Hudpleieprodukter, hva holde seg unna?

Nord22

Betatt av forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Bruker litt diverse hudpleieprodukter, for det meste the ordinary og la roche posay (effaclar+ serien).

har skjønt at vitamin A/retinoider er noe man skal holde seg unna, men alt det andre finner jeg lite info om.
På en side står det «Hudpleieprodukter som kan være skadelige for gravide er ikke tillatt å selge i Norge. Mattilsynet skal sørge for at alle produkter som omsettes i landet er trygge for alle – også for gravide. Når det gjelder produkter som injiseres i huden, som botox og fillers, anbefales ikke dette under graviditet eller ved amming».
Men så selges jo retinoider i Norge..

Bruker også salisylsyre 2%, og her står det noen steder man bør holde seg unna, men også info som dette: «Salisylsyre (BHA) er en overlegen peeling for huden, men når den brukes i høye konsentrasjoner, anses det å være en risiko når du er gravid. Imidlertid anses de små prosenter som brukes i hudpleie (2% eller lavere) som trygge».

Noen som har råd? Hilsen stressa førstegangs-gravid livredd for å skade lille spiren:arghh::Heartpink

Hva bruker du nå da? :)
Hvis du ser etter kremer og såpe som er parfymefri og gjerne svanemerket, er det hvertfall safe!

Hva bruker du nå da? :)
Hvis du ser etter kremer og såpe som er parfymefri og gjerne svanemerket, er det hvertfall safe!
Bruker la roche posay anti-sebum hudkrem kjøpt på apoteket, salicyclic 2% og niacinamide 10% + sink 1%. Tror det er trygt men er så usikker, særlig på salicyclic acid. Så per nå bruker jeg ingenting men får så mye urenheter og arr

Bruker la roche posay anti-sebum hudkrem kjøpt på apoteket, salicyclic 2% og niacinamide 10% + sink 1%. Tror det er trygt men er så usikker, særlig på salicyclic acid. Så per nå bruker jeg ingenting men får så mye urenheter og arr

Hvis du har fått urenheter akkurat nå er det muligens grunnet hormonelle forandringer fra svangerskapet.
Men se etter alternativer som er parfymefrie og svanemerket :) Jeg har brukt Carbaderm eller Canoderm fuktighetskrem til ansiktet for tørr hud, og til eksem/tørr hud på babyen. Det som kan brukes til baby kan du nok også fint bruke i svangerskapet.

Hvis du har fått urenheter akkurat nå er det muligens grunnet hormonelle forandringer fra svangerskapet.
Men se etter alternativer som er parfymefrie og svanemerket :) Jeg har brukt Carbaderm eller Canoderm fuktighetskrem til ansiktet for tørr hud, og til eksem/tørr hud på babyen. Det som kan brukes til baby kan du nok også fint bruke i svangerskapet.
Takk!❤️

Back
Topp