Hudpleie - produkter som er trygge for gravide og ammende

Luna30

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Her kan vi dele hudpleieprodukter som er trygge for gravide og ammende :flower


Rens
Skrubb
Ansiktsmasker
Toner
Serum
Krem
Øyekrem
Nattkrem
+++

Edit: eller dele deilige hudprodukter som vi kan skjemme oss bort med!:D
 
Last edited:
Her kan vi dele hudpleieprodukter som er trygge for gravide og ammende :flower


Rens
Skrubb
Ansiktsmasker
Toner
Serum
Krem
Øyekrem
Nattkrem
+++

Jeg må bare spørre, men kan en ikke bruke hva som helst? :scared001
Jeg skjønner at jeg ikke kan bruke syre produkter osv, men er dette også noe?? Haha. Alt en må tenke på.

Hilsen førstegangsgravid :love017:dance018
 
20200614_132138.jpg
Jeg bruker disse nå, kuttet ut mye som jeg er usikker på om jeg kan bruke
 
Jeg må bare spørre, men kan en ikke bruke hva som helst? :scared001
Jeg skjønner at jeg ikke kan bruke syre produkter osv, men er dette også noe?? Haha. Alt en må tenke på.

Hilsen førstegangsgravid :love017:dance018
Jeg har sluttet med vippeserum, da det ikke er anbefalt. Man vet ikke om det er skadelig, men det er uetisk å forske på det :happy:
 
Jeg må bare spørre, men kan en ikke bruke hva som helst? :scared001
Jeg skjønner at jeg ikke kan bruke syre produkter osv, men er dette også noe?? Haha. Alt en må tenke på.

Hilsen førstegangsgravid :love017:dance018

Har ikke peiling selv jeg :p det er sikkert masse produkter vi kan bruke, men å en del vi ikke kan bruke. Sikkert noen inne her som vet masse om dette:p

Dette fant jeg

Disse ingrediensene bør du unngå:
• Retinoider / A-vitamin
• Adapalene
• Isotretinoin
• Retinaldehyde
• Retinoic acid
• Retinol
• Retinyl
• Retinyl acetate
• Retinyl linoleate
• Retinyl palmitate
• Tretinoin
• Salisylsyre
(salisylic acid)
• Beta Hydroxy Acid (BHA)
 
Har ikke peiling selv jeg :p det er sikkert masse produkter vi kan bruke, men å en del vi ikke kan bruke. Sikkert noen inne her som vet masse om dette:p

Dette fant jeg

Disse ingrediensene bør du unngå:
• Retinoider / A-vitamin
• Adapalene
• Isotretinoin
• Retinaldehyde
• Retinoic acid
• Retinol
• Retinyl
• Retinyl acetate
• Retinyl linoleate
• Retinyl palmitate
• Tretinoin
• Salisylsyre
(salisylic acid)
• Beta Hydroxy Acid (BHA)
Aha, OK - takk :D
All kunnskap er gull :love7
 
I vippeseru
Jeg har sluttet med vippeserum, da det ikke er anbefalt. Man vet ikke om det er skadelig, men det er uetisk å forske på det :happy:
I vippeserum er det et stoff (som jeg ikke husker hva heter) som kan fremkalle spontanabort hos dyr, så det er ikke anbefalt for gravide.
 
I vippeseru

I vippeserum er det et stoff (som jeg ikke husker hva heter) som kan fremkalle spontanabort hos dyr, så det er ikke anbefalt for gravide.
Det var en sak i helsekontrollen for en stund siden der de fant et prostaglandin i iGlow. Men de mener selv at det ikke skal inneholde prostaglandiner. Uansett best å være føre var :happy:
 
Har ikke peiling selv jeg :p det er sikkert masse produkter vi kan bruke, men å en del vi ikke kan bruke. Sikkert noen inne her som vet masse om dette:p

Dette fant jeg

Disse ingrediensene bør du unngå:
• Retinoider / A-vitamin
• Adapalene
• Isotretinoin
• Retinaldehyde
• Retinoic acid
• Retinol
• Retinyl
• Retinyl acetate
• Retinyl linoleate
• Retinyl palmitate
• Tretinoin
• Salisylsyre
(salisylic acid)
• Beta Hydroxy Acid (BHA)
Oi dette visste jeg ikke. Bruker alt fra Clarins, Este lauder, Biotherm og disse inneholder noen av de her, hva skjer :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:
 
Last edited:
Jeg bruker ulike produkter fra Linda Johansen. Sendte Mail til en av hudterapeutene derog hun sa at det gikk bra å bruke de gjennom graviditet og amming. Bruker c-vitamin serum og nattkrem med retinol a-vitamin hver kveld, men bruker ikke så mye andre syrer fast. Bruker solkrem til ansiktet med SPF 50 hver dag.
 
Jeg sjekker alltid produkter i en app som heter Kemiluppen. Der scanner man strekkoden på produktet eller søker opp. Det er ikke alle produkter de har lagt inn enda, men nok til at jeg alltid sjekker :happy:

Det står ikke noe spesielt om produktet mtp graviditet, men produktene klassifiseres bl.a. etter om de har mistenkte hormonforstyrrende stoffer i seg
 
Back
Topp