Hudpleie/sminke

Harefrøken_

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Er det bare jeg som har noia for alt sminke og hudpleie jeg har liggende ikke skal være bra å bruke nå??

Jeg prøver å søke opp og finne ut hva som evnt kan være farlige ingredienser, men innen jeg har lett gjennom ingredienslisten har jeg glemt hva jeg skulle se etter :P

Eneste jeg har funnet ut at jeg kan bruke er en foundation som jeg aldri bruker :P

Tenkte litt på det samme sjølv, men etter å ha lest ein del kom eg fram til at det er unødvendig bekymringer. Det skal ein del til for at det skal bli skadelig. Den einaste ingrediensen eg har lest og høyrt om bør unngås er a-vitamin (sjølv om det skal store mengder til for at det skal bli skadelig).

Jeg bruker rett og slett ikke sminke. Problem løst:-)

Jeg har også lest at det er en del unødvendig bekymringer tilknyttet dette. Det er lav konsentrasjon av disse stoffene i det meste av kosmetikk, så det skal mye til for å være skadelig. Selvfølgelig greit å passe litt på :happy:

Jeg har noen ansiktsserum og ansiktmasker og slikt som er godt merket med at man ikke burde bruke dem hvis man er gravid,så det var litt nedtur når jeg ville ha selfcare-kveld her en dag.

Jeg har noen ansiktsserum og ansiktmasker og slikt som er godt merket med at man ikke burde bruke dem hvis man er gravid,så det var litt nedtur når jeg ville ha selfcare-kveld her en dag.
Kjedelig da. Bra det var godt merket.

Back
Topp