Hudkrem

• Trådstarter Trådstarter Lykkesrus
  • Opprettet Opprettet
L

Lykkesrus

Guest
Hva salgs hudkrem bruker dere på barna deres? Jeg har hittil brukt A-krem på snuppa mi, men har stort sett holdt med å bare bruke olje i badevannet..

Men saken er den at hun har fått litt tørre kinn. har prøvd a-kremen, men den bare tørker inn etter noen sekunder og så er det like tørt igjen:S Så kan ikke påstå at den kremen fungerer!:P

Noen tips til gode hudkremer?

Jeg tror kanskje Oscar har fått atopisk eksem... f... Men! Vi har smurt med Apobase nå en stund og den virker ålreit! I fjeset smører jeg bare med solkrem hver dag egentlig, fordi vi er ute og han ofte sitter på fanget mitt og ser på folk ;) Men finn noe med mer olje i! Apotekene gir jo gode tips, men ikke la deg lure av dyre kremer! :)

En tjukk og god krem er baby sebamed! Vi brukte akrem og den er veldig god på kroppen, men sebamed var tjukkere og kanskje det er bedre for ansiktet.?

Vi bør vel gå i innkjøp av solkrem vi også! Sola tar godt om dagen, har skikkelig genserskille ved håndleddet:P Jeg får nesten bare gå til apoteket å ta en snikprøve mens jeg er der:P så slipper jeg å kjøpe flere kremer som ikke gjør noe nytte av seg:P

Hvilken solfaktor bruker du? 30 eller 50?;)

Vi bruker også stort sett acreme, men vi har også brukt vanlig decubal krem i ansiktet de gangene hun er ekstra tørr. Den fungerer fint for oss :)
Jeg fikk tips på et apotek i Sverige om å bruke faktor 30 på babyene fordi faktor 50 hadde noe syntetisk i seg som ikke var bra for de aller minste. Men jeg vet ikke om det bare gjaldt det spesielle merket eller alle solkremer.

Denne bruker vi,svigermor jobber på apotek så hun ga meg denne. Vesla har også fått litt tørre kinn,og da er denne kremen veldig god. Funker på hele kroppen,men er sjelden jeg smør noe annet enn ansiktet.
Solkrem burde vi kanskje begynt med ja...

Vedlegg

• 1367838751813.jpg
    1367838751813.jpg
    46 KB · Visninger: 8
Man skal visst bruke solfaktor 30.
50 stenger porene helt, og gjør mindre nytte. De skal jo uansett ikke oppholde seg i direkte sol :)

Back
Topp