Hudlege.. oppdatert

"Lønneberget"

Elsker forumet
Imorgen skal jeg til hudlegen... Fikk henvisning av fastlegen pga STORE plager av akne som de så fint sier...

Det som kommer til å skje er at jeg kommer til å å en antibiotika kur
som også vil si at jeg må slutte å amme....

Jeg tenker at jeg skal ta imot resepten også vente en mnd ivertfall...
Er så kos å amme , har ikke lyst å slutte..
Men samtidig blir det ikke akkurat bedre i ansiktet...
Og blir jo arr etc...

Men syns ammingen er viktigst....

Hva hadde dere gjort?

Nå har jeg vært hos hudlegen... skal vente med tabletene til jeg er ferdig å amme...
og gå til lysbehandling 3 - 4 dager i uken til det blir bedre.... håper det hjelper fort....

dytt

jeg har også problemer med det, men har det på rygg og bryst. skal ta lang antibiotikakur når jeg er ferdig med å amme... kunne tenkt meg å gjøre det nå, så jeg blir ferdig til sommern, men det får bare gå. amming først her.
men man må jo se ann hvor plagsomt det er...

Har det i ansiktet, rygg og litt bryst....
En ting er at det ikke ser noe særlig pent ut...
men er vondt... er ikke vanlig kviser heller... mer betent liksom..
beklager detaljer... :/

uff ja... har en i fjeset nå... ikke noe godt [:'(] har også sånne som blir betente. har endelig fått en lege som tar det på alvor, men lite man får gjort når man ammer. men har venta så lenge så kan vente et år til, eller hvor lenge det blir..
du må finne ut om du orker å ha det på deg eller om du må starte, for det er veldig plagsomt, værtfall i ansiktet !
men syns det hørtes lurt ut å ta resepten og vente en måned, så har du litt tid på å venne av med amming og sånn...
ups.. sovna nesten midt i skrivinga her jeg... tror jeg legger meg... venter bare på siste amminga før natta...

Jeg ville nok da trappet ned amming den uken som er igjen ca. til 4mnd og gått pent over til mme.
Bebbisen vil jo gjerne beholde sin pene mamma også.. og du skal ikke lide deg igjennom dette du heller. Det må jo være plagsomt og litt sjenerende... og du bør også føle deg vel [:)].

ORIGINAL: TonjeJenta

Jeg ville nok da trappet ned amming den uken som er igjen ca. til 4mnd og gått pent over til mme.
Bebbisen vil jo gjerne beholde sin pene mamma også.. og du skal ikke lide deg igjennom dette du heller. Det må jo være plagsomt og litt sjenerende... og du bør også føle deg vel [:)].

Sign [:)]

Jeg gikk på Roaccutan for noen år siden pga det du beskriver. Fikk det igjen etter fødselen. Men pga jeg ammet så skulle jeg ikke få roaccutan. Jeg går til lysbehandling 3 ganger i uken i stede for. Og masse kremer og dritt. Men har hjulpet litt. Men ingenting er som roaccutan! men mange bivirkninger av roaccutan da... jeg skal begynne på de om jeg ikke er bedre når jeg er ferdig å amme

Enig med deg ja..

dytt =)

Lykke til med behandlingen og at du blir raskt fin i huden igjen! akne er vondt [:o] Så var det jo fint at du slapp å slutte å amme

tusen takk =)

Back
Topp