kjøp litt i 50. Vi vet jo ikke om babyene våre vil være små eller store, greit å ha litt i tilfelle. Jeg har i alle fall ikke lyst til å shoppe dagen etter fødsel ^^

Jeg elsker å kjøpe babyklær, så jeg kommer sikkert til å ha alt for mye klær, om jeg ikke har det allerede. Det er jo så koselig! Angående bodyer; jeg kjøpte 7pakk body, alle helt hvite, fra Ellos. Har hørt at de kan krympe en del så jeg kjøpte de store bare for å være sikker. Men tenker at det kan være en grei investering for hverdagen. Om du kjøper for mye klær så kan du jo bare la være å vaske opp alle nye klær, sånn at om du ikke bruker de så kan du gi bort i gaver til andre. Min mor har en slik boks der hun samler slike ting. Hun finner noe hun liker, og så dukker det opp en situasjon der hun trenger en gave og så har hun allerede den riktige gaven for den personen.

Jeg har for det meste kjøpr klær i 50 og 56 (ikke så mye i 50 da) men har nå begynt å kjøpe større størrelser. Klarer bare ikke la være å kjøpe noe når det er for søtt

Der har dere nok rett ja, kom over 1 body i str 50 nå, så blir innkjøp av det!

Takk for tipset ang 7pk på ellos, er veldig greit med masse nøytrale bodyer også.
Mamman din høres fornuftig ut, hvorfor har ikke jeg gjort det samme!?!
Jeg har tenkt veldig den at de vokser jo så fort i starten og at det ikke er nor vits i å sitte med 100plagg i minste str, så har gått veldig på 62 ++ selv om det er en stund til..
Skal ut med mannen i mårra å bestille vogn, så da blir det nok innkjøp av en del andre ting også:D

Vi og kjøpte mye i str 62 sist gang....men snuppa var ganske liten når hun ble født, så gikk mange mnd før hun kunne bruke de klærne... Husket jeg gikk å ventet på at hun skulle vokse inn i de, før hun hadde så mye fint i den str 

dendrobiume skrev:
Der har dere nok rett ja, kom over 1 body i str 50 nå, så blir innkjøp av det!

Takk for tipset ang 7pk på ellos, er veldig greit med masse nøytrale bodyer også.
Mamman din høres fornuftig ut, hvorfor har ikke jeg gjort det samme!?!
Jeg har tenkt veldig den at de vokser jo så fort i starten og at det ikke er nor vits i å sitte med 100plagg i minste str, så har gått veldig på 62 ++ selv om det er en stund til..
Skal ut med mannen i mårra å bestille vogn, så da blir det nok innkjøp av en del andre ting også:D

Synes det så greit ut jeg, men ville kjøpt til: - Noen bodyer i str. 50 og kanskje et par til i 56 (hvis ikke satse på å få i gaver). - Noen kortarmede bodyer, greit til sommeren når det(forhåpentligvis) blir varmt. Jeg brukte ihvertfall noen til min gutt som er født i mai. - En ekstra pysj, greit med et bytte :) Pluss et godt babyteppe, i ull eller bomull :)

Jeg kjøpte ingenting i størrelse 50 til førstemann. Både jeg og mine brødre var ca 4,5kg og større da vi ble født så jeg var overbevist om at gutten ikke kom til å være så liten.. Han var 3,7 da han ble født så 56 var pittelitt stort, men det gjorde absolutt ingenting.. tror egentlig 50 hadde vært for lite til han..

Ellers vil jeg si at det kan være greit å handle litt etterhvert også, når du finner ut hva som er greiest å ta på :) Vi fant i alle fall ut at omslagsbodyer (de taes på som en jakke og kneppes med endel knapper her og der) var gull verdt i starten, i steden for å tre over hodet på en "lealøs" liten kropp..

Datteren min var 50 cm og 3266g, slank modell, hun brukte strl 50 leeenge, 56 var alt for stort og 62 brukte hun ikke før hun var flere mnd gammel. Sønnen min var 54 cm og 4130g og på han ble 50 fort for smått, han kunne brukt 56 direkte. Så det kommer helt an på hvor stort barn du får, hadde satset på noe i 50 og noe i 56, har du et par tre skift så er det bedre å kjøpe mer etter at ungen har kommet. :-)

Fint å ha litt oversikt, handlet veldig lite av små klær første gang. og det angrer jeg på. skal nemlig lage en liste og gå løs på shoppingen denne gangen, men tror jeg venter en stund til :)

Back
Topp