Hovne vonde ben på jobb

NR93

Flørter med forumet
Jeg har en jobb som innebærer mye gåing. Går ca 25-30 000 skritt om dagen og sliter med vonde ben. Fotene er veldig hovne, hardt og røde. Det klør og svir veldig. Finnes det noen tips for å lindre dette? Har prøvd støttestrømper, fotkrem og tigerbalsam :blackeye: jeg jobber turnus på 3 uker som ikke gir rom for mye hvile :sour:
 
Sikker på at støttestrømpene er rett str? Nok kompresjon? Evt så kan du prøve å linne føttene :)
 
Jeg bruker også kompressjonstrømper og de er en lifesaver. Akkurat nå kunne jeg ikke klare meg uten. Var det disse typene du får kjøpt på apotek? Jeg bruker Mabs sine strømper "Work" og er veldig fornøyd.

Viktig at du også prøver å ha beina oppe når du kommer hjem (at du ligger med beina høyere enn det hjertet gjør med hjelp av en pute for eksempel).

Du kan også prøve å ha føttene dine i En God fotbad flere kvelder i uka :) det finnes også gode fotbadsalter for det! Om du synes det har noe å si med svetting kan du prøve å ha en deo til føttene.
 
Jeg bruker også kompressjonstrømper og de er en lifesaver. Akkurat nå kunne jeg ikke klare meg uten. Var det disse typene du får kjøpt på apotek? Jeg bruker Mabs sine strømper "Work" og er veldig fornøyd.

Viktig at du også prøver å ha beina oppe når du kommer hjem (at du ligger med beina høyere enn det hjertet gjør med hjelp av en pute for eksempel).

Du kan også prøve å ha føttene dine i En God fotbad flere kvelder i uka :) det finnes også gode fotbadsalter for det! Om du synes det har noe å si med svetting kan du prøve å ha en deo til føttene.
Husker ikke hva di het, men var på apoteket ja. Hun sa disse var di beste værtfall :)
 
Jeg kan anbefale magnesium, men det tar dessverre litt tid før det begynner å fungere. (Fikk selv anbefalt dette av legen min)
 
Var hun dama på apoteke som valgte du ut utifra skostr :hungry:

Om du har målebånd hjemme, prøv å måle på ankelen og den tjukkeste delen av leggen og se om det passer til den størrelse du har evnt. om du husker størrelsen! Skostørrelsen er den minst viktig mål.
 
Hørtes veldig mye ut å gå så mye? Det sies jo så ofte "graviditet er ikke en sykdom", men hva skjedde med å ta ekstra hensyn? Går det ikke an å omfordele på arbeidsoppgaver eller endre på turnusen eller på annet vis lette litt på hvor fysisk krevende jobben er for en gravid dame?
 
Back
Topp