Hudpleier utdanning

*vinter2011*

Blir kjent med forumet

Hei. 

Vet ikke hvor jeg skal hendvende meg, men håper noen har noen tips/erfaringer til meg! Jeg har kommet inn på hud og spa akademiet ( senzie akademiet) på høyskolen i buskerud. Er det noen som har tatt denne utdanningen og kan fortelle litt om den? Det jeg lurer mest på er om det er forenelig å få det til med et barn som blir 1 år i november, 50% jobb, og da skolegang?? Hvor beinhardt er det? Blir super takknemmelig for alle svar! :)

Hei.

Jeg har tatt hudpleie utdanning, men da som videregående kurs, bare privat på ett år istedefor 2.
Vi hadde ett knalltøft år med masse mye ting hele tiden å masse innleveringe i ett.
Er masse ting man må lære seg (som man kankje ikke trudde man trengte å vite) i tillegg til masse latinske ord.

Jeg klarte meg fint med en unge på 2 år, men jeg hadde ikke noe jobb ved siden av, trur ikke jeg hadde klart det (men så er ikke jeg så flink til å planlegge heller da).

I tillegg når du er ferdigutdannet så er arbeidstidene litt variable med mye seinjobbing de fleste plasser. Der jeg jobber/jobbet så hadde jeg 2 seinvakte i uken hvor jeg da ikke fikk sett ungen de dagene siden hun sov jeg kom jeg i tillegg til annen hver helg, så jeg syns det var litt slitsomt.

Men det er veldig spennende og man lærer masse nyttig, bare vær forberett på at huden din mest sannsynlig ikke blir så fin iløped av skolegangen siden det er mye behandlinge på hverandre hele tiden.

Tusen takk for svar :) Jeg frykter at det er mer slitsomt enn jeg egentlig tror ja.. Jeg er på en måte forberedt og innstilt på hard jobbing, men jeg er også redd jeg ikke kommer til å klare jobben min ved siden av! Det har vi ikke råd til.. hehe :) Må bare gå i tenkeboksen og finne ut av det her! Har så lyst, men vil på en måte heller ikke ofre for mye med tanke på jenta mi... Selv om det gagner henne at mammaen har en utdannign senere :) 

*vinter2011* skrev:
Tusen takk for svar :) Jeg frykter at det er mer slitsomt enn jeg egentlig tror ja.. Jeg er på en måte forberedt og innstilt på hard jobbing, men jeg er også redd jeg ikke kommer til å klare jobben min ved siden av! Det har vi ikke råd til.. hehe :) Må bare gå i tenkeboksen og finne ut av det her! Har så lyst, men vil på en måte heller ikke ofre for mye med tanke på jenta mi... Selv om det gagner henne at mammaen har en utdannign senere :) 

Ja det er mye å tenke på når det er barn i bildet.
Ikke er det så høy lønn heller. Trur de fleste salonger går på provisjon og da er det viktig å klare å selge masse produkter for at man skal få en god lønn, og det tar gjerne litt tid før man skaffer seg en god kundekrets og får solgt mye, men det er en veldig artig og utfordrende jobb :)

Det er mye og tenke på ja... :) Hva ligger lønnen på sånn ca? :)

Back
Topp