Hud og hår etter hormoner

Høsteple

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Jeg må bare si (og mannen sier det ofte igså) at huden blir så fin av fsh :joyful: dessverre vet vi begge at med en gang ovitrelle settes blir den glatte skjønnhet forvandlet til et stereotypisk pubertetfjes til et hormontroll :dead:

Håret tåler dårlig alle disse evinnelige svingningene og påkjenningene. Må klippe meg etter hvert uttak. Det er jo greit nok, men det jeg er ute etter er tips til produkt/sjampoo du vet funker?

Håper på noen skikkelige tips :D

Huden er en annen historie, som det ikke er like lett å gjøre med. Veldig lett påvirket av alt hormonelt. Huden forandrer seg alltid etter en abort fks, heldigvis noen ganger til det bedre hehe...

La oss dele tips som hjelper :)

Følger denne! ❤️

Mitt hår er litt opp og ned. Noen ganger virker det som et nytt produkt kan være løsningen kun fordi det er nytt. Jeg sliter veldig med statisk hår. Nå på vinteren. Så tar gjerne tips til gode sjampoer mot det. Jeg bruker ikke balsam, jeg vet at det tar bort det statiske, men da er håret fett innen jeg rekker å åpne døra og gå ut.

Tar gjerne litt tips for huden jeg også… blir litt rar av progynova føles det som. Tørre flekker i hele ansiktet og ingenting hjelper :banghead:
Til håret kan K18 være verdt å prøve!

Anbefaler: Kerastase Gensis serien ;) hjelper mot håret etter hormoner osv :) Alt forandret seg hos meg. Hehe

Jeg har fått sykt langt og tykt hår siste halvannet året med hormoner. Men huden derimot! Får voldsomme kviseutbrudd på haka, aldri slitt med det før.

Jeg må bare si (og mannen sier det ofte igså) at huden blir så fin av fsh :joyful: dessverre vet vi begge at med en gang ovitrelle settes blir den glatte skjønnhet forvandlet til et stereotypisk pubertetfjes til et hormontroll :dead:

Håret tåler dårlig alle disse evinnelige svingningene og påkjenningene. Må klippe meg etter hvert uttak. Det er jo greit nok, men det jeg er ute etter er tips til produkt/sjampoo du vet funker?

Håper på noen skikkelige tips :D

Huden er en annen historie, som det ikke er like lett å gjøre med. Veldig lett påvirket av alt hormonelt. Huden forandrer seg alltid etter en abort fks, heldigvis noen ganger til det bedre hehe...

La oss dele tips som hjelper :)
Åh, super tråd Høsteple :happy: Nå ble jeg så letta, trodde det bare var meg. Mistet utrolig mye hår etter siste forsøk, var mer av mitt hår enn fra hunden i støvsugeren og falt av i store klumper i dusjen, ble livredd. Håret var helt sprøtt og brakk av, måtte klippe meg ganske kort. Fikk sjampo av venninne som opplevde det samme når hun kom i overgangsalderen (Kerastase) den hjelper. Sliter også med utbrudd i huden av hormonene men synes prednisolonen hjelper. Fint med litt ekstra bivirkninger da, som om IVF ikke er tøft nok:banghead: Stå på flotte damer :happy:

Vedlegg

• 20220112_171708.jpg
    20220112_171708.jpg
    1.018,2 KB · Visninger: 65
Åh, super tråd Høsteple :happy: Nå ble jeg så letta, trodde det bare var meg. Mistet utrolig mye hår etter siste forsøk, var mer av mitt hår enn fra hunden i støvsugeren og falt av i store klumper i dusjen, ble livredd. Håret var helt sprøtt og brakk av, måtte klippe meg ganske kort. Fikk sjampo av venninne som opplevde det samme når hun kom i overgangsalderen (Kerastase) den hjelper. Sliter også med utbrudd i huden av hormonene men synes prednisolonen hjelper. Fint med litt ekstra bivirkninger da, som om IVF ikke er tøft nok:banghead: Stå på flotte damer :happy:
Åh! Jeg fikk akkurat samme tips fra en venninne :D hun også anbefalte denne rosa på drt varmeste.

Jeg synes også prednisolon hjelper veldig på huden, men sist gang jeg sluttet helt fikk jeg masse sår i ansiktet :( helt krise. Er jo egentlig ikke viktig, samtidig føles det litt ut som om verden hiver all dritt mot oss :bag:

Ok så da er det faktisk ikke bare meg da. Jeg står og drar av svære dotter med hår i dusjen og vurderer å klippe meg kort fordi jeg tetter jo sluk og det tar evigheter å få stelt dette kråkeredet på hodet. Jeg har ikke noe problem med huden da. Nesten ingen kviser eller sånne ting. Jeg er av de heldige som aldri har hatt mye kviser.

Back
Topp