Hudpleie/parfyme i svangerskapet

Sumsum

Glad i forumet
Himmelbarn
Junibollene 2023
Julibarna2024☀️
Bytter dere ut kremer, deodoranter, shampo osv til gravidvennlige produkter? Eller synes dere det blir for dumt?:wideyed:Ifølge artikler på nett så skal ikke gravide ha f.eks parfyme og salisylsyre. Jeg har ønsket meg julekalender fra The Body Shop i år :Heartred den må stå på lista til neste år istedet om jeg likevel ikke kan bruke det..

Jeg bruker omtrent aldri parfyme, og fortsetter med de produktene jeg bruker da jeg vet at de er gravidvennlige (et par produkter fra hudpleier som jeg forhørte meg om i sist svangerskap)!

Det er jo noen stoffer man ikke skal ha, som for eksempel retinol. Ellers bruker jeg de produktene jeg har fra før og liker ☺️ Både parfyme og annet.

Bruker lite produkter utenom deo og litt hudkrem i ansikt og hender etter dusj, skal sjekke hva de inneholder.. men iallfall er det kun parfymefritt som gjelder under graviditeten for min del, iallfall om det blir like god/ømfintlig luktesans som forrige gang!!

Har så sensitiv hud allerede, så alle mine produkter er ok å bruke i graviditet uansett, så her fortsetter jeg :-)
Eneste er at jeg bruker perfyme, men dog kun på klær som ikke er i nærheten av hud :-)

Back
Topp