Hudpleie i svangerskapet

mkan

Forelsket i forumet
Skuddårsspirene 2024
Utmarsj 2024
Jeg elsker hudpleie og behandlinger, men veldig rådvill hva som er greie behandlinger og produkter man kan / ikke bør bruke under svangerskapet. Jeg er klar over at retinol er nei, og unngår sterke profesjonelle behandlinger (som laser). Sist svangerskap brukte jeg også Forbrukerappen der du kunne søke om produktet hadde hormonforstyrrende stoffer, men appen er dessverre nede. Hva bruker dere, tips til profesjonelle behandlinger for ekstra velvære og glød? ☺️
 
Og tips til vanlig hudpleie som er fin for gravid-hud :)
 
Jeg er også veldig glad i hudpleie :)
Brukte som pre-gravid allerede et økologisk merke der produktene er trygge for alle (Eminence). Bruker også Dr. Dennis Gross endel, men der finns det noen retinolprodukter som jeg holder meg unna nå, så er mest Eminence nå.

Behandlingene til Eminence er heeeelt fantastisk! Der inkluderer alle behandlinger også ansikts- og hodebunnsmassasje og skulder/nakkemassasje.
Så der får man både velvære og glød :love017

Bruker hudpleieren «min» for råd om hvilke produkter jeg ikke kan bruke nå som jeg er gravid.
 
Det merket har jeg aldri hørt om. Er det lett tilgjengelig, ev å få kjøpt hos hudpleier? Jeg bruker nå Elixir, men ikke klart å finne ut om det er noe i det som ikke er bra mtp hormoner etc. Men kunne uansett gjerne tenke meg å forsøke noe økologisk ☺️
 
Det merket har jeg aldri hørt om. Er det lett tilgjengelig, ev å få kjøpt hos hudpleier? Jeg bruker nå Elixir, men ikke klart å finne ut om det er noe i det som ikke er bra mtp hormoner etc. Men kunne uansett gjerne tenke meg å forsøke noe økologisk ☺️
Tror det kun er å få tak i hos hudterapeuter :)
Noe av produktene selges hos lyko mener jeg å ha sett, men ville uansett snakket med noen som fører merket for å få veiledning på hvilke serie som passer deg best.
Eminence organics er 100% økologisk, jeg elsker de produktene. Veldig drøye i bruk, lukter nydelig og naturlig og har gjort underverker for min hud.

Finns sikkert maaange gode merker, og alle er forskjellig og har forskjellige behov.
Men med tanke på hva som er trygt som gravid og ikke, så ville jeg snakket med en hudterapeut om du er usikker :)
 
Hei ☺️ usikker om det er relevant her, men spør da jeg gjerne ønsker litt freshere farge til julebord sesongen. Jeg brukte tidligere litt selvbruning, men har ikke turt under svangerskapet og hadde også grei farge fra vår/sommer. Nå er huden ganske hvit etter mye innetid og lurer litt på å prøve selvbruning. Ser det er varierende tilbakemelding om dette er lurt og hvilke skadelige effekter det kan ha på fosteret.

Jeg brukte før st.Tropez express self tan. Noen som har funnet ut om denne er trygg å bruke?
 
Hei ☺️ usikker om det er relevant her, men spør da jeg gjerne ønsker litt freshere farge til julebord sesongen. Jeg brukte tidligere litt selvbruning, men har ikke turt under svangerskapet og hadde også grei farge fra vår/sommer. Nå er huden ganske hvit etter mye innetid og lurer litt på å prøve selvbruning. Ser det er varierende tilbakemelding om dette er lurt og hvilke skadelige effekter det kan ha på fosteret.

Jeg brukte før st.Tropez express self tan. Noen som har funnet ut om denne er trygg å bruke?
Vet ikke, men etter det jeg har klart å lese meg til er det noen selvbruninger som har stoffer i seg som ikke er helt heldig (eller man ikke vet om de er uheldig) for gravide. Beste man kan gjøre er vel å søke litt på ingrediensene i de ulike. Det sagt, så tror jeg ikke personlig jeg ville stresset så mye for bruk en gang eller to:) (Og etter hva jeg har lest, er det gjerne de 12 første ukene man bør ta ekstra hensyn også). Håper du finner en du føler deg trygg på. Selv vil jeg nok bruke min vanlige før julebordet. ☺️
 
Back
Topp