Hudkrem til baby

Timian

Elsker forumet
Noen som har tips til en god krem/salve til tørre babykinn?

Kjøp en med karbamid på apoteket! De er de beste. Og en fet krem til å ta på kinnene før dere skal ut :)

Ikke kjøp en med masse vann i. Vi prøvde først en med vann i, det gjorde vondt verre. Men så viste det seg også at vi har eksem (barneeksem) i kinnene. Så når vi smurte i det vi trodde bare var tørre og litt røde kinn, ble det veldig rødt. Purelan (brystvortekrem) er uten vann, og lindret en del før vi kom oss til lege.
Nå har vi fått hydrokortisonkrem (på resept) og en som heter Canoderm (finnes uten resept) til å smøre ellers også.

Bare vær obs på at canoderm og andre kremer med karbamid kan være sterke og svi om huden er sår. De anbefales gjerne ikke til de aller minste :)
Jeg er veldig fornøyd med kremene fra La Roche-Posay, spesielt den for ekstra tørr hud. Bruker den både på meg selv og frøkna, vi har begge atopisk eksem og er knusktørre :p

Vi bruker a-derma krem for tørr hud til begge mine ( 8 mnd og 2 år). Kjøpes på apotek.
Et tips er å dra på apoteket og be om små tester med ulike kremer. Så kan du prøve ulike kremer på babyens hud og se hvilke som er best til ditt barn (så slipper du å kjøpe hele flasker)

Vi bruker a-derma krem for tørr hud til begge mine ( 8 mnd og 2 år). Kjøpes på apotek.
Et tips er å dra på apoteket og be om små tester med ulike kremer. Så kan du prøve ulike kremer på babyens hud og se hvilke som er best til ditt barn (så slipper du å kjøpe hele flasker)
Bra tips! Haha, skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på dette før, pappaen er apoteker :D

Vi bruker Aderma exomega på tørre, røde eksemkinn. Har også brukt Lykkelig som Litens barnesalve, denne er uten vann.

Jeg og resten av gjengen bruker A krem:)

Avene cold cream. Brukes året rundt her, elsker den[emoji106]

Har funnet canoderm nå, fantastisk. Virker bedre på oss enn alt annet. Og på resept<3 før det likte jeg en som het lipikar, og decubal sin vanlige store røde (den kjennes ganske lik ut som canoderm faktisk)
Vi har eksem i fjeset som kom da han var et par mnd. Selv om vi har vært til lege ved flere anledninger så angrer jeg på at vi ikke har gjort mer. Viser seg at det kan være greit å bli henvist til barnelege.

Back
Topp