HRV i svangerskapet

Pion91

Forelsket i forumet
Februarhjertene 2025
Jeg har to svangerskap bak meg og to bekkenløsninger. Ved første kom bekkenløsningen rundt 1-2 mnd før termin tror jeg, og ved neste ca. 2 mnd før termin. Jeg har ikke hatt Garminklokke ved tidligere svangerskap, kun vanlig (gammel) pulsklokke fra Polar.

Nå har jeg hatt Graminklokke gjennom hele dette svangerskapet. Tror jeg tok den på meg (tilfeldigvis) en uke eller to etter eggløsning. HRV-en har vært balansert hele tiden, bortsett fra da jeg ble syk og den ble lav. Da jeg ble frisk gikk den raskt opp til balansert igjen.

De siste to ukene har HRV-en imidlertid vært lav igjen. Jeg føler meg helt fin, masse energi, spiser renvarer to ganger om dagen, holder meg aktiv og trener når jeg kan, sover passelig, er ikke stressa, osv…

Men jeg har hatt bekkenløsning disse to ukene. Dvs. den kom rett etter HRV-en gikk ned. Jeg mistenker at kroppen oppfatter det som en betennelse, og at det er derfor den slår ut på «lav».

I går måtte jeg ty til å låne krykker av en kollega, så jeg kan holde ut på jobb i hvert fall noen uker til. (Det er sitting som er problemet. Aktivitet og ligging gjør det bedre/gir ingen symptomer)

Er det noen andre som ser endringer i HRV med eller uten andre endringer på symptomer og form i svangerskapet?

19+1 i dag
 

Vedlegg

  • IMG_6221.png
    IMG_6221.png
    142,8 KB · Visninger: 7
Back
Topp