hovner dere opp i

Martha2

Gift med forumet
bena?? eller føttene?? er det tidlig eller vanlig? og hvordan kjennes det ut om du er litt hoven i føttene, og skal gå?? 

Det er forskjellig fra person til person. Noen har lettere for å få vannansamling i kroppen, noen ikke. Jeg hovnet ikke opp noe sted forrige gang, og håper jeg slipper nå og[:)]

åkkei[:)] jeg har ikke peiling, men har ofte våknet på morgenen og det er vondt å gå(under føttene) og har fått høre at da har jeg hovnet opp. men ser ingen forskjell da(tror jeg[:D]) også klarer jeg ikke sitte med bena i kryss i sofaen, sånn meditasjonsstilling eller hva det heter, bena sovner skikkelig med en gang[&:] 

Når eg har gått en del i løpet av dagen eller ikke har sittet me beina oppe så hovner eg opp i beina.. Trodde det var veldig tidlig, så forstår ingenting.. Blir helt "vissen" og vond i leggene og anklene. Skoene blir til og med trange. Kan dette være normalt?

ORIGINAL: Veumjenta

annem82: jeg er ganske sikker på at du ikke er SÅ hoven i beina med en gang du står opp i hvert fall! Hvis du er det bør du dra til legen... MEN vet at blodsirkulasjon osv. forandrer seg under sv.sk., så det kan f.eks. hende at, hvis du ligger mye på ryggen, blodtilførselen til beina blir litt dårligere enn vanlig - og at det derfor blir smertefullt under fotsålene når du står opp. Det samme gjelder hvis du sitter med beina i kryss i sofaen vil jeg tro [:)]

Håper fysio har noen god forklaringer til deg da [:D]

neida er nok ikke så hoven, og di forklaring høres ikke dum ut, våkner nemlig alltid på ryggen. ser ikke hoven ut i det hele tatt, synes bare det var så rart.[:D] glemte seff å spørre fysio om det, jeg hadde så mange spm[8|] fint jeg skal dit i morgen også ,hehe..

Var litt hoven sist, men har ikke fått noe enda. Jeg merket det på at skoene ble litt trangere. Når jeg satt med beina opp som man skal når man har mulighet fikk jeg sånn rar sildre følelse, som om vann sildret mot lærene. Fikk det i jula da jeg spiste litt ekstra sukker og godis, men det ga seg i januar og frem til juni da jeg var forsiktig med sukker inntak og stivelse.
Man må vel finne ut hva som funker for en. Synes trykkstrømper bare førskøv prøblemet opp til lårene.

Håper du slipper, lykke til.

Jeg merker ingenting her hjemme i norge:) men da jeg var på min sydenferie nå i begynnelsen av aug. når jeg hadde flydd: stiv som en stokk pga hovne bein. Men jeg trengte egnetlig ikke tenke noe på det da... jeg skulle jo bare vist hva jeg hadde i vente....
for på kvelden da vi skulle gå i "by`n" og ikke bade!!!! herregud, jeg var hoven. og virkelig stiv som en stokk. hovnet opp til halveis på låret. det var vondt! men med en gang jeg fikk bade var det fint! og nå når jeg er hjemme som sagt, merker jeg ingenting enda!

Back
Topp