Hsg

En tråd i 'Februar 2020' startet av Bruker809chr, 18 Jun 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Mammaine:) Flørter med forumet

Noen av dere som vil si hvordan hsg låg på i deres uke 5??
    Mvh

2. Blomst_95 Elsker forumet Tilgangsansvarlig VIP Februarbarna 2020

Har ikke sjekket dette svangerskapet men første og da lå det på 1600 ca

3. RainbowDash Forumet er livet Vi som prøver :) Himmelbarn Assistert-jentene

Det har variert mye fra ca 100 til 744, dette var i uke 4.
    Men i uke 5 ca 3800

Last edited: 18 Jun 2019
  4. Bkno3007092 Flørter med forumet

Jeg er 5+6 og hadde 9200 i går. det varierer fra kvinne til kvinne tror jeg:)

5. Lillemirakel2020 Elsker forumet Assistert-jentene Januarlykke 2020

5 + 2 hadde jeg ca 8000 :)

6. Mammaine:) Flørter med forumet

Uff , da hadde jeg veldig lavt i forhold til dere :/ Har ikke fått beskjed om å komme inn å måle Moe nytt heller , da legen skrev at det var innenfor normalen .... Hmmmm

7. Blomst_95 Elsker forumet Tilgangsansvarlig VIP Februarbarna 2020

Hva hadde du da? Er veldig mye som er innenfor normalen da, du ser jo også hvor stor forskjell det er på oss andre her :)

8. Mammaine:) Flørter med forumet

Blodprøve svar: Labsvar P-hCG:388*H (< 5) Kommentar: Lav hCG som må tolkes med noe forsiktighet. I tilfelle normal svangerskapsutvikling kan nivået svare til sv.skapsvarighet uke5. Du er gravid ca 5 ukersgraviditet. Mvh,

9. Månelilje Forelsket i forumet

Jeg har ingen medisinsk utdanning, så er du bekymret - snakk med lege/jordmor :)

Utover det kan jeg si at det virker for meg som om hCG varierer en god del. Det finnes flere tabeller over hva som er normalt i de ulike ukene i svangerskapet og tabellene er ikke helt like heller, men her er en fra en troverdig kilde: https://nevrologi.legehandboka.no/handboken/nel/prover-og-svar/klinisk-kjemi/blodprover/hcg/ som viser at hCGen i uke 5 normalt ligger mellom 100 og 5000. Jeg har sett andre tabeller som har verdier i uke 5 mellom 18 og 7000.

Ut ifra dette virker din hCG å være innenfor normalen. Men hvis du er bekymret, ville jeg bedt om å få tatt en blodprøve til, og sjekke hvor mye hCGen stiger over tid (den skal omtrent dobles over 48 timer).

• Liker Liker x 1

Del denne siden