Hrmpf, det var lurt..

Beckymams

Just keep swimming
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Joda, jeg klarte det mesterstykket å love sambo at jeg skulle lage fylte horn med skinke og ost nå ikveld. Så han dro rett til butikken for å handle inn.. [&:]

Jaja, da er det bare til å sette deig når han kommer hjem da. Ikke har jeg fått middagen min idag heller! Så den skal han værsågod få stå å lage mens jeg setter deigen altså!

Som om det ikke var nok, så lovte jeg å lage dobbel porsjon, sånn at vi skulle ha en stund..

Særlig glup skal jeg ikke bli beskyldt for å være ihvertfall! [8D]

NÅ????[:D][:D][:D]
blir sent på deg i kveld jah[8D]

NÅ??????

Hadde jeg aldri giddet. Er jo snart natta.. Hvertfall for meg som må opp kl 6

Åååh..det hørtes GODT ut! Oppskrift?? [:)]

hehe, jepp! NÅ! Det vil si, han har ikke kommet hjem fra butikken enda...

Og jeg skal også opp klokken 6 i morgen..

Jeg har lovet hjemmelaga pizza til han kommer hjem jeg.[X(]

ORIGINAL: *Musti*

Har aldr prøvd denne før, men regner med at den er god [:)]

Gjærdeig:
1 kg hvetemel
1 pose tørrgjær
2 ss sukker
1 ts salt
65 g margarin
2,5 dl melk
2,5 dl vann

Fyll:
kokt skinke (skal bruke strimla salatskinke)
hvitost
2 egg til pensling
evt. 2 dl sesamfrø eller valmuefrø til pynt

Bland alt det tørre i en bolle. Smelt margarin, bland med væsken og varm til 37 grader. Rør væsken godt inn i melblandingen. La deigen heve i 1 time, slå den ned og la den heve i en time til. (SHIT! DET så jeg ikke da jeg kom med mitt løfte... [&:])
Del deigen i tre, kjevle ut til runde pizzadeiger, del i 6 trekanter hver. Fyll og rull sammen. Legges på stekebrett med bakepapir. La heve i 20 min. Pensle med vispet egg og strø over frø om ønskelig. Stek på 200 grader i 15 - 20 min til de er gyldne. Avkjøl på rist.

Hehe
Da må du gjøre som meg..

Søstra til TA var innom her.

Søstra til TA sa at ho skulle hjem å bake horn til mannen sin.
Jeg sa til TA: Di søster skal hjem å bake fylte horn, ho sa ho skulle lage til oss også..
Søstra blei helt forfjamsa
TA svarte med: jøss, så greit da, snilt av deg!
Så da turte ho ikke annet enn å lage til oss også, og et par timer etterpå var ho her på døra med rykende ferske fylte horn. 16 stk faktisk.
(ho bor bare 2-3 hus bortafor her)

Sleip, jeg?

Akai, altså, den oppskrifta der er ihvertfall UAKTUELL! Tar jo søren meg hele natta å lage de da! Ringer heller venninna mi, hun har en kjappere oppskrift (som jeg vet er digg)!

ORIGINAL: Kidada

Hehe
Da må du gjøre som meg..

Søstra til TA var innom her. Så sa ho at ho skulle hjem å bake horn til mannen sin.
Så da sa jeg bare til TA: Di søster skal hjem å bake fylte horn, ho sa ho skulle lage til oss også.. [8D]
Søstra blei helt forfjamsa, TA svarte med: jøss, så greit da, snilt av deg! [8D][:D]
Så da turte ho ikke annet enn å lage til oss også, og et par timer etterpå var ho her på døra med rykende ferske fylte horn. 16 stk faktisk.
(ho bor bare 2-3 hus bortafor her)

Sleip, jeg?[8D][8D]

haha så bra!!

ORIGINAL: Beckymams

Akai, altså, den oppskrifta der er ihvertfall UAKTUELL! Tar jo søren meg hele natta å lage de da! Ringer heller venninna mi, hun har en kjappere oppskrift (som jeg vet er digg)!

Haha Du kunne jo sitte å vente på heving til dommedag med den der![8D]

her har du ei som e GO!!!

1 pk gjær
2 ss smør
1 ts salt
1 liter, 600g mel
4 dl melk, går ann me vatn å

smelt smør i en kjele, å tilsætt melka, te 37 grader
bland d me jæra, tilsætt mele å elt så den slæppe redskapan å bollen

dekk te bollen me plast, å la deien hæv te dobbel str.

så kjevle du å dele opp dæm,

la dæm etterhev te dobbel str.
pensle dem me vatn før steiking

240 grader i ovn i 8-10 min:D

knallgo!:)

viktigst e etterhevinga! for da bli dem saftigst

hehe, jepp! NÅ! Det vil si, han har ikke kommet hjem fra butikken enda...

Og jeg skal også opp klokken 6 i morgen..

Stakkar deg. Skal tenke på deg når jeg legger meg..[:)]

ORIGINAL: Bare Kari

Jeg har lovet hjemmelaga pizza til han kommer hjem jeg.[X(]

Haha, godt det ikke er bare meg [8D]

ORIGINAL: *Musti*

Har aldr prøvd denne før, men regner med at den er god [:)]

Gjærdeig:
1 kg hvetemel
1 pose tørrgjær
2 ss sukker
1 ts salt
65 g margarin
2,5 dl melk
2,5 dl vann

Fyll:
kokt skinke (skal bruke strimla salatskinke)
hvitost
2 egg til pensling
evt. 2 dl sesamfrø eller valmuefrø til pynt

Bland alt det tørre i en bolle. Smelt margarin, bland med væsken og varm til 37 grader. Rør væsken godt inn i melblandingen. La deigen heve i 1 time, slå den ned og la den heve i en time til. (SHIT! DET så jeg ikke da jeg kom med mitt løfte... [&:])
Del deigen i tre, kjevle ut til runde pizzadeiger, del i 6 trekanter hver. Fyll og rull sammen. Legges på stekebrett med bakepapir. La heve i 20 min. Pensle med vispet egg og strø over frø om ønskelig. Stek på 200 grader i 15 - 20 min til de er gyldne. Avkjøl på rist.

Thanx! [;)]

Back
Topp