Hudkrem for babyhud

LilleM.M

Andre møte med forumet
Kinnene til babyen min på snart 5 mnd er knusk tørre nå på vinteren, hva bruker dere til å smøre med? Er opptatt av at det skal være allergivennlig og helst naturlig som mulig.. :)

Tips mottas med takk! :)

Burts bees. Finner den på babyshop er perfekte til små kinn. Både inne og ute.

Brukte og bruker Aderma Exomega. Nå har min gutt atopisk eksem, men denne kremen er suveren enten barnet "bare" er tørr i huden eller har eksemplager av ulik art.

Aderma exomega bruker hele familien her, også de to minste med atopisk eksem.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

A creme, eller burt bees.

Da hun ble eldre har vi brukt helosan og agrysan.

Multipurposekremen til Burts bees! Allergivennlig og helt naturlig. Ikke tilsatt vann så den passer fint som kuldekrem. Merker stor forskjell i kinnene til gutten min de dagene han har brukt den når det er kaldt ute. Har vi glemt å ta den på er han tørr og rød, mens han er helt fin hvis vi har smurt han inn :)

Selges på Boots apotek ihvertfall. Her bruker vi Burts bees og Aderma Exomega + La Roche Posay Lipikar Baume AP.
Vi er veldig fornøyde.med den siste du nevner her.

Men: man bør ikke smøre kinn før man skal ut uansett om den inneholder vann eller ikke.
Barn som er aktive vil svette, og svetten må nødvendigvis ut et sted. Og det er gjennom huden. Er porene tettet med en fet krem så vil ikke svetten komme ut, og barnet blir forfryst likevel fordi svetten fryser til på huden under kremen.
Man skal heller smøre godt på kvelden før de legger seg.

Skal se om jeg finner igjen artikkelen.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Locobase repair eller Decubal. Fungerer kjempebra :)

Fødte en gutt 20. juli 2013

Vi er veldig fornøyde.med den siste du nevner her.

Men: man bør ikke smøre kinn før man skal ut uansett om den inneholder vann eller ikke.
Barn som er aktive vil svette, og svetten må nødvendigvis ut et sted. Og det er gjennom huden. Er porene tettet med en fet krem så vil ikke svetten komme ut, og barnet blir forfryst likevel fordi svetten fryser til på huden under kremen.
Man skal heller smøre godt på kvelden før de legger seg.

Skal se om jeg finner igjen artikkelen.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Ja, bruker å smøre på krem om kvelden, da smører vi ikke om morgenen, men har en kuldekrem uten vann tilgjengelig på plassen i barnehagen eller hjemme hvis ho er tørr i ansiktet.

A-krem er egentlig en god krem, men jeg bruker den ikke fordi den inneholder A-vitamin, noe man ikke bør få i seg for mye av. Vi har aldri brukt kuldekrem, men nå har ingen av barna hatt særlig sensitiv hud heller. Blir de litt tørre eller røde smører jeg dem med en krem fra LRP, Lipikar tror jeg den heter. Vi bruker samme kremen alle sammen, den er uten parfyme og fås på apotek.

Back
Topp