Hudkrem på barn

nussnøff

Gift med forumet
VIP
Ene jenten min hadde litt atopisk eksem. Etter at vi har kuttet ut appelsiner så har hun blitt helt fin. Saken er den at hun har jo blitt smurt inn med krem hele tiden, men nå har hun jo ikke behov for det lenger.

Problemet nå er jo at 3 års trassen er i full blomstring og hun nekter å legge seg før hun har blitt smurt inn med kremen sin......... Jeg mener å ha hørt at man skal ikke smøre for å smøre, for da venner huden seg til det, og blir tørr av den grunn. Noen som vet om dette stemmer? Gjør det noe å fortsette å smøre selv om det ikke er noe behov lenger? Eller må jeg krangle hver kveld?[8D] Når jeg skriver krem så mener jeg aderma, a-krem, decubal osv

Som sagt barn som har tedens til atopisk eksem ska en forstette å smøre selv om en har fått fjernet det, årsaken er at ban med eksem kan få fortere eksem og tørrere hud pga at huden ikke produserer nok av hudens fettlag. Det var i hvertfall den beskjeden vi fikk. Så her så smører jentungen også med fuktighetskrem de periodene ho er bra

Back
Topp