Hsg

Har ikke sjekket dette svangerskapet men første og da lå det på 1600 ca
 
Uff , da hadde jeg veldig lavt i forhold til dere :/ Har ikke fått beskjed om å komme inn å måle Moe nytt heller , da legen skrev at det var innenfor normalen .... Hmmmm
 
Uff , da hadde jeg veldig lavt i forhold til dere :/ Har ikke fått beskjed om å komme inn å måle Moe nytt heller , da legen skrev at det var innenfor normalen .... Hmmmm

Hva hadde du da? Er veldig mye som er innenfor normalen da, du ser jo også hvor stor forskjell det er på oss andre her :)
 
Blodprøve svar: Labsvar P-hCG:388*H (< 5) Kommentar: Lav hCG som må tolkes med noe forsiktighet. I tilfelle normal svangerskapsutvikling kan nivået svare til sv.skapsvarighet uke5. Du er gravid ca 5 ukersgraviditet. Mvh,
 
Jeg har ingen medisinsk utdanning, så er du bekymret - snakk med lege/jordmor :)

Utover det kan jeg si at det virker for meg som om hCG varierer en god del. Det finnes flere tabeller over hva som er normalt i de ulike ukene i svangerskapet og tabellene er ikke helt like heller, men her er en fra en troverdig kilde: https://nevrologi.legehandboka.no/handboken/nel/prover-og-svar/klinisk-kjemi/blodprover/hcg/ som viser at hCGen i uke 5 normalt ligger mellom 100 og 5000. Jeg har sett andre tabeller som har verdier i uke 5 mellom 18 og 7000.

Ut ifra dette virker din hCG å være innenfor normalen. Men hvis du er bekymret, ville jeg bedt om å få tatt en blodprøve til, og sjekke hvor mye hCGen stiger over tid (den skal omtrent dobles over 48 timer).
 
Back
Topp