hu kjærringa som satt fast nesa i stubben

3nydeligesmå

Forumet er livet
det eventyret om hu kjærringa som har satt fast nesa i stubben.. hva heter det for no?+
tror kansje det er et ivo caprino eventyr, men ekke helt sikker

ORIGINAL: Kakebit

Er ikke det revenka da? [:)]

Det stemmer nok det!!!

Det heter REVEENKA!!!!Og det er vel Asbjørnsens og Moes eventyr..

takk for svaret damer..

har hu dama noe navn? eller er hu bare kjærringa med nesa i stubben?

Tror hu bare heter gammel dame med nesa i stubben....

Her er eventyret på engelsk,http://www.youtube.com/watch?v=YaUSgu_i3sw&feature=related
Ikke fult så bra på engelsk syntes jeg!!

mulig jeg tar helt feil nå, men trodde ikke hun dama var fra det opprinnelige eventyret om reveenka.
tror det er ivo caprino-versjonen...altså at han har slått sammen to eventyr, på en måte.

men hvis det var ivo caprino versjonen du ville ha, så er det vel greit. men tror altså at hun egentlig stammer fra et annet eventyr.
hadde heller sjekket opp det pomperipossa-forslaget du fikk...[;)]

ORIGINAL: theolin

mulig jeg tar helt feil nå, men trodde ikke hun dama var fra det opprinnelige eventyret om reveenka.
tror det er ivo caprino-versjonen...altså at han har slått sammen to eventyr, på en måte.

men hvis det var ivo caprino versjonen du ville ha, så er det vel greit. men tror altså at hun egentlig stammer fra et annet eventyr.
hadde heller sjekket opp det pomperipossa-forslaget du fikk...[;)]

ja fikk vite nå at det er det til asbjørnsen og moe eventyret de leter etter. ikke det til caprino. er svigermor og jobben hennes som lurer. 4 år gamle barnebarnet til hu ene lurer så fælt hva hu kjærringa heter[:D]

ORIGINAL: Kakebit

Er ikke det revenka da? [:)]

Reveenka ja.. Herligste eventyret!! [:D]
Har det på dataen.. [:)]

Back
Topp