Hudpleietips til gravide

lillepolly

Glad i forumet
Januarlykke 2019
Hei folkens!
Tenkte bare å dele et hudpleietips jeg fikk når jeg var innom min faste hudpleiesalong for noen dager siden. Jeg har pleid å ta kjemisk peeling ca hver 6. uke tidligere. Dette anbefales IKKE til gravide fordi man får pigmentflekker mye enklere når man er gravid. Man skal heller ikke bruke A-vitamin preparater for huden under graviditeten. Dette fører også til pigmentflekker. Hudpleiesalongen jeg går til har egen hudlege og det var henne jeg snakket med. Og husk selvfølgelig HØY solfaktor i ansiktet! Jeg bruker faktor 40 nå hver dag uansett vær :) Ellers var det viktig med mye fuktighet, spesielt mot slutten av svangerskapet sa hun ;)

Gode tips! Jeg sliter litt med eksem og er veldig tørr på armer, rygg og legger... Bruker ofte babyolje i dusjen, smører magen også i samme slengen, bare fordi det er deilig :-) blir supermyk av det! Og cliniderm sin ansiktssollrem faktor 15 holder for meg. Huden er så sensitiv og de kremene med høy faktor har ofte endel kjemikalier i som jeg reagerer på :-/ men smører OFTE istedet :)

Fru H skrev:
Gode tips! Jeg sliter litt med eksem og er veldig tørr på armer, rygg og legger... Bruker ofte babyolje i dusjen, smører magen også i samme slengen, bare fordi det er deilig :-) blir supermyk av det! Og cliniderm sin ansiktssollrem faktor 15 holder for meg. Huden er så sensitiv og de kremene med høy faktor har ofte endel kjemikalier i som jeg reagerer på :-/ men smører OFTE istedet :)

Ja mange solkremer som ikke er spesielt bra for ansiktet, det har du rett i. Jeg kjøper de på hudpleiesalongen så de er ment for min vanskelige hud :p Hvis jeg har vanlig solkrem i ansiktet begynner det å svi :p Ikke så godt! Olje skal jeg også begynne med! :)

Men damer.. Ikke bruk babyolje :) Den blir bare liggende som en tynn film på huden og gjør at huden ikke får puste.. Det kjennes mykt ut, ja, men det er kun denne hinna av olje du kjenner..
Bruk planteoljer, det trenger inn og gir huden fukt, i motsetning til babyolje :)

*fortryllende* skrev:
Men damer.. Ikke bruk babyolje :) Den blir bare liggende som en tynn film på huden og gjør at huden ikke får puste.. Det kjennes mykt ut, ja, men det er kun denne hinna av olje du kjenner..
Bruk planteoljer, det trenger inn og gir huden fukt, i motsetning til babyolje :)

Blir ikke noe lag på huden min når jeg bruker oljen i dusjen sammen med såpe altså

*fortryllende* skrev:

Hmm, takk! Jeg har kviseproblem så tette porer er uaktuelt. Hvilke planteoljer da?

Babyolje er stortsett mineralolje (avfallstoffer!) og er ikke bra for huden.. Verken for voksen eller barn :)

Jojobaolje, mandelolje, hvetekimolje, olivenolje, avokadoolje og andre planteoljer er bra :)
Dette tilfører fukt og inneholder ikke avfallstoffer :)

Istedenfor å bare pøse på med høy solfaktor i ansiktet bare disse sommermånedene, kan det være lurt å invistere i en ansiktskrem med faktor man kan bruke hele året. Bruk også krem med faktor på hendene og brystet - de er like utsatt som ansikt :)

Back
Topp