Har dere tatt den eller skal dere ta den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan man ikke ta den da?Har allerede viruset.
Jeg skal ta den.
Kan man ikke ta den da?
Hva er dine grunner for det? Vurderer veldig selv men ser det er delte meninger rundt om så jeg er i tvil.
Det er en godt utprøvd vaksine i mange land, og forekomsten av livmorhalskreft har falt radikalt etter at vaksinasjon ble vanlig i de landene som har gitt vaksinen i flere år. Norge "henger etter" i den forstand at vi ikke tar den inn i vaksinasjonsprogrammet før den er godt utprøvd.Hva er dine grunner for det? Vurderer veldig selv men ser det er delte meninger rundt om så jeg er i tvil.
Det er en godt utprøvd vaksine i mange land, og forekomsten av livmorhalskreft har falt radikalt etter at vaksinasjon ble vanlig i de landene som har gitt vaksinen i flere år. Norge "henger etter" i den forstand at vi ikke tar den inn i vaksinasjonsprogrammet før den er godt utprøvd.
Jeg har i nær familie en som går gjennom livmorhalskreft nå, og må si at det ble en sterk vekker på hvor viktig det er å ta i mot virkemidler vi vet er forebyggende. Etter at jeg ble med i gruppen "ja takk til hpv-vaksine" på fb har jeg lest meg godt opp og anser det som et godt valg å ta vaksinen. Jeg har faktisk ikke én eneste grunn til å la være.
Man kan få den for det. Fastlege skriver ut resept.Man får det ikke om man har fast partner som ikke har det, så vidt jeg har skjønt. Smitter ved seksuell omgang. Så jeg skal vel ikke ta den, nei. Men jentene skal få når de blir gamle nok. Anbefales gutter også.
Det forskes nå på om man kan hpv-teste med hjemmetest. Tror at det ville hjulpet mange i å la seg teste, for det er så viktig!!Takk for info jeg kommer nok til å ta den. Men er jo alltid noen som skal finne noe negativt om alt Selv har jeg totalangst for underlivsundersøkelser så tenker at vaksine bør jeg ihvertfall ta.
Det er ikke for partners skyld, men for din skyld sånn at du reduserer risikoen for å utvikle celleforandringer og livmorhalskreft. Partner burde også ta, for egen helses delNei, jeg har fast partner og ser derfor ingen grunn til å ta den nå. Men usikker på om jeg skal la min datter ta den eller ikke
Det er for å redusere risikoen for celleforandringer i egen kropp.Mine døtre skal, men jeg var ikke klar over noen grunn til at jeg som godt gift uten smitte så langt i vårt femten år lange forhold skulle ta den?
Det er ikke for partners skyld, men for din skyld sånn at du reduserer risikoen for å utvikle celleforandringer og livmorhalskreft. Partner burde også ta, for egen helses del