Hud og sminke

Nr 3 i april?

Glad i forumet

Er dere flink til å rense huden og bruke sminke hver dag?

Hvilke produkter og sminke bruker dere?

Jeg kunne ikke gå uten sminke og renset huden 1-2 ganger daglig, men alt forsvant etter at jeg fikk barn. Nå er jeg flink i perioder!

Jeg trenger litt inspirasjon

Jeg renser huden 2 ganger HVER dag.. Når jeg står opp, og før jeg legger meg. Bruker mest MaryKay sminke, har Dior sin maskara, for den synes jeg er best, og øyenskygge fra MaryKay og Dior :))
Bruker ikke noe sminke som ikke er av de to merkene..
Har en SUPER problemhud, og får kviser med engang, hvis jeg bruker noe annet.
Er påpasselig med å rense og slikt også :))
Bruker sminke så og si hver dag, iallefall hvis jeg beveger meg ute blant folk..

Det er dyrt da, men jeg føler at jeg har råd til å bruke såpass mye penger på sminke.. og det er drøye produkter..

Hahaha! Jeg er den møkkafransen i forhold til dere.
Jeg vasker meg med vann i dusjen, og hvis jeg skal slå på stortromma tar jeg på meg mascara ;)

~Gravidigjen~ skrev:
Jeg renser huden 2 ganger HVER dag.. Når jeg står opp, og før jeg legger meg. Bruker mest MaryKay sminke, har Dior sin maskara, for den synes jeg er best, og øyenskygge fra MaryKay og Dior :))
Bruker ikke noe sminke som ikke er av de to merkene..
Har en SUPER problemhud, og får kviser med engang, hvis jeg bruker noe annet.
Er påpasselig med å rense og slikt også :))
Bruker sminke så og si hver dag, iallefall hvis jeg beveger meg ute blant folk..

Det er dyrt da, men jeg føler at jeg har råd til å bruke såpass mye penger på sminke.. og det er drøye produkter..

Så flink du er emoticon Jeg bruker også Mary Kay og har gjort det i mange år. Liker de produktene veldig godt, men er ikke så flink til å bruke det for tiden (mer eller mindre i 3 år). Nå ser og merker jeg på huden at den trenger pleie! Men jeg klarer ikke prioritere det og så glemmer jeg det, rett og slett.   

Jeg har et godt tips til deg! Hvis du investerer i noen gode rense produkter og kremer fra en hudpleier og får øyenbryn nappet og farget + øyenvippene så vil du nok føle deg mye bedre. Da ser du flott ut selv om du ikke bruker sminke hele tiden også. Etterhvert som du bruker hudpleie en stund vil du få gløden tilbake i huden. Finnes også dagkremer med litt farge i så du får litt ekstra glød av det. Viktig nå som man er gravid er solkrem!!! Hvis ikke kan man få stygge pigmentflekker i ansiktet. Finn en dagkrem med solfaktor så slipper du å tenke på det også ;) 
Når det gjelder sminke så bruker jeg bare i.d. bare essentuals på huden. Det er mineralsminke som også inneholder solfaktor :) Lett og rask å påføre! Det er litt dyrt her i Norge, men når du vet hvilken farge du vil ha så kan du gå inn på http://www.strawberrynet.com og handle alt til halv pris! :) (Pass på tollgrensen på 200kr). Er en side fra Hong Kong. Jeg handler all sminke og hårpleie der pluss noe hudpleie så kan forsikre deg om at det er trygt. Kan også handle produkter billigere enn i butikk på http://www.blivakker.no som er en norsk side. 
Lykke til! :)

Jeg renser morgen og kveld, det har blitt en rutine. Bruker også sminke daglig, men ikke så mye så det er fort gjort!

Sminke. Til huden bruker jeg i.d bare essentuals (foundation og solpudder), YSL sin consealer rundt øyene og Lancome sin consealer til urenheter/ujevnheter i huden.
Lancome mascara og Clinique eyeliner
Billion Dollar Brows sin øyenbrynspenn
Hudpleie: Dagkrem fa Dermalogica med solfaktor, nattkrem  og eyegel fra Ole Henriksen. Rens fra OH og md formulations. Skrubb fra OH

Hvis jeg skal ut på noe, eller vil at sminken skal sitte godt bruker jeg Ben Nye Final Seal spray til slutt da holder sminken seg fin i evigheter!

Jeg farger og vokser bryn en gang i mnd. og farger vippene annenhver mnd. i salong

An nettsider vil jeg absolutt anbefale feelunique.com (britisk). Frakten er gratis, og du kan legge inn flere bestillinger under 200,- nok uten at det koster deg noe ekstra. Skulle du alikevel få gebyrer på sendingen din (hvis den er over 200,- og blir tatt i tollen) får du beløpet refundert direkte fra feelunique innen noen få dager! De fører de fleste, kjente, merkene innen hud/sminke osv.
Av norske er jeg trofast mot Coverbrands.no. De har gratis frakt og ofte kampanjetilbud på diverse merker. Konkurransedyktige priser, og god sevice!

Jeg renser huden med MD formulations cleanser og bruker en hudkrem fra Matis (matis vitalite regenarating cream). Prøver å rense den to ganger om dagen, men hender at jeg bare gjør det én gang.

2-3 ganger i uken bruker jeg også skrubb og anisktsmaske fra MD formulations (face&body scrub, Vit a plus clearing complex masque) sistnevnte er for problemhud.

Har jeg en kvise bruker jeg Mario Badescu drying lotion som man skal ta på kvisa, la det virke, og kvisa tørker ut og er borte så og si neste dag! 
Har også lyst på en fuktmaske fra Matis, som jeg har hørt at er super på de dagene man renser og skrubber huden skikkelig.

Av sminke bruker jeg nesten kun MAC cosmetics. Foundationen jeg bruker er enten MAC studio fix eller MAX factor age renew. Dette er foundationer JEG ikke får problemhud av, men dette er jo noe man må prøve seg frem til. 

Troor det var alt! 

Så flink dere er til å ta vare på dere selv Å farge bryn og vipper var et godt tips, det gjorde jeg også mye før i tiden, og det skal jeg bestille time til. Skal forsøke å fokusere på huden først og fremst, og rense den hver dag minst en gang! Jeg vil ikke forfalle helt

Her er det jeg bruker:

Ansiktsrens: MD formulations facial cleanser
Skrubb: MD Formulations
Maske: Bruker 2 forskjellige fra MD. En for uren hud og en som er oppstrammende og gir glød.
Serum: Fuktserum fra Thalgo - ikke helt fornøyd
Ansiktskrem: Thalgo - heller ikke så fornøyd. Merker at huden min trenger masse fuktighet ettersom jeg blir eldre. Denne gir meg dessverre ikke nok.
Foundation: Bruker forskjellige - MAC, Clinique, Mineral Hygenics

Ellers bruker jeg også rouge/solpudder, øyesminke og maskara hver dag. Ikke mye, men litt.

Siden selvtilliten min ikke er helt på topp etter vektøkningen så er jeg flink med å sminke meg :) til daglig sminker jeg bare øynene. skrubber ansiktet og fjerner sminken med babywipes, billig og effektivt.

Husker dagbladet nettopp la ut en artikkel hvor dem advarte gravide mot bruk av hormonforstyrrende sminkeprodukter, http://www.dagbladet.no/2012/04/11/tema/hudpleie/hormonforstyrrelser/forbrukerradet/helse/21064470/     Her er en liknende sak: http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article753022.ece
Det skal også finnes en app til mobilen der du kan scanne strekkoden til produkter du er i tvil om inneholder hormonforstyrrende stoffer :)

oj fikk helt dårlig samvittighet her.... må ta meg sammen! sånn med hele kroppen!
har mary kay produktene og er super fornøyd men glemmer det litt  pluss at jeg jobber i barnehage så da ser jeg ikke helt behovet der. men er absolutt sløv.
bruker maskara til daglig i allefall:)

jeg bruker egentlig Bioelements hudpleieprodukter og REN, men etter jeg har blitt gravid har jeg blitt så sensitiv i huden, så tåler ikke skrubbe like mye som før, og kan reagere litt på bioelements produktene, siden de er for fet hud. Men er superfornøyd med REN, de er jo også helt uten kjemikalier eller hormonforstyrrende midler..er ikke så værst pris på de produktene heller...

sminke bruker jeg stort sett hver dag, glow pressed mineral foundation, brynsfarge, maskara, og noen ganger leppestift og litt rouge;)

graviditeten har også medført kviser/urenheter på ryggen, så jeg får samboeren min til å skrubbe meg der med deep sea scrub fra thalgo, det hjelper samtidig som det er kjempedeilig:) beste effekten er å skrubbe på tørr hud

blir spennende å se om jeg fortsetter sminke meg hver dag etter babyen kommer;) Jeg har troa

Renser huden med to produkter fra biotherm, hver dag. Er nøye med å smøre flere ganger daglig og bruke peeling innimellom. Bruker sminke fra Bare Minerals. Har hatt perioder der jeg har vært dårlig til å rense, gikk inn for å endre på det, kjøpte en del nye produkter, og har holdt motet oppe siden. Og ja, det er drit kjedelig, men må til! ;0)

Back
Topp