Hudpleie

timeflower94

Forelsket i forumet
Februarlykke 2022❄️
Stjerneskuddene 2024
Hei! Er det noen av dere som er nøye med hudpleien dere bruker? Jeg har gått over til veldig enkel hudpleie, men synes det er litt trist, da jeg hadde funnet både serum og dagkrem som fungerte kjempebra, men som dessverre inneholder syrer man skal være forsiktig med...

Jøss.. Ikke tenkt på det en gang :wideyed: Jeg bruker en økologisk, så tror den er grei. Hvilke skal man være forsiktig med ?

Her har huden vært forsømt i årevis, så jeg bruker bare vann og hvilken som helst fuktighetskrem som er tilgjengelig. Om det er til ansikt eller kropp er ikke så nøye:hilarious: Kanskje derfor jeg fikk en Biotherm aqua-et eller annet til bursdagen. Kan den trygt brukes?

De få gangene jeg har maskara på(og ikke glemmer den i tre dager, haha) bruker jeg en sånn eye- and lip makeup remover(mot vannfast). Den de har på dagligvarebutikk. Kan den brukes? Har ærlig talt ikke tenkt tanken på å være forsiktig med sånne ting! :bag:Samme med solkrem, når jeg tenker meg om! Det har jeg brukt det jeg har liggende eller får lånt på farten. Noen her man bør styre unna også???

Jeg er desperat etter tips til god hudpleie for en hormonell kvisete graviditets hud!! Hit med up om noen har noe bra og gravid vennlig :angelic:

Argh, jeg også har mer kviser og kjip hud nå enn før graviditeten. Sluttet med hudpleierutinen min når jeg ble gravid, brukte en del forskjellig fra Ole henriksen og the ordinary som fungerte både for å roe ned acne, reparere/få huden til å se fin ut samt hydrere. Nå er det eneste jeg tør å bruke serum fra the ordinary med niacinamide og zinc, og ansiktsrens fra Cerave. :D Føler fortsatt at serumet fra the ordinary tar unna litt av det verste, men huden ser ikke i nærheten av så frisk og sunn som den bruker :yuck: gravidglød er jeg i hvert fall ikke velsignet med :cool:

Argh, jeg også har mer kviser og kjip hud nå enn før graviditeten. Sluttet med hudpleierutinen min når jeg ble gravid, brukte en del forskjellig fra Ole henriksen og the ordinary som fungerte både for å roe ned acne, reparere/få huden til å se fin ut samt hydrere. Nå er det eneste jeg tør å bruke serum fra the ordinary med niacinamide og zinc, og ansiktsrens fra Cerave. :D Føler fortsatt at serumet fra the ordinary tar unna litt av det verste, men huden ser ikke i nærheten av så frisk og sunn som den bruker :yuck: gravidglød er jeg i hvert fall ikke velsignet med :cool:
Den grønne fra CeraVe? Fikk den anbefalt av noen andre så lurte på å teste den.

Den grønne fra CeraVe? Fikk den anbefalt av noen andre så lurte på å teste den.
Jeg har prøvd både smoothing cleanser (lys blå, egentlig for tørr hud) og den grønne foaming cleanseren. Kjøpte sistnevnte etter jeg ble gravid, men jeg merker helt ærlig ikke noe særlig forskjell på huden med de to. Og så er jeg ikke så glad i gel konsistensens til foaming cleanseren men gikk fullt over til den likevel når jeg leste at smoothing cleanseren inneholdt salsylic acid og at man helst ikke skal bruke det som gravid hvis jeg har forstått det riktig. Foaming cleanseren (grønn) er derimot listet flere steder på nettet som trygg for gravide.

det er så mye å forholde seg til synes jeg så bruker derfor ikke så mange produkter nå :) orker ikke lese gjennom alt av ingredienser så bare kuttet ut produktene i tillegg til de få jeg visste jeg skulle holde meg unna :)

Googlet, og ser at alle produkter som selges i Norge skal være helt trygt for gravide å bruke :)

Ole Henriksen kan trygt brukes under graviditet, men vær påpasselig med solkrembruk da fruktsyrer kan gjøre huden litt mer solsensitiv og øke sjangsen for pigmentflekker om man ikke beskytter seg. Vitamin c produktene hans er super for trøblete hud og kan fint brukes når man er gravid, men mindre man blir ømfintlig mot naturlige ingredienser (noen blir hakket mer sensitiv mot plantebaserte produkter pga innholdet av naturlige eteriske oljer og estrakter).

Ellers har jeg selv brukt Korres og Beauty of joseon gjennom graviditeten med fokus på ginseng, fotostabil vitamin c og fukt og har aldri hatt så fin hud som nå (men her er alle forskjellig så klart, hormonene som styrer).

Ole Henriksen kan trygt brukes under graviditet, men vær påpasselig med solkrembruk da fruktsyrer kan gjøre huden litt mer solsensitiv og øke sjangsen for pigmentflekker om man ikke beskytter seg. Vitamin c produktene hans er super for trøblete hud og kan fint brukes når man er gravid, men mindre man blir ømfintlig mot naturlige ingredienser (noen blir hakket mer sensitiv mot plantebaserte produkter pga innholdet av naturlige eteriske oljer og estrakter).

Ellers har jeg selv brukt Korres og Beauty of joseon gjennom graviditeten med fokus på ginseng, fotostabil vitamin c og fukt og har aldri hatt så fin hud som nå (men her er alle forskjellig så klart, hormonene som styrer).
Det hadde jo vært veldig greit! Søkte tidligere opp noen av produktene jeg bruker av dem, og da dukket flere av den opp på nei-lister flere ganger. Det er vel uansett så små mengder av det som eventuelt ikke er bra at det sikkert er trygt nok. Husker ikke hvor jeg leste det dessverre, det ble så mye å finne ut av at jeg heller ville være på den sikre siden frem til noe annen informasjon dukker opp :) har litt mer energi nå heldigvis, det meste av første trimester har vært tungt og slitsomt på mange måter, men nå kan jeg jo bruke litt mer tid på å sjekke ut på nytt :D

Gå til en kosmetisk sykepleier som er god på hud og ingredienser. Da vil dere få ordentlig hjelp og ikke bare synsing fra andre og Google sine svar. Ser over her at Google sier at det ikke finnes skadelige hudpleieprodukter for gravide i Norge. Det er så feil som det går ann. Det selges masse produkter som inneholder stoffer som gravide ikke bør utsettes for som for eksempel Retinol (a-vitamin).
Bruk produkter som fukter huden, C-vitamin for å forebygge pigmentflekker og solkrem med høy faktor.
Hilsen estetisk sykepleier.

Sisleys dobbeltrens Mouse og Balm Eclat er mine favoritter (separate produkter). Ikke gratis men fantastiske produkter. Sjekk ut på parfymeri.no!

Back
Topp