hpv-virus

Tittenteia

Elsker forumet
finnes det tester for å påvise om man har det i kroppen?

Har du hatt kjønnsvorter?

Vet ikke om det kan sjekkes med en blodprøve.

nei, men trodde man kunne teste med gu eller blod kanskje [:-]
tenker mer på den livmorhalskreft typen

Celle prøve fra livmorshalsen ved en GU undersøkelse..
Jeg har hatt ustabile verider, så tar 1 gang i året hos fastlegen.... ikke noe særlig, men "godt" å få gjort det ..

Lykke til [:)]

har tatt 4 celleprøver, alle utslag på celleforandring. uansett ble jeg sist henvist til å komme tilbake om 1 år[&:] vet ikke helt hav jeg skal tenke om det. de gjør ingenting selv om jeg har hatt det hver gang jeg har tatt testen.

ORIGINAL: Lillamumi

Har du hatt kjønnsvorter?

Vet ikke om det kan sjekkes med en blodprøve.

træng ikke å ha kjønnsvorta for å ha HPV[;)] Har æ aldri hatt!!
Æ har hatt HPV i..ehm.. 5-6 år tippe æ... sjekkes hver 6 mnd.. og har tatt biopsi eingang for å undesrøk nærmar

Ja, det kan testes i en gu-kontroll. Det tas ofte prøver av det samtidig som man tar celleprøve. [:)]

frykter legen min "driter" litt i dette, og mener jeg overreagerer på dette området.

ORIGINAL: trine2007

frykter legen min "driter" litt i dette, og mener jeg overreagerer på dette området.

Gyneokologen min sier at det ikke er helt vanlig at alle tar de prøvene automatisk, men min gjør heldigvis det.
Krev at de skal ta det av deg, spesielt hvis det er noe som bekymrer deg.

ORIGINAL: trine2007

har tatt 4 celleprøver, alle utslag på celleforandring. uansett ble jeg sist henvist til å komme tilbake om 1 år[&:] vet ikke helt hav jeg skal tenke om det. de gjør ingenting selv om jeg har hatt det hver gang jeg har tatt testen.

Jeg tok teb celleprøve nå i juni, og fikk påvist cellefoandring. Tok ny prøve igjen i desember, og hadde fortsatt små celleforandringer. Men HPV-svaret var negativt, så derfor skal jeg heller ikke ta ny celleprøve før i desember igjen.
Det er laberatoriet som sjekket disse testene som har gitt melding om at jeg ikke trenger å teste før i desember igjen, så da stoler jeg på at de vet hva de gjør. [&:]

Back
Topp