Hud og hår

Sumsum

Glad i forumet
Himmelbarn
Junibollene 2023
Julibarna2024☀️
Hvordan har svangerskapet påvirket dette hos dere? Jeg har aldri hatt så rent hår og perfekt hud!:woot: ikke en eneste kvise og helt glatt hud, er vanligvis mye plaget på hals/kjeve og rygg.. håret trenger jeg nesten aldri å vaske lengre heller.
Hva kan dette komme av? Forsøkte å google men fant bare de som har det motsatt. Vil ikke gå tilbake til normalen etter fødsel:stop

Hvordan har svangerskapet påvirket dette hos dere? Jeg har aldri hatt så rent hår og perfekt hud!:woot: ikke en eneste kvise og helt glatt hud, er vanligvis mye plaget på hals/kjeve og rygg.. håret trenger jeg nesten aldri å vaske lengre heller.
Hva kan dette komme av? Forsøkte å google men fant bare de som har det motsatt. Vil ikke gå tilbake til normalen etter fødsel:stop
Med gut så følte eg meg altså såå fin! Fresh, fin hud, fint og tjukt hår, ja… :joyful:
Med jenta no? Gusjen, tørr hud som flassa, og hårfargen følest til og med gusjen ut… :hilarious:

Venter gutt Nr 2 og føler meg veldig fresh. Glansfullt hår og fin hud (men hadde ikke hudproblemer fra før)

Venter en liten jente og føler meg ikke fin i det hele tatt! Fult i kviser og tynt hår :(

Første svangerskap følte jeg meg veldig fin, men denne gangen er det ikke noe ålreit. Fett hår, stygg hud, ser nok litt sliten ut også. Satser på at det kommer seg til våren, denne tiden på året er ikke noe bra uansett.

Føler meg også rimelig fresh! Håret er som i en Wella reklame! Slik var det sist også. Da fikk jeg fortalt at kroppen holder på viktige vitaminer og mineraler for babyens skyld. For etter jeg fødte så mistet jeg masse hår. Fikk viker :hilarious:

Nr 2 her, samme som nr 1. Mye fett hud osv. de første ukene, men det har snudd seg og jeg har fått sånn perfekt hud for engangs skyld, hehe. Samme med håret, kan gå flere dager uten at det blir fett i det hele tatt.

Tørr hud og to store monsterkviser så langt :knegg: Jeg ser generelt sliten ut. Håret har ikke forandret seg

Gravid med tredjemann og røyter skikkelig, ikke gøy å vaske håret for føler at jeg fyller sluket med en gang. Huden merker jeg ikke mye forandringer på.

Jeg har aldri hatt kviser, merker ikke noe nå heller, men hår derimot!!! Big change!
Før ble håret fett nærmest før jeg hadde gått ut av dusjen (ble fett uansett hva jeg gjorde eller ikke gjorde), men nå, kan gå flere dager før det trenger en vask. Helt utrolig!

Mye kviser i starten. Nå bare tørr hud.
Håret ble mørkere forrige graviditet. Ikke mistet noe særlig hår etter fødsel og med amming. Føler håret er normalt nå, bare mørkere. Men så er det vinter også så både hud og hår er preget av det, så hva som er hva er ikke enkelt å vite.

Har fått mer kviser. Håret ser likt ut, men blir aldri fett lenger.

Var en periode på 3 uker i uke 10-13 hvor håret mitt var perfekt. Aldri opplevd det før, var så fint og medgjørlig :knegg: Var kun de 3 ukene. Huden er som normal her, ikke noe spesielt plaget eller bedring

Har faktisk ikke reflektert over det før jeg leste denne tråden, men håret mitt er også mindre fett for tiden! Mitt blir vanligvis veldig lett fett, men nå kan det gå tre dager mellom hver vask.

Så gøy at flere opplever det samme:joyful: håret mitt er fyldig, glansfullt og rent. Skulle ønske det varte evig!

Back
Topp